کد خبر : 1563470 | 02 آبان 1397 ساعت 13:09 | 72.4K بازدید | 0 دیدگاه

خوشحالی صعود به فینال به سبک زلاتکو ایوانکوویچ (عکس)

صعود پرسپولیس به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آنقدر اتفاق مهم و جالبی بود که حتی زلاتکوایوانکوویچ دستیار خونسرد و مرد یخی نیمکت پرسپولیس را هم به وجد آورد.

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس بالاخره به آرزوی دیرینه اش رسید و امروز یکی از فینالیست های لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم در حالی به این مهم دست پیدا کرد که در مسیر دشوارش مشکلات زیادی داشت. جدایی بازیکن ها، کمبود مهره، محرومیت ها و مصدومیت ها در راه پرسپولیس به فینال در بازی های زیادی این تیم را تحت فشار گذاشتند. این تیم اما در بازی برگشت برابر الدحیل در تهران که روشن ایرماتوف قضاوت اعصاب خردکنی به خصوص در دقایق آخر بازی داشت، مهمترین مهره اش را هم از دست داد. برانکو آگاهانه یا ناخودآگاه، به ایرماتوف اعتراض کرد و توپ را هم به نشانه ناراحتی به زمین کوبید. داور معروف ازبکی هم او را اخراج کرد تا این ترس به وجود بیاید که پرسپولیس در بازی رفت برابر السد در قطر چگونه بدون برانکو می تواند از پس حریف پرستاره و مربی مجربش ژوسوالدو فریرا بربیاید؟


با توجه به شناختی که از زلاتکو ایوانکوویچ برادر و دستیار برانکو ایوانکوویچ وجود داشت خیلی ها فکر می کردند که کریم باقری که ارتباط قوی تری با بازیکنان دارد کنار زمین نقش برانکو را ایفا کند اما پروفسور این نقش دشوار را به برادرش زلاتکو داد. موضوعی که باعث نگرانی هم شده بود چرا که زلاتکو شخصیتی فوق العاده آرام دارد و حتی این ذهنیت پیش می آید که او شخصیتی منفعل در تیم دارد اما ایوانکوویچ بزرگتر کنار زمین هم با همان خونسردی و شخصیت آرامش توانست ماموریت بسیار مهم مرحله نیمه نهایی را به بهترین نحو انجام بدهد. در واقع پرسپولیس این فینال را به زلاتکو ایوانکوویچ هم مدیون است چرا که تیم با مربیگری او توانست السد را در جاسم بن حمد شهر دوحه با یک گل ببرد. همین برد خارج از خانه در بازی رفت بود که باعث شد پرسپولیس با یک تساوی در ورزشگاه آزادی به فینال برسد.


در بازی برگشت و با بازگشت برانکو، زلاتکو به جای همیشگی و مورد علاقه اش بازگشت. او همیشه جایی دنج در گوشه نیمکت که هیچ توجهی را به خود جلب نکند را انتخاب کرده و می نشیند و نود دقیقه در سکوت بازی را تماشا می کند. او در بازی  با السد هم مثل همیشه آرام در گوشه خلوت خودش روی نیمکت بود و در لحظه گل پرسپولیس، در حالی که همه در حال شادی بودند هم خبری از او نبود. عادل فردوسی پور گزارشگر بازی هم هرچه سعی کرد که در زمان گل پرسپولیس او را در یک اکت متفاوت ببیند موفق نشد. اما در پایان این بازی و زمانی که دیگر مشخص شد پرسپولیس با کسب برد دو بر یک در مجموع که حاصل کار زلاتکو در بازی رفت بود به فینال رفته، حالا دیگر زلاتکو هم از روی نیمکت بلند شد، دست ها را از جیبش در آورد و هرچند کوتاه اما در جشن پر از احساس درون زمین شرکت کرد.


این پرسپولیس با برانکو بسیاری از طلسم ها را شکسته و خیلی از ناکامی ها را تبدیل به موفقیت کرده است و شاید یکی از اتفاقاتی که افتاد این بود که حالا زلاتکو ایوانکوویچ که به عنوان یک مربی منفعل و صرفا برادر برانکو شناخته می شد نیز توانایی هایش ثابت شد. او برنده بازی رفت السد است و کسی که شاید مهمترین نقش را در فینالیست شدن بازی کرد اما مثل همیشه آرام و در سکوت در حالی که دستهایش در جیبش است به سمت رختکن می رود....


عکس:امیر حسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها