کد خبر : 1562942 | 30 مهر 1397 ساعت 10:25 | 50.8K بازدید | 0 دیدگاه

انرژی ما برای صعود به فینال باشید

بیرانوند: به پرسپولیس مدیونم و خوشحالم که ماندم

علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس پس از جام جهانی فوق العاده ای که سپری کرد، به حضورش در پرسپولیس ادامه داد. اومی گوید احساس کرده به باشگاه مدیون است.

بیرانوند: به پرسپولیس مدیونم و خوشحالم که ماندم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل مراکش، تساوی مقابل پرتغال و شکست با اختلاف 1 گل مقابل اسپانیا در جام جهانی، مورد تمجید بسیاری قرار گرفت. ایران تا مرز صعود نیز پیش رفت ولی با بدشانسی نتوانست راهی دور بعد شود. در بین بازیکنان تیم ملی، بیرانوند بهترین عملکرد را داشت و شایعات بسیاری در مورد جدایی او از پرسپولیس و پیوستنش به تیمی دیگر مطرح می‌شد. در شرایطی که پرسپولیس از جذب بازیکن محروم بود و چندین بازیکن مطرح تیم نیز از جمع سرخ ها جدا شدند، بیرانوند تصمیم گرفت به حضورش در پایتخت ایران ادامه دهد.


او گفت:" پس از جام جهانی، ما 4 یا 5 بازیکن خوبمان را از دست دادیم زیرا از نقل و انتقالات محروم بودیم و نتوانستیم کسی را جذب کنیم. در دو سال اخیر قهرمان لیگ شده ام. احساس می‌کنم به پرسپولیس مدیون هستم و اینجا ماندم برای لیگ قهرمانان آسیا زیرا نمی‌خواستم باشگاه را در شرایط متفاوتی ترک کنم. هیچ پشیمانی از این بابت ندارم زیرا ما در جمع 4 تیم برتر آسیا هستیم و شانس خوبی برای رسیدن به فینال داریم."

 

1345776


پرسپولیس که سال 2017 نیز به نیمه نهایی رسیده بود، مهدی طارمی، بهترین گلزن خود را از دست داد و او راهی الغرافه شد ولی سرخ ها در فصل بعدش، قوی تر از قبل ظاهر شدند. بیرانوند عضوی از تیم دفاعی پرسپولیس بود که در مرحله گروهی فقط سه گل خورد – قوی ترین خط دفاعی رقابت ها- و سپس در مرحله یک هشتم، الجزیره را شکست دادند.


در نقل و انتقالات تابستانی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده به همراه دیگر بازیکنان، پرسپولیس را ترک کردند ولی با وجود پیشنهادات عالی، دروازه بان تیم ملی وفاداری اش به باشگاه را ثابت کرد و در جمع سرخپوشان ماند تا آنها الدحیل را نیز شکست دهند، تیمی که رکورد 9 پیروزی پیاپی داشت. در حالیکه پرسپولیس در 3 بازی از 5 بازی خارج از خانه اش شکست خورده بود، در مرحله نیمه نهایی و در دیدار رفت که در دوحه برگزار می‌شد، آنها شانس بسیار کمتری نسبت به السد داشتند ولی با گل دیرهنگام علی علیپور از نقطه پنالتی، پرسپولیس با پیروزی به خانه بازگشت.


بیرانوند ادامه داد:" ما توانستیم بازی رفت را در قطر ببریم زیرا خیلی سازمان یافته کار کردیم ولی شکی ندارم که در دیدار برگشت کار سختی خواهیم داشت. به هم تیمی‌هایم گفتم که چون ما بازی قبل پیروز شدیم، انتظارات از ما حتی بالاتر رفته ولی نباید فراموش کنیم که السد را در مرحله گروهی در تهران شکست داده ایم بنابراین باید همان کار را تکرار کرده و هواداران را خوشحال کنیم."

 

1341806


السد آخرین تیم از غرب آسیاست که موفق به کسب قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان شده است. آنها سال 2011، با غلبه بر جئونبوک هیوندای موتورز، در ضربات پنالتی، جام را بالای سر بردند. هیچ تیمی از ایران در فرمت جدید رقابت ها تا به حال به قهرمانی نرسیده و سپاهان و ذوب آهن در سال‌های 2007 و 2010، با نایب قهرمانی، بهترین عملکرد را در بین تیم‌های ایرانی داشته اند. ولی با آمار پیروزی 100 درصدی در خانه، پرسپولیس روز سه شنبه، دیدار برگشت را با شانس بیشتری نسبت به حریف خود آغاز خواهد کرد.


بیرانوند ادامه داد:" قهرمانی در آسیا کار دشواری است ولی ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که به این هدف برسیم. السد مهاجمان خوبی مثل عفیف و بغداد را در اختیار دارد بنابراین هواداران باید حمایت خوبی از ما به عمل بیاورند تا انرژی لازم برای جنگیدن داشته باشیم. من مطمئنم که هواداران ایرانی، پرسپولیس را تشویق خواهند کرد تا ما السد را شکست داده و برای فینال برنامه ریزی کنیم."

دیدگاه‌ها