کد خبر : 1563310 | 01 آبان 1397 ساعت 21:37 | 115.4K بازدید | 0 دیدگاه

چهار سال پس از شکست سنگین در ملک فهد و ...

حالا رونمایی از شاهکار عالیجناب ایوانکوویچ

نماینده ایران توانست با سرمربی محبوب خود به بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. اتفاقی تقریبا محال که به واسطه آن شاید بتوانیم مرد کروات فوتبال ایران را عالیجناب ایوانکوویچ بنامیم.

حالا رونمایی از شاهکار عالیجناب ایوانکوویچ

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ یک هفته پس از محرومیت و تبعید به جایگاه ویژه برای تماشای بازی تیمش، شاید در یکی از حساس ترین بازی های عمر خود امروز به کنار خط، روبروی نیمکت خودی رسید و به هدایت بازیکنانش پرداخت و در نهایت توانست یک پیروزی مهم دیگر را در کارنامه خود ثبت کند. حالا پس از تیم ملی ایران، مرد کروات موفق شد یک بار دیگر در آسیا نام خود را به عنوان سرمربی یکی از تیم های مهم جام مطرح کند.


آقای ایوانکوویچ پس از قهرمانی در کرواسی با دینامو زاگرب و قهرمانی در چین با شاندونگ و رسیدن به عنوان سومی جام جهانی به عنوان کمک اول بلاژوویچ، رسیدن به عنوان قهرمانی بازی های آسیایی پوسان به همراه تیم امید ایران، رسیدن به عنوان سومی جام ملت های آسیا، جام بین قاره ای و البته صعود به جام جهانی، شاید در کلکسیون افتخارات خود تنها یک افتخار می خواست. عنوانی عجیب و غریب که احتمال رسیدن به آن با تیم های ایرانی تقریبا غیرممکن بود. رسیدن به بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا، افتخاری بود که با توجه به پیشرفت و هزینه بسیاری از تیم های بزرگ آسیایی، تقریبا از یاد هر فوتبالدوست ایرانی نیز رفته بود.


تقریبا چهار سال پیش بود که برانکو پس از نشستن روی نیمکت پرسپولیسی ها باید در بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور می یافت. او و تیمش پس از شکست الهلال در تهران، در دیدار برگشت شکست سنگینی در ورزشگاه ملک فهد را متحمل شدند. پس از آن شکست و آن حذف، احتمالا مرد کروات با خود قراری گذاشت تا بتواند نشدنی ها را برای تیم جدیدش، به انجام برساند.نشدنی هایی عجیب که شاید باعث شد تا او تنها در ذهن خود به آن فکر کند و جرات بازگویی آن را برای کسی نداشته باشد. پس از آن روزها، برانکو پرسپولیسی ها را به یک نایب قهرمانی و دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر ایران رساند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز سرخ ها را تا حضور بین چهار تیم برتر قاره بالا برد.

 


پس از خط زدن سیاه مشق های فراوان، شاید او در انتظار افتادن اتفاقی اصلی در لیگ قهرمان آسیا 2018 بود. او روی نیمکت پرسپولیس می خواست کار نیمه تمام خود را تمام کند اما هزاران افسوس که این تیم با محرومیتی تاریخی در جذب بازیکن روبرو شده است و اتفاقا تعدادی از ستاره های خود را نیز از دست داده است. اتفاقاتی که باعث شد تا خوشبین ترین هواداران پرسپولیس نیز فکر رسیدن به مدارج بالای لیگ قهرمانان را از سر خود بیرون کند اما گویا پروفسور هرگز نزدیک این تفکر نیز نشده بود.


او و گلادیاتورهایش پس از صعود از گروه توانستند دو تیم متمول و قدرتمند به عنوان الدحیل و السد قطر را در چهار دیدار سنگین و پراسترس از پیش روی خود بردارند و به بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند. از چهار سال پیش تا همین امروز و ساعتی پیش، مرد کروات فوتبال ایران به فکر جاودانه شدن بود و البته بدبین ترین هواداران پرسپولیس را متوجه آن کرد که می شود به نشدنی ها نیز فکر کرد و البته خجالت نکشید. اتفاقی که سال های سال از یاد هر ایرانی رفته بود.


برانکو ایوانکوویچ که پیش از این نیز با افتخاراتی که به همراه تیم ملی ایران به دست آورد توانست در دل مردم ایران جا باز کند حالا با به دست آوردن افتخاری تاریخی جایگاه خود را مستحکم تر کرد. آقای پروفسور که شاید پس از خوب کردن حال یکی از تیم های بزرگ ایران و آسیا، بتوانیم وی را عالیجناب برانکو بنامیم. کسی که قطعا ساعتی پس از این خوشحالی با چهره سرد خود در گوشه ای به بررسی دو تیمی که می توانند در بازی فینال با آنها روبرو شوند می پردازد.

 

دیدگاه‌ها