کد خبر : 1562709 | 29 مهر 1397 ساعت 10:00 | 156.5K بازدید | 0 دیدگاه

در غیاب پرسپولیسی‌ها

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که استقلال تهران و صنعت نفت آبادان با داشتن دو بازیکن بیشترین سهمیه را در ترکیب دارند.

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش‌سه"،  هفته نهم مسابقات لیگ برتر ایران بعد از وقفه سه هفته‌ای از روز پنجشنبه با دیدار دو تیم پدیده مشهد و فولاد خوزستان برگزار شد که طی آن شاگردان گل محمدی با کسب برتری 2-0 برابر حریف اهوازی به صدرنشینی خود در مسابقات لیگ برتر ادامه دادند. اما جمعه روز شلوغی برای هفته نهم مسابقات لیگ برتر بود و برنامه برگزاری پنج بازی را درون خود جا داد.

در اولین دیدار این روز سایپا تهران در ورزشگاه تختی از استقلال تهران میزبانی کرد و در نهایت با نتیجه 2-1 مقابل شاگردان شفر بازنده شد.

ماشین سازی تبریز هم با هدایت رضا مهاجری رو در روی نفت مسجدسلیمان قرار گرفت و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 1-1 دست نیافت.

سپیدرود رشت که هم که بعد از نزدیک به پنجاه روز حضور در ورزشگاه سردار جنگل را تجربه می‌کرد برابر ذوب‌آهن اصفهان به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت. اما در پرگل ترین دیدار هفته شاگردان امیر قلعه نویی توانستند در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با نتیجه پرگل 3-2 نساجی را شکست داده و رده دوم جدول را در اختیار بگیرند.

تیم پارس جنوبی جم هم بعد از چند هفته ناکامی در اهواز با دو گل میزبان خود یعنی استقلال خوزستان را شکست داد.


اما مسابقات هفته نهم با دیدار صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز به پایان رسید و در پایان شاگردان سرجیو توانستند با نتیجه 2-1 این تیم تبریزی را شکست داده و به اولین برد خود در لیگ برتر دست پیدا کنند.


نکته لازم ذکر این است که دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان به علت دیدار قرمزپوشان با السد در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.

 

 

دروازه‌بان:


شهاب گردان (صنعت نفت آبادان):


دروازه بان صنعت نفت آبادان در هفته های اخیر یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. او در بازی هفته نهم صنعت نفت برابر تراکتورسازی موقعیت های خوبی را از مهاجمان و بازیکنان باتجربه و سرشناس بخش تهاجمی تراکتورسازی گرفت. شهاب گردان امسال در هشت بازی درون دروازه صنعت نفت آبادان ایستاده و امروز هشتمین گلش را نیز دریافت کرد. او در این فصل دوبار هم برای تیمش کلین شیت کرده است. عملکرد شهاب گردان در هفته های اخیر لیگ برتر و جام حذفی به گونه ای بوده که به نظر می رسد او به روزهای اوجش نزدیک شده است.

 

1340880

 


مدافعان:


میلاد فخرالدینی (ذوب‌آهن اصفهان):


مدافع راست پا و سرعتی ذوب‌آهن بدشانس ترین بازیکن زمین در کنار محمدرضا مهدوی بود و نتوانست از موقعیت‌های خود به نحو احسنت استفاده کند. فخرالدینی که به دلیل سرعت و تکنیک خوبی که از آن بهره می‌برد، در حملات ذوبی‌ها خطرآفرین است. این مدافع در اواسط نیمه اول با نفوذ به عمق دفاع سپیدرود از پاس زیبایی مسلمان استفاده کرد و با کوروش ملکی تک به تک شد اما نتوانست فرصت خود را تبدیل به گل کند. اما استثنایی ترین موقعیت در نیمه دوم هم برای وی به وجود آمد. فخرالدینی با استفاده از اشتباه مدافعان حریف باز هم با دروازه‌بان سپیدرود تک به تک شد و این بار با بدشانسی نتوانست اسم خود را به عنوان گلزن مطرح کند. فخرالدینی هم‌چنین در فاز دفاعی هم خوب ظاهر شد و تقریبا هیچ موقعیتی از سمت راست به حریف نداد تا آزادانه و از سر فرصت بتواند فاز هجومی تیمش را تغذیه کند.

 

1297720

 

محمدحسین مرادمند (پدیده مشهد):


وقتی در پایان بازی از مربی پدیده درباره بهترین بازیکن تیمش مقابل فولاد سوال کردیم، وی اسم مرادمند را به زبان آورد و گفت: دلیل خوب بودن ما در این بازی به خصوص در نیمه دوم مرادمند بوده است. مدافع وسط و با تجربه تیم پدیده در بازی برابر فولاد بسیار خوب ظاهر شد و توانست با استحکامی که به خط دفاع می‌بخشد به دومین کلین شیت پیاپی خانگی تیمش کمک کند. مرادمند با استفاده از توانایی دیگر یاران خود علی الخصوص در خط میانی تقریبا هیچ موقعیتی به فولاد خوزستان نداد تا اینگونه با کسب سه امتیاز شیرین صدرنشین مسابقات باقی بمانند و فاصله خود را با تیم دوم جدول نگه دارند.

 

1346792

 

محمد ستاری(پارس جنوبی جم)


مدافع چپ پارس جنوبی جم در دیدار با استقلال خوزستان نیز عملکرد خوبی داشت. ستاری در این مسابقه بارها در قطع توپ های ارسالی برای مهاجمان تیم اهوازی موفق عمل کرد و همچنین چند بار به خوبی جاماندن سایر مدافعان تیمش را پوشش داد و مانع باز شدن دروازه پارس جنوبی شد. او به واسطه سرعت و تکنیک خوبش از جناح چپ نفوذ های خوبی می کند و وقتی روح الله سیف اللهی کنارش باشد، بسیار‌با او هماهنگ است و موقعیت خوب گلزنی برای پارس می سازند. ستاری در این بازی چندین بار سیف اللهی را در موقعیت ارسال توپ روی دروازه و یافرار خودش قرار داد که یکی از این ارسال ها منجر به گل دوم پارس جنوبی جم شد.

 

1327868

 


هافبک‌ها:


احسان حاج صفی (تراکتورسازی تبریز):


هافبک چپ پا و ملی پوش تیم تراکتورسازی یکی از دو بازیکن برتر ورزشگاه ابادان بود اما بدشانسی باعث شد که در ثبت گل ناکام بماند. حاج صفی در دقیقه 25 نیمه اول یک ضربه آزاد در پشت محوطه جریمه به دست آورد که شوت پرقدرت این بازیکن را شهاب گردان به زیبایی دفع کرد. وی در ادامه باز هم در همان نقطه قبلی صاحب ضربه ایستگاهی شد که این بار شوت محکم و زیبای شماره 28 تراکتورسازی به تیر دروازه برخورد کرد تا با بدشانسی گل اول برای تراکتورسازی رقم نخورد. اما این بازیکن تکنیکی در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم با انجام حرکت انفرادی  موقعیت خوبی برای خود دست و پا و با پای راست شوتی را به سمت دروازه گردان شلیک کرد که با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت تا این گونه شب بدشانسی را در آبادان سپری کند.

 

1340945

 

اللهیار صیادمنش (استقلال تهران):


بعد از یک گل و یک پاس گل، صیادمنش در این دیدار باز هم مهره فیکس استقلال بود و برابر تیم سابق خود از ابتدا به میدان رفت.
صیادمنش در تقابل با سایپا باز هم یکی از خوب های استقلال بود و در زمین مسابقه به خوبی توانست توانایی های خود را نشان دهد. هر چند در این دیدار صیادمنش برای گلزنی ناموفق بود اما در نهایت با یک حضور به موقع در محوطه جریمه توانست از سایپا پنالتی بگیرد تا به این ترتیب استقلال با این پنالتی، برنده مسابقه شود.
مهاجم جوان استقلال، در این دیدار به خوبی در پرس تیمی شرکت کرد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست دروازه حریف را نیز باز کند اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد.

 

 

محمدرضا خلعتبری (پدیده مشهد):


به طور قطع یکی از بازیکنانی که در صدرنشینی پدیده نقش موثری را ایفا می‌کند محمدرضا خلعتبری است. هافبک با تجربه‌ای که حالا در مشهد احیا شده و به فرم ایده‌آل قبلی خود بازگشته است. کاپیتان پدیده اولین موقعیت خطرناک خود را در دقیقه 32 به دست آورد. جایی که ضربه کرنر تیمش را به زیبایی ارسال کرد و نزدیک بود توپ به صورت مستقیم وارد دروازه مرادیان شود. او که با پاس‌های در عمق خود موقعیت زیادی برای یارانش به وجود آورده بود بار دیگر محمد قاسمی نژاد را در دقیقه 50 با دروازه‌بان فولاد تک به تک کرد که شوت این بازیکن را مرادیان با واکنش خوبی دفع کرد. اما پایان درخشش خلعتبری در این دیدار با گل زنی دردقیقه 77 بود. او از ارسال مستقیم یوسف بهزادی نهایت استفاده را برد و پای چپ گل دوم و پیروزی بخش پدیده مقابل فولاد را وارد دروازه حریف کرد و تیمش به سه امتیاز شیرین دیگر رساند.

 

 

 طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان):


سومین گل متوالی وینگر و هافبک تهاجمی صنعت نفت آبادان در لیگ برتر یک گل سه امتیازی بود و همین موضوع کافی بود تا طالب ریکانی مهاجم اهل بندرماهشهر صنعت نفت آبادان یکی از بهترین بازیکنان هفته نهم لیگ برتر هجدهم باشد. او در این بازی روی یک شوت محکم و زمینی با پای چپ دروازه محسن فروزان را باز کرد و باعث شد تیمش اولین سه امتیاز و اولین برد فصل را تجربه کند. ریکانی همچنین در بازی های جام حذفی نیز برابر استقلال خوزستان نیز گلزنی کرد تا با 4 گل در 4 بازی آماری جالب توجه از خودش به جا گذاشته باشد.

 

1346793

 

مهدی قائدی (استقلال تهران):


مهدی قائدی که این روزها  کاملا حاشیه را به فراموشی سپرده است ، در ترکیب استقلال روز به روز بیشتر جا می افتد. او ابتدا در سمت چپ خط حمله استقلال به کار گرفته شده بود که  پس از تعویض منطقه خود با طارق همام توانست در طول مدت زمان حضورش در بازی ،بارها خط دفاع  کند سایپا را با سرعت خود اذیت کند ودر چند نوبت هم اقدام به شوتزنی کرد که با واکنش منادی سنگربان سایپا روبرو شد. اما نقطه عطف بازی او را می توان  به پاس زیبایش که منجر به گل اول استقلال شد دانست.  قائدی با دیدی درست فضای خالی مدافعین سایپا را به درستی تشخیص داد و با پاسی قوسی شکل به دانشگر ، پایه گذار گل اول  استقلال شد.  او در نیمه دوم هم  می توانست سازنده گل دوم استقلال باشد که با  بد شانسی او تبریزی یک گام برای باز کردن دروازه سایپا کم آورد. مهدی قائدی با هماهنگی که با اللهیار صیاد منش به دست آورده است ترکیب بسیار خطرناکی را تشکیل داده اند که مدافعین هر تیمی را می توانند به چالش بکشند.

 

1342975

 


مهاجمان:


استنلی کی روش (سپاهان اصفهان):


استنلی کی روش سوارز مهاجم اصلی قلعه نویی در سپاهان به شمار می رود؛ بازیکنی که از قدرت سر زنی و فیزیک فوق العاده ای برخوردار است. کی روش اگرچه تا دقیقه نود، هفته ششم و دیدار برابر پارس جنوبی جم گلزنی نکرد ولی در بازی سپاهان و کسب نتایج این تیم تاثیر مستقیم داشت. استنلی از دیدار برابر پارس جنوبی هم روند گلزنی خود را آغاز کرده و تاکنون در 10 دیدار جام حذفی و لیگ موفق به ثبت 7 گل شده . او در مقابل نساجی مازندران زننده گل اول و سوم تیمش بود تا سپاهان سه امتیاز حیاتی را کسب کند. مهاجم 195 سانتی متری سپاهان حالا به یک قدمی استوکس آقای گل کنونی لیگ برتر رسیده و بی شک یکی از بازیکنان شاخص هفته نهم لیگ برتر بود. بازیکنی که با خصوصیات تهاجمی بالا و مطابق با لیگ ایران، حالا بیشتر از گذشته می تواند مایه اضطراب خط دفاعی تیم های یگ برتری شود.

 

 

رضا خالقی‌فر (ماشین سازی تبریز):


مهاجم کهنه کار فوتبال ایران در سه بازی اخیر تیمش، پنج امتیاز برای ماشین سازی به ارمغان آورده و باعث صعود آن‌ها به میانه جدول شده است. کاپیتان این تیم تبریزی در بازی برابر نفت مسجدسلیمان محور نهایی حملات تیمش قرار گرفت و در بیشتر موقعیت‌ها حضور داشت. خالقی‌فر به واسطه سانتر خوب موسوی ضربه سر زیبایی را روانه دروازه کرد که با واکنش فراهانی توپ به کرنر رفت. در ادامه چند موقعیت نصف و نیمه برای خالقی فر ایجاد شد که همگی آن‌ها با بی دقتی از دست رفت. اما اوج کار این مهاجم با تجربه در دقیقه نود بود. جایی که ماشین سازی سراسر حمله شد و به دنبال به تساوی کشیدن نتیجه بود. سید احمد موسوی باز هم از کناره زمین سانتری را به محوطه جریمه ارسال کرد و یکی از بازیکنان این تیم با ضربه سر توپ را برای خالقی‌فر کاشت و وی توانست با یک ضربه دقیق و زیبا با پای چپ خود بازی را به تساوی کشانده و تیمش را از باخت خانگی دیگری نجات دهد.

 

1341411

دیدگاه‌ها