کد خبر : 1562962 | 30 مهر 1397 ساعت 11:29 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

فینال جنجالی با چاشنی فن ۵ امتیازی رودریگوئز(عکس)

بدون شک جنجالی ترین فینال شب گذشته مسابقات کشتی قهرمانی جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم برگزار شد.

فینال جنجالی با چاشنی فن ۵ امتیازی رودریگوئز(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم که روس ها روی طلا آن حساب باز کرده بودند، «خولیس بونه رودریگوئز» از کوبا و «گادجی مراد رشیداف» از روسیه به مصاف هم رفتند.


در حالی که کشتی گیر روسی در بیشتر زمان این کشتی از حریف کوبایی سرتر بود و حملات متوالی را در دستور کار داشت،‌ یک لحظه غفلت کار دستش داد.


رودریگوئز در ثانیه های پایانی ۳ دقیقه اول حریف روسی را با قدرت بدنی بالا از روی تشک کند و با اجرای فن یک دست و یک پا به زیبایی او را به تشک کوبید تا ۵ امتیاز بگیرد.


این کشتی گیر کوبایی در زمان دوم چند امتیاز به حریف روسی داد و رشیداف دائما سعی می کرد پای این کوبایی بدقلق را از تشک بیرون کند.


امتیاز پنجم هم به کشتی گیر روسی رسید و به نظر می رسید با ادامه این روند در ثانیه های پایانی رشیداف امتیاز ششم را هم بگیرد؛ اما رودریگوئز دفاع بسته ای را به نمایش گذاشت و هر طور بود، توانست کشتی را ۵ بر ۵ نگه دارد تا به خاطر فن ۵ امتیازی برنده اعلام شود.


به محض اعلام پایان کشتی، «جامبولات تدیف» سرمربی مطرح روس ها اعتراض شدیدی به داوران داشت و معتقد بود پای حریف کوبایی از تشک بیرون رفته و باید امتیاز ششم هم به رشیداف داده می شد.


وقتی داور به خاطر اعتراض شدید تدیف به او کارت زرد داد، این مربی باتجربه بازهم به کارش ادامه داد و به شکلی عجیب به داور تنه زد تا کارت قرمز هم دریافت کند.


نه تنها رای داوران برنگشت و رشیداف دستش از طلا کوتاه ماند، بلکه تدیف هم به خاطر این کارت قرمز تا پایان مسابقات از هدایت کشتی گیران کنار تشک محروم شد.

 

1347130

 

1347131

 

1347129

 

دیدگاه‌ها