کد خبر : 1563005 | 30 مهر 1397 ساعت 13:40 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

در سپاهان کسی بالاتر از بقیه نیست؛

تکسیرا: برای بردن استقلال به آزادی می‌آییم

میگوئل تکسیرا می گوید که سپاهان به عنوان یک گروه متحد فعالیت می کند و همه ذهنیتی جز برنده شدن ندارند.

تکسیرا: برای بردن استقلال به آزادی می‌آییم

میگوئل تکسیرا مربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص دیدار با نساجی مازندارن  و شرایط تیم فوتبال سپاهان گفتگو کرده که در ادامه می خوانید.

 

 

نساجی فقط کناره ها را برای ما باقی گذاشت

 

ما چون یک بازی قبلا با تیم نساجی انجام داده بودیم، خوب این تیم را آنالیز کرده بودیم و می دانستیم که بازی سختی را در پیش خواهیم داشت. چون این تیم طبیعتا تیمی بود که بسته بازی می کرد و سعی می کردند تمام خط های پاس را ببندند. سعی کردیم بازی با حوصله ای انجام دهیم و بهترین راهی که می توانستیم از آن استفاده کنیم خط های کنار بود و دو گلی که به ثمر رساندیم هم از طریق کانال های کنار بود؛ ولی چیزی که ما را غافلگیر کرد و فکر نمی کردیم گل دوم ( گل دریافتی از نساجی مازندران) بود.

 

 

بازگشت تیم نشان دهنده اتحاد است


ولی خب گلزنی در دقایق پایانی نشان داد که تیم ما با روحیه و انگیزه خیلی بالایی بازی را ادامه می دهد، چون وقتی تیمی در دقایق آخر گل بخورد ولی دوباره به بازی برگردد، این نشان دهنده اتحاد دسته جمعی تیم است و این ها همه برمی گردد به تفکرات و ایده های سرمربی تیم آقای قلعه نویی. نمی توانیم فراموش بکنیم که سپاهان در 2 سال اخیر با سختی های زیادی مواجه شده و گذشته از مسائل تاکتیکی و تکنیکی روی روحیه بچه ها هم کار کردیم و فکر می کنم بازی به بازی تمام فاکتورهایی که گفتم بهتر و بهتر می شود.

 


ما یک لیدر داریم و آن قلعه نویی است


ما یک لیدر داریم که نظارت دارد بر تمام اعضای کادر فنی. گذشته از ایشان ما یک گروه متحد هستیم و مهم نیست دستیار اول، دوم یا سوم چه کسی است. مهم این است که با اتحاد کار می کنیم تا به اهدافمان برسیم. حداقل این نظر من است؛ وقتی ما با امیرقلعه نویی کار می کنیم، هیچ وقت به ذهنم نرسیده که دستیار اول یا دوم چه کسی است و همه برای موفقیت تیم تلاش می کنیم.

 

 

در سپاهان هیچ کس خودش را بالاتر از دیگران نمی داند


داخل گروه ما هر کس جایگاه و وظیفه خود را می داند. یک عده با مسئولیت بیشتر ولی تمام افراد جایگاه مشخص دارند و از این گروه می توانم به عنوان یک گروه فوتبالی قوی نام ببرم. مثل یک تیم فوتبال که دروازه بان باید خوب کار کند، مهاجم باید خوب کار کند تا تیم خوب باشد، در کادر فنی هم همینگونه است ولی همه باید در جایگاه خود کار کنند. زمانی که در یک تیم کسی فکر کند بالاتر از بقیه است آن گروه شرایط خوبی پیدا نمی کند. ما اینجا هستیم تا بتوانیم پیروزی های پی در پی به دست بیاوریم و همه با تفکر برنده بودن کار می کنیم چون هر کس به غیر از این فکر کند در تیم جایگاهی نخواهد داشت.

 

 


وقتی تیم هجومی باشد، غفلت در دفاع طبیعی است


وقتی یک تیمی تمرکز روی هجوم دارد مسلم است که خط دفاعی اش ممکن است، اشتباه کند؛ ولی همینطور که گفتم این یک تیم است. در 20 گلی که ما زدیم فقط مهاجمان دخیل نبوده اند، بلکه مدافعین و هافبک ها هم گل زده اند. به این می گویند تیم سپاهان. مسلما وقتی تیم گل می خورد فقط مقصر دفاع یا دروازه بان نیستند. خیلی وقت ها اشتباه خط حمله و هافبک باعث می شود، تیم گل دریافت کند. این را هم باید توجه کنید که ما در سه بازی 6 گل خوردیم و در 6 بازی سه گل. در این یک تعادلی وجود دارد. ولی موضوع اصلی این است که وقتی یک تیم فقط به فکر حمله کردن است گل هم می خورد.

 

 


به روش های مختلف فوتبال بازی می کنیم


ما روی مدل های مختلف بازی کار می کنیم. ما هر چقدر بیشتر بتوانیم ذهن حریفان را به هم بریزیم، شرایط بهتری خواهیم داشت. مهم این است که ما برای هر شیوه بازی آماده باشیم. مثلا از کناره ها، حتی بعضی وقت ها نیاز به حفظ توپ داریم یا از وسط حمله کنیم یا حتی ضربات ایستگاهی؛ ما هر روز روی این موضوع کار می کنیم و مسلما نتیجه هم به دست می آوریم.

 

 


تیم های حریف نباید در مورد داوری صحبت کنند


واقعیت اینکه من زیاد دوست ندارم راجع به داوری صحبت کنم؛ من با خبرنگارها و رسانه ها صحبت می کنم. از زمانی که لیگ شروع شده و جام حذفی، بازی های ما  را لطفا همه ببینند تا ببیند چند پنالتی به نفع ما گرفته نشده؛ اشخاصی که می گویند پنالتی نبوده، تیم های خودشان را ببینند و در مورد تیم خودشان هم صحبت کنند. مثلا اگر داوری به سود آنها بوده، بگویند داور به ما کمک کرد و یک پنالتی مقابل سپاهان برای ما گرفته نشده. وقتی این را بگویند حق دارند که در مورد صحنه هایی که به ضرر آنها است صحبت کنند. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که داوران هم حق دارند اشتباه کنند ولی آنها هم باید روز به روز آموزش ببینند تا اشتباهاتشان هر روز کمتر شود.

 


برای بردن به ورزشگاه آزادی می آییم


هدف ما همیشه بازی به بازی است. هر کسی می خواهد مقابل ما باشد می رویم برای برنده شدن. بعضی وقت ها باید تغییرات تاکتیکی به خاطر تیمی انجام دهیم که مقابل ما بازی می کند ولی همیشه هدف ما بردن است؛ چه در لیگ و چه در جام حذفی و در مورد استقلال هم همینطور خواهد بود.

 

 


غیرقانونی بودن حضور کی روش در ایران و نمایش های خوب او؟


من در رابطه با با بخش اول نمی توانم صحبت کنم و باید فدراسیون صحبت کند ولی در مورد کی روش خودش هر روز سخت کار و تلاش می کند و بازیکنی است که همیشه در حال کار کردن است. او نظر ما را همیشه می پرسد تا بهبود پیدا کند و خدا را شکر توانسته به هدفش که گلزنی است برسد.

 

کی روش تصمیمات عجیبی می گیرد مثل حضور رضائیان در اردوی تیم ملی بدون دعوت؛ این رفتارها در پرتغال طبیعی است؟


این سوال را خود ایشان و کادر فنی می تواند جواب دهد و نمی توانم به این سول جواب بدهم.

 

مترجم: امیرهوشنگ مختاری

 

دیدگاه‌ها