کد خبر : 1562803 | 29 مهر 1397 ساعت 15:31 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

پسر طلایی جاکارتا برای رقبا خط و نشان کشید

گام بلند کریمی به سوی طلا با شکست قهرمان المپیک

علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان توانست قهرمان المپیک و جهان را شکست دهد.

گام بلند کریمی به سوی طلا با شکست قهرمان المپیک

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که در روز دوم مسابقات جهانی کشتی آزاد ملی پوشان ایرانی دارای عنوان در جهان به حساب نمی آیند، علیرضا کریمی یک برد بزرگ را در دور دوم به دست آورد.


این کشتی گیر جوان و قبراق که یکی از امیدهای اصلی رسول خادم در رقابت های جهانی محسوب می شود، 2 مدال قبل در جاکارتا با شکست رقبای صاحب نام خود در وزن 97 کیلوگرم طلایی شد.


حالا کریمی در یک وزن پایین تر یعنی 92 کیلوگرم در مسابقات جهانی شرکت کرده و به قرعه سختی هم برخورد کرده است.


علیرضا در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد تا در دوم به مصاف  شریف شریف‌اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان برود.


با اینکه شانس این حریف آذربایجانی از کریمی جوان و کم تجربه بیشتر بود، این آزادکار ایرانی با اقتدار و در یک کشتی برتر توانست حریف نامدار خود را 7 بر صفر شکست دهد و یک گام دیگر به سوی فینال بردارد.


حالا علیرضا کریمی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و باید برای رسیدن به نیمه نهایی تلاش کند؛ اگرچه کشتی گیران نامداری مثل جی دن کاکس دارنده مدال برنز جهان و المپیک از آمریکا و باتیربک چاکولوف از روسیه در گروه او حضور دارند.


رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم با شکست مقابل ولادیسلاو آندریف از بلاروس در انتظار رفتن حریفش به فینال و صعود به شانس مجدد است. امیرحسین مقصودی نیز در 65 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 7 بر 3 مغلوب ولادمیر خینچیگاشویلی، قهرمان جهان و المپیک از گرجستان شد تا او نیز در انتظار صعود به گروه بازنده ها باشد.


عزت الله اکبری در وزن 79 کیلوگرم یکی دیگر از شانس های فینالیست شدن در مسابقات امروز است. این آزادکار باتجربه در دور اول با نتیجه 10 بر 2 جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را برد تا در دور دوم به مصاف سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن برود.

 

دیدگاه‌ها