کد خبر : 1562448 | 28 مهر 1397 ساعت 11:22 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

دبیرکل سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا درگذشت

شیخ سلمان: ولاپان معمار فوتبال نوین آسیا بود

دبیرکل سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در سن 83 سالگی دارفانی را وداع گفت.

شیخ سلمان: ولاپان معمار فوتبال نوین آسیا بود

 

به گزارش "ورزش سه"، پیتر ولاپان چهره سرشناس فوتبال مالزی و آسیا که سابقه دبیرکلی کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز در کارنامه اش داشت دیروز در سن 83 سالگی درگذشت.

 

1346416


پیتر ولاپان متولد سال 1935 بود که در دانشگاه بیرمنگام تحصیلات را ادامه داد و در دانشگاه های معروف کانادا مدارک عالی خود را دریافت کرد. از سال 1954 وارد چارت مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و بین سال های 1963 تا 1980 معاون امور مالزی فدراسیون فوتبال مالزی شد.


به عنوان مربی و مدیر تیم مالزی سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و از سال 1972 نامی برای خود دست و پا کرد. نکته جالب این که ولاپان هدایت مالزی در المپیک آسیایی تهران را نیز برعهده داشت.


از سال 1978 او به عنوان دبیرکل afc منصوب و مشغول به کار شد که این سمت تا سال 2007 در اختیار ولاپان بود. از جمله افتخارات بزرگ این چهره شاخص مالزیایی می توان به برگزاری رقابت های جام جهانی 2002 کره و ژاپن اشاره کرد که تمامی مدیریت اجرایی بر روی دوش او قرار گرفته بود.

 

1346417


ولاپان که یکی از چهره های پرنفوذ فوتبال قاره کهن و کشور مالزی محسوب می شد بعد از یک دوره مبارزه با بیماری دیروز درگذشت تا کنفدراسیون فوتبال آسیا از این اتفاق به عنوان شوکی تلخ و بزرگ نام ببرد. جان ویندسور دبیرکل afc که جانشین ولاپان شده است با احترام به شخصیت بزرگ این چهره مالزیایی گفت:« پیتر با تعیین استانداردهای پیشرفت در فوتبال آسیا الهام بخش همه ما است. دستاوردهای ولاپان در فوتبال آسیا و کنفدراسیون همین طور فدراسیون مالزی از او چهره ای ماندگار در بین فوتبالدوستان خواهد ساخت».

 

1346416


شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در بیانیه ای به درگذشت ولاپان واکنش نشان داد و گفت:« از جانب تمام خانواده فوتبال در قاره آسیا همسویی و دلسوزی خود از این اتفاق تلخ را نشان می دهیم و به خود را در کنار خانواده یکی از مهم ترین معماران فوتبال مدرن آسیا می بینیم».

 

دیدگاه‌ها