کد خبر : 1562716 | 29 مهر 1397 ساعت 10:32 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

10 برد از 10 بازی با تفاضل گل 31 برای پاری سن ژرمن

تاخت و تاز غیر قابل مهار PSG در لوشامپیونا

شاگردان توماس توخل در پاری سن ژرمن دیروز در بازی مقابل آمیان، درحالی که ابرستاره‌شان نیمار را در اختیار نداشتند با نتیجه‌ی 5-0 به پیروزی رسیدند تا تعداد پیروزی‌های پیاپی خود از شروع فصل جدید لوشامپیونا را به عدد 10 برسانند.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان توخل تا اینجا از 10 بازی اول خود در لوشامپیونا 10 پیروزی بدست آورده‌اند ولی اقتدار آنها در فرانسه تنها به این ختم نمی‌شود چرا که بازیکنان پاری سن ژرمن در هر کدام از 10 پیروزی خود تا اینجا فصل، دست‌کم سه گل به ثمر رسانده‌اند. اقتداری که تا کنون از هر نظر در تاریخ فوتبال فرانسه بی‌سابقه بوده است.

 

تا کنون در تاریخ فوتبال فرانسه هیچ تیمی موفق نشده بعد از گذشت 10 هفته از شروع لیگ آمار گلزنی‌ای مثل PSG داشته باشد. شاگردان توخل در این 10 بازی که همه‌ی آنها را با پیروزی پشت سرگذاشته‌اند 37 گل به ثمر رسانده‌اند. آنها از نظر این آمار تنها یک شریک در تاریخ فوتبال فرانسه دارند چرا که تیم سن‌اتین در فصل 1969/1970 موفق شده بود در ده بازی اول خود در لیگ این کشور 37 گل به ثمر برساند. سن‌اتین در آن فصل در نهایت با اختلاف 11 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول به قهرمانی رسید و به نظر می‌رسد PSG هم با این آمارهای خیره‌کننده اسب خود را برای قهرمانی در لو شامپیونای امسال زین کرده است.

 

1346800

 

پاری سن ژرمن در پایان هفته‌ی دهم با کسب امتیاز کامل 30 در صدر جدول لوشامپیونا ایستاده و نزدیک‌ترین رقیبش لیل با 22 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده.

 

شاگردان توخل در بازی مقابل آمیان آنقدر به خود اطمینان داشتند که بدون نیمار، تیاگو سیلوا و توماس مونیه به زمین رفتند چرا که توخل به این نتیجه رسیده بود که آنها را برای دیدار روز چهارشنبه با ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا، سرحال و آماده نگه دارد. با اینحال PSG بدون این سه ستاره‌ی بزرگ هم آنقدر قوی بود که آمیان را 5-0 از پیش رو بردارد.

 

1346799

 

پاری سن ژرمن اگر به روند پیروزی‌هایش ادامه دهد حتی ممکن است نه تنها در فرانسه بلکه در اروپا موفق به رکوردشکنی شود. تا این لحظه تنها تیمی که در یکی از 5 لیگ بزرگ اروپایی، در شروع یک فصل تعداد پیروزی‌های پیاپی‌ بیشتری از PSG داشته تاتنهام بوده که در فصل 1960-1961 موفق شده هر 11 بازی اول خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. یعنی PSG تنها با پیروزی در بازی آینده‌اش به رکورد 58سال پیش تاتنهام خواهد رسید و یک هفته بعد می‌تواند رکورد جدیدی در اروپا به نام خود ثبت کند.

دیدگاه‌ها