کد خبر : 1562751 | 29 مهر 1397 ساعت 11:13 | 52.2K بازدید | 0 دیدگاه

قمار 250 میلیون پوندی یووه بر روی رونالدو

به نظر می‌رسد تلاش ایتالیایی ها برای تبرئه رونالدو در پرونده آزار جنسی، هیچ حد و مرزی ندارد.

قمار 250 میلیون پوندی یووه بر روی رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، گزارشگری از روزنامه ایل جورناله که متعلق به خانواده برلوسکونی است، بررسی هایی روی امضا رونالدو انجام داده و از این امضا، اینطور تحلیل کرده که او "با انگیزه و متمرکز ولی خودخواه" است. کوریره دلا سرا مدعی شده که فمینیست‌های ستیزه جو به دنبال زمین زدن رونالدو هستند و ناتالی آسپسی به هافینگتون پست گفته که به نظرش هیچ انسان خوشتیپ و ثروتمندی مثل رونالدو چنین جرمی مرتکب نمی‌شود.

 

کریستیانو رونالدو این هفته با پیراهن یووه به الدترافورد بازخواهد گشت.اخیرا عکس‌های رونالدو که برای تبلیغات لباس زیر با برند خودش در تورین منتشر شده، موضوع آزار جنسی را تحت تاثیر قرار داده ولی طبق ادعای نشریه تورینی توتو اسپورت، هیچ کدام از این اتهامات به رونالدو نمی‌چسبد.

 

 

1346679

 

 

حال با بازگشت رونالدو به جایی که نامش را از آنجا در دنیا مطرح کرد، خیلی ها در دنیا با نظرات نشریات ایتالیا موافق نیستند، به خصوص پس از فاش شدن موضوع توافق کتبی رونالدو با کاترین مایورگا و واکنش‌های او به ادعای این زن.

 

رونالدو در اینستاگرامش گفته بود:" دروغ، اخبار کذب. من مردی خوشحال هستم." پس از گفتن این صحبت ها او خنده ای بر لب داشت که بسیاری را به یاد دونالد ترامپ انداخته بود که او نیز پرونده مشابهی داشت.

 

پس از اینکه پلیس لاس وگاس اعلام کرد پرونده آزار جنسی دوباره بازخواهد شد، سهام باشگاه یوونتوس 37 درصد سقوط کرد. یکی از اصلی ترین اسپانسرهای رونالدو یعنی برند نایکی، مدعی شد که عمیقا از این بابت نگران هستند. البته چنین موضوعی برای هر باشگاهی نگران کننده است، به خصوص اینکه باشگاه یوونتوس رقمی نزدیک به 250 میلیون پوند بر روی رونالدو قمار کرده است.

 

 

1346682

 

 

جدا از رقم 87.8 میلیون پوندی که برای به خدمت گرفتن او پرداخت شد، باشگاه برای 4 سال ، حقوق 47.7 میلیون پوندی به رونالدو پرداخت می‌کند که اگر مجموع این ارقام را محاسبه کنیم، آنها برای رونالدو، 278 میلیون پوند هزینه کرده اند.

 

البته منطقی پشت چنین هزینه های نجومی قرار دارد. باشگاه یوونتوس از لحاظ سطح درآمد، پایین تر از رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ است. یووه 146 میلیون پوند از اسپانسرهایش دریافت کرده است و با اختلاف تیم اول ایتالیا از این حیث است ولی در اروپا، آنها فاصله بسیاری با یونایتدی که 285 میلیون پوند در آمد کسب کرده دارند. 38 هزار و 500 نفر در هر بازی به تماشای بازی یووه می‌آیند که این رقم آنها را در رده چهارم ایتالیا قرار می‌دهد. یونایتد در هر بازی خانگی، 1.6 میلیون پوند بیش از یووه درآمد دارد.

 

 

1344772

 

 

اما حضور رونالدو، این معادلات را دچار تغییر کرد. در حقیقت آنیلی تصمیم گرفته بود که با خرید رونالدو که بازیکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در بین رسانه هاست، توجهات را به تیمش جلب کرده و قراردادهای اسپانسرینگ و حق پخش گرانتری برای تیمش ببندد. این انتقال با انتقال دیوید بکام به رئال مادرید در سال 2003 مقایسه می‌شود و همینطور انتقال نیمار به پی اس جی.

 

Sport Event 365  گزارش داده که از لحاظ بازاریابی، میزان فروش بلیت‌های بازی های سری آ برای یوونتوس، با حضور رونالدو 17 درصد افزایش یافته و میزان عضویت هواداران در باشگاه، 3 برابر شده است. اما در این میان تفاوت‌هایی نیز با گزینه های مشابه رونالدو که پیشتر اتفاق افتاده وجود دارد. بکام وقتی به رئال مادرید پیوست، 28 ساله بود. نیمار در 25 سالگی راهی پی اس جی شد ولی رونالدو 33 ساله است و باید خیلی سریع تاثیر خود را بر موضوعات مالی بگذارد.

 

یک بررسی دقیق از سوی Swiss Ramble نشان می‌دهد که باشگاه یوونتوس، در سال مالی گذشته، متحمل 8.7 میلیون پوند ضرر شده است و بدون فروش 80 میلیون پوندی بازیکنان، این رقم ممکن است بیشتر نیز شود. یونایتد در همین بازه زمانی، 80.8 میلیون پوند سود داشته است. در حقیقت، درآمد 350 میلیون پوندی یووه، آنها را در رده دهم جدول بیشترین درآمدها قرار می‌دهد.

 

یونایتد و رئال مادرید با درآمد 600 میلیون پوندی تقریبا 70 درصد از باقی باشگاه‌ها بیشتر است و درآمد تیم‌های سری آ قابل مقایسه با چنین ارقامی نیست.

 

حال همه چشم ها به لاس وگاس است، جایی که پرونده رونالدو در جریان است و باید تکلیف موضوع مشخص شود. در صورت گناه کار شناخته شدن، فوتبال یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخش را از دست خواهد داد و یووه ضرر سنگینی متحمل خواهد شد.

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها