کد خبر : 1563330 | 01 آبان 1397 ساعت 22:15 | 57.9K بازدید | 0 دیدگاه

کاش همیشه پای آسیا در میان باشد

منشا، الماس آفریقایی روزهای روشن پرسپولیس

مهاجم نیجریه‌ای تیم پرسپولیس با درخشش در طول مسیر رسیدن به فینال حالا تبدیل به الماس سیاه فوتبال آسیا شده است.

به گزارش "ورزش‌سه"،  شاید اگر در شروع لیگ قهرمانان از خود منشا هم می‌پرسیدیم که آیا تیمش با وجود شرایط خاصی که داراست، توانایی صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد با مکث جوابی با تردید می‌داد. تیمی که بدون جذب هیچ بازیکنی وارد مسابقات آسیا شد و در بین راه چند بازیکن کلیدی خود را از دست داد و به عنوان تیمی معمولی در ذهن‌ها نقش بست. اما این تازه شروع راه برای برانکو و یازده گلادیاتورش بود. یازده جنگجویی که از جان مایه گذاشتند و در عین سختی شکوفا شدند و سدهای رو به روی خدا را یکی پس از دیگری برداشتند.


منشا؛ قلدری به سبک کماندوها


این مهاجم سیه چرده پله پله با گذر از تمام سختی‌ها به الماس درخشان این روزهای آسیا و پرسپولیس تبدیل شده است. بازیکنی که با حضورش در زمین خیال هر سرخپوش را بابت بالا رفتن میزان جنگندگی و دوندگی در خط حمله را راحت می‌کند. اما همه این خصوصیات را باید کنار گذاشت و فقط به یک ویژگی منشا ایمان آورد؛ خونسردی و اعتماد به نفس بالا. حلقه گم شده بازیکنان ایرانی به خصوص در مسابقات حساس و تاریخ ساز.

 

1347575


اگر به نمایش منشا در این چند وقت توجه کرده باشید به طور قطع صحنه‌هایی از کنترل توپ، برتری در نبردهای بدنی و سرعت بالای این بازیکن را مشاهده می‌کنید. سه مولفه‌ای که کمک زیادی به پرسپولیس برای صعود به اولین فینال آسیایی کرده است.


اپیزود اول، بازی برابر الدحیل در ورزشگاه آزادی


این بازی نشان داد که سیستم 4-4-2 برانکو با حضور منشا و علیپور در خط حمله قوت گرفته و کم کم در حال شکل گرفتن است. این مهاجم آفریقایی مسابقه خوبی را برای شروع درخشش در آسیا انتخاب کرد. دیدار با قدرت اول فوتبال قطر که بردن تنها راه پیش رو برای پرسپولیس بود. منشا در آن بازی به جز خط دروازه همه پست‌ها را امتحان کرد. از حضور در خط دفاع در دقایق آخر بازی تا دریبل لکومته، حرکات به سمت دروازه خالی و گل صعود برای پرسپولیسی‌ها...

 

1347573


اپیزود دوم، باز هم آزادی و یک تیم قطری


همان منشایی که می‌خواستیم بود. قلدر، جنگنده، درگیرشونده و تاثیرگذار در بخش یک سوم هجومی پرسپولیس. او باز هم به عقب می‌آمد، توپگیری می‌کرد و با قدرت حمل توپ فضای زیادی برای یاران خود فراهم می‌کرد. بسیاری از هواداران پرسپولیس به علت استرس فراوان  صحنه گل را با دقت ندیده‌اند. مصلح اوتی را از سمت چپ پرتاب می‌کند و رسن به زیر توپ زده و آن را به مرکز زمین می‌فرستد. همین جاست که کماندو آفریقایی وارد می‌شود و با یک ضربه سر توپ مرده میانه میدان را به علی علیپور می‌رساند. در ادامه با نفوذ به سمت چپ توپی که خودش به دست آورده بود را از شماره هفتاد پرسپولیس گرفته و با سانتری درون پا و دقیقه گل تساوی را برای تیمش به ارمغان می‌آورد. دومین پاس کلیدی منشا اما دقایقی بعد رقم خورد. این بازیکن پس از انجام یک دوی استثنایی با علیپور با پاس کلیدی باز هم مهاجم جوان پرسپولیس را با برشام تک به تک کرد که این موقعیت با بی دقتی از دست رفت.

 

1347576


اپیزود نهایی، در انتظار فینالی با طعم کسب بزرگترین قهرمانی...


حالا باید 10 روز دیگر پرسپولیس را در یکی از کشورهای ژاپن و یا کره جنوبی برای حضور در فینال مسابقات ببینیم. نبرد سنگینی که بیش از پیش درخشش بازیکنانی مثل منشا، سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و دیگر ستاره‌ها را می‌طلبد. منشا تا به اینجا به مانند شماره پیراهنش ستاره‌ای 90 دقیقه‌ای برای پرسپولیس در آسیا بوده است. حالا هواداران پرسپولیس او را قوی‌تر ، جنگنده تر و  حریص تر و گشنه تر از قبل می‌خواهند. درست به مانند شیر آفریقایی که برای طعمه خود صبر می‌کند و با شکار آن در بهترین زمان به هدف نهایی دست می‌یابد. حالا منشا است و یک هدف؛ هدفی به بزرگی قهرمانی در آسیا و شاید پلی دوباره برای حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی مثل لالیگا.

 

1347574

دیدگاه‌ها