کد خبر : 1562558 | 28 مهر 1397 ساعت 16:32 | 42.5K بازدید | 0 دیدگاه

و بالاخره یک برد دلچسب در کارنامه آزادکاران ایرانی

شگفتی بزرگ؛ غول ترکیه‌ای برابر پرویز زانو زد

ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران توانست با شکست دادن قهرمان المپیک از ترکیه به نیمه نهایی راه پیدا کند.

شگفتی بزرگ؛ غول ترکیه‌ای برابر پرویز زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جهانی کشتی 2018 در بوداپست با تلخی برای ایران آغاز شد؛ جایی که ابتدا حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و سپس مصطفی حسین خانی در لحظات پایانی برد را با باخت مقابل جردن باروز عوض کرد.


همچنین محمدباقر یخکشی در دور سوم برابر حریف کوبایی خود در ثانیه های آخر به پل رفت تا مغلوب شود و مثل 2 نفر دیگر در انتظار شانس مجدد باشد.


در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی شاهکار کرد. این کشتی گیر باتجربه آذربایجانی پس از پیروزی 11 بر صفر در دور نخست مقابل "روبرت باران" دارنده مدال برنز اروپا از لهستان، در دور دوم نیز با نتیجه 11 بر 2  مقابل "ابراگیم سعیداف" دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی  برابر "طاها اکگول" قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قرار بگیرد.


این غول ترکیه ای که شانس اول قهرمانی در بوداپست به حساب می آمد، در یک کشتی سخت و نفسگیر مغلوب قدرت پسر آذربایجانی شد و از نفس افتاد تا 3 بر 2 بازنده باشد.


پرویز هادی در واقع یک شگفتی بزرگ را رقم زد و در حالی که در کارنامه هیچ مدال المپیکی و جهانی دیده نمی شود، قهرمان المپیک را شکست داد.


حالا این سنگین وزن ایرانی تنها نماینده از شاگردان خادم در 4 وزن اول است که به نیمه نهایی رسیده و عصر امروز شانس فینالیست شدن هم دارد.

 

دیدگاه‌ها