کد خبر : 1563239 | 01 آبان 1397 ساعت 15:46 | 60.7K بازدید | 0 دیدگاه

2 وزن آخر رویای قهرمانی را از آمریکا گرفت

روسیه قهرمان شد؛ احتمال سقوط ایران به رده پنجم

در حالی که تا شب گذشته آمریکا در صدر جدول امتیازی مسابقات جهانی کشتی بود، روسیه در روز آخر سبقت گرفت و قهرمان شد.

روسیه قهرمان شد؛ احتمال سقوط ایران به رده پنجم

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه مسابقات جهانی کشتی آزاد 2018 شب گذشته برای ایران به پایان رسید، امروز رقابت های نهایی 2 وزن آخر در حال برگزاری است.


آمریکایی ها که تا شب گذشته با 3 مدال طلا و 3 برنز در رده نخست قرار داشتند، با توجه به حذف کشتی گیر وزن 70 کیلوگرم خود رویای قهرمانی را از دست رفته می بینند. روسیه با 2 طلا، یک نقره، 2 برنز تا دیشب از آمریکا عقب افتاده بود؛ اما 2 کشتی گیر این کشور در فینال 2 وزن آخر حضور دارند تا قبل از برگزاری رقابت های رده بندی و فینال قهرمانی روس ها قطعی شود.


 گازی ماگومدوف در 70 کیلوگرم و عبدالرشید سعدالله یف در 97 کیلوگرم فینالیست های روسیه در 2 وزن آخر هستند؛ اما آمریکا جیمز گرین را در 70 کیلوگرم حذف شده می‌بیند و فقط کایل اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم به فینال راه یافته که حتی در صورت طلایی شدن هم نمی تواند کمکی به قهرمانی تیمش کند.


بعد از این 2 ابرقدرت کشتی جهان، گرجستان نیز با یک طلا، یک نقره، سه عنوان پنجمی و 2 شانس مدال برنز سومی خود را قطعی کرده است. تا قبل از برگزاری رقابت های رده بندی و فینال 2 وزن آخر ایران با 3 مدال برنز و 2 عنوان پنجمی در رده چهارم قرار دارد؛ اما ممکن است یکی از کشتی گیران کوبایی امشب به مدال برنز برسد که در آن صورت ایران به رده پنجم سقوط می کند.


ایران سال گذشته به عنوان نهم جهان رسیده بود و امسال از نظر امتیازی به مراتب بهتر کار کرده؛ اما عدم دستیابی شاگردان خادم به مدال طلا و نداشتن حتی یک فینالیست باعث اوج گرفتن انتقادات از آزادکاران شده است.

 

دیدگاه‌ها