کد خبر : 1562735 | 29 مهر 1397 ساعت 11:23 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

محرومیت تماشاگر؛ قانونی که هنوز هست

بر خلاف ادعای قبلی که محرومیت تماشاگر از حضور در استادیوم از آئین نامه انضباطی حذف می شود این قانون هنوز یکی از بندهای مهم آئین نامه بشمار می رود و در آینده هم از آن استفاده خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، دیروز بازی صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز در حالی برگزار شد که استادیوم تختی آبادان خالی از تماشاگر بود! و تماشاگران دو تیم به خصوص آبادانی ها یک بازی خوب و با کیفیت را از دست دادند.


رکن های قضایی فدراسیون فوتبال قول داده بودند در تدوین آئین نامه انضباطی جدید ماده محرومیت تماشاگر را بر خواهند داشت و از مجازات های جایگزین استفاده خواهند کرد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و محرومیت تماشاگر هم چنان یکی از بندهای مهم آئین نامه انضباطی بشمار می رود.


کمیته انضباطی در حالی رای به محرومیت تماشاگران یک تیم از حضور در مسابقه می دهد که خطای به وجود آمده را یکی دو و شاید چند تماشاگر خاص به وجود می آوردند و می شود با بالا بردن ضریب امنیتی استادیوم و هم چنین نصب دوربین های مدار بسته در استادیوم تماشاگر خاطی را شناسایی کرد و مانع از حضور آنها در استادیوم شد.

 

1346834


در بازی صنعت نفت – پیکان این اتفاق صورت گرفت و چهار تماشاگری که بازی را بهم ریختند شناسایی شدند اما در نهایت کمیته انضباطی رای به محرومیت همه تماشاگران صنعت نفت داد و آنها از تماشای بازی تیم خود در برابر تراکتورسازی محروم شدند. جالب اینکه در این بازی صنعت نفت اولین پیروزی خود در فصل جدید را جشن گرفت و تماشاگران آبادانی خیلی دوست داشتند در کنار تیم باشند.


فوتبال بدون تماشاگر هیچ جذابیتی برای اعضای دو تیم نخواهد داشت و به سود فوتبال است که کمیته انضباطی از مجازات های جایگزین استفاده کند. به خصوص که به دفعات ثابت شده این اهرم هیچ نقشی در فرهنگ سازی تماشاگر نداشته و نتوانسته جلودار تماشاگران در تکرار خطاها باشد.

دیدگاه‌ها