کد خبر : 1563690 | 03 آبان 1397 ساعت 14:28 | 99.4K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم منتظری تا 6 هفته آینده بازگردد

شفر: به بیانیه سپاهان لبخند نمی‌زنم

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان شرکت کرد.

شفر: به بیانیه سپاهان لبخند نمی‌زنم

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از پایان تمرین استقلال به محل نشست خبری آمد تا درباره دیدار با سپاهان صحبت کند. شفر در بخش ابتدایی صحبت های خود درباره این دیدار گفت:

 

خیلی خوشحالم که به نشست خبری برگشتم و دلتنگ شما بودم. در بازی قبلی آقای طاهری به عنوان یک مربی خوب حاضر شدند و کار خود را به خوبی انجام دادند. در مورد اینکه چرا من در نشست خبری قبلی حضور نداشتم، بعدا صحبت می کنم. ابتدا می خواهم از همه خبرنگاران بابت اتفاقی که چند روز قبل در تمرین رخ داد، عذر خواهی کنم. ما همه کارها را انجام دادیم اما اتفاقی رخ داد که در دست ما نبود. از همه عذرخواهی می کنم و ما همیشه ارتباط خوبی داشتیم و می خواهیم این ارتباط ادامه داشته باشد و باز هم شما را به تمرین دعوت می کنیم.


سرمربی استقلال در ادامه درباره وضعیت این تیم بیان کرد: در فصل تغییرات هستیم. تیم را عوض کردیم برای آینده. خیلی از بازیکنان جدید ما آینده ساز هستند ولی در کنار آنها بازیکنان با تجربه ای داریم و بابت این موضوع از مهدی رحمتی، خسرو حیدری و پژمان منتظری تشکر می کنم. بازیکنان با تجربه همیشه برای بازیکنان جوان تیم، کمک هستند. همواره به آنها نصیحت لازم را می دهند تا بازیکنان بهتری باشند. بابت مشکل منتظری ناراحت هستم. منتظری در چند بازی آخر یکی از بهترین های ما بود و امیدوارم تا 5-6 هفته آینده باز گردد تا پژمان را برای لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. درباره اینکه من بازی قبلی روی نیمکت بودم، به دلیل اخراج در بازی نفت مسجد سلیمان بود و نمی دانم چرا اخراج شدم و نتوانستم برابر سایپا کنار تیم باشم. شاید شما بهتر بدانید. در فوتبال آلمان اگر این اتفاق رخ دهد، فدراسیون به مربی نامه می دهد و این موضوع را توضیح می دهد و شاید اینجا شرایط فرق می کند ولی باید شرایط یکسان باشد و به من در این باره توضیح دهند.

 

شفر در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: در بازی با نفت مسجد سلیمان، سرمربی تیم حریف به منطقه فنی ما آمد. آیا مشکل از من بود که او به منطقه فنی ما آمد؟ در بازی منچستر و چلسی نیز این اتفاق رخ داد و مورینیو نسبت به حضور مربی چلسی در منطقه فنی واکنش نشان داد. خیلی خوشحالم که در بازی قبلی کامبک زدیم و برگشتیم. در بازی اول ما برابر پیکان خطا روی آقایی را به یاد داریم که باعث شد قلمبند او بشکند و آسیب دیدگی شدید به وجود نیامد. در بازی آخر نیز اللهیار صیادمنش که یک استعداد خوب در دنیا است و من می خواهم به او کمک کنم تا راهی اروپا شود و به رویای خود برسد، با یک خطا رو به رو شد. من عکس خطا و پای او را دیدم و نگران این استعدادها هستم. داور باید به این خطا واکنش نشان دهد. دیدید که نیمکت سایپا به این خطا اعتراض کردند و گفتند پنالتی نبود. به این فکر می کنم که چگونه باید از بازیکنان جوانم برای آینده محافظت کنم؟

 

سرمربی آبی های تهرانی در بخش بعدی صحبت های خود درباره دیدار با سپاهان اضافه کرد: سپاهان تیم بسیار قدرتمندی است. چند بازیکن از فصل گذشته ذوب آهن دارد. مهاجم، دفاع و چند بازیکن دیگر حضور دارند. مثل سال قبل نیستند و بسیار قدرتمند و محکم بازی می کنند و پاس های بلند برای مهاجم ارسال می کنند. ما مشکلاتی مثل مصدومیت پژمان داریم اما می خواهیم فوتبال بازی کنیم. بازی سختی داریم و باید دوباره از هواداران تشکر کنم که برابر سایپا به ما کمک کردند. ما بهترین هواداران را داریم و آنها کمک کردند تا ما برابر سایپا برنده باشیم و حالا از آنها می خواهم یار دوازدهم ما باشند و به بازیکنان جوان کمک کنند تا برابر سپاهان برنده مسابقه باشیم.

 

شفر در واکنش به بیانیه باشگاه سپاهان درباره داوری دیدار با استقلال، بیان کرد: آنها واقعا بیانیه دادند؟ من قبلا هم گفتم که 50 سال است در فوتبال حرفه ای هستم و برای اولین بار است که چنین چیزی را از یک باشگاه می شنوم. پیدا کردن یک لغت برای این موضوع سخت است. این یک اتفاق بسیار بد است. سپاهان  واقعا بیانیه داده است؟ سپاهان یک باشگاه خوب فوتبالی است و من نکات بسیار خوبی را راجع به آنها شنیدم. باید کسی که درباره داوری حرف زده را از باشگاه بیرون بگذارند. نمی توانم لبخند بزنم و این کار فوتبالی نیست. مالکیت باشگاه باید فردی که درباره داوری صحبت کرده را از باشگاه کنار بگذارد.


وی ادامه داد: من بیشتر از یک سال است که در ایران هستم. باید بگویم که در همه کشورها و قاره ها که مربی گری کردم، این را می دانم که همه، خود من و هر فردی اشتباه می کند. مانند خطایی که روی صیادمنش بود و باید جریمه می شد. شاید پنالتی آخر سپاهان هم اشتباه بود. ما بهترین داوران را داریم و یکی از بهترین داورهای دنیا، فردی که در فینال المپیک و رده بندی جام جهانی قضاوت کرد، در ایران است اما صحبتی که انجام شده، بسیار بد است و موضوعی فوتبالی نیست.


سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا برای این مسابقه برنامه خاصی دارید، گفت: ما همیشه یک برنامه ویژه داریم و اگر اکنون بخواهم بگویم، آن برنامه ویژه نمی شود. شاید می خواهید برنامه من را به سپاهان بدهید(با خنده). ما همیشه برنامه داریم. سپاهان محکم بازی می کند و پاس بلند می دهد و باید با آن مقابله کنیم.

 

شفر در پاسخ به این سوال که چه زمانی بازیکنانی مانند محمدی مهر و دانشگر که خریدهای جدید هستند به ترکیب اضافه می شوند، بیان کرد: امیدوارم در بازی سایپا در ورزشگاه بوده باشید و بازی دانشگر را دیده باشید که هم بازی کرد و هم گل زد. او یک مقدار پیش از این به دلیل فشارها، عصبی بود. نمی دانم بازی را از کجا تماشا کردید اما احتمالا دیدید که همه بازیکنان به او تبریک گفتند و از گلزنی او خوشحال بودند. در بازی با سایپا، وریا بازی نمی کند زیرا اخراج شده و فرشاد محمدی مهر بازی می کند. او باید از نظر ذهنی و در تمرین اماده شود. در بازی نفت خیلی خوب بازی کرد و شاید فردا هم به زمین بیاید. اگر همه تیم ها بخواهند همه بازیکنان را به زمین بیاورند باید با 17 بازیکن به زمین بیایند. ما به همه بازیکنان احتیاج داریم و همه باید خیلی خوب تمرین کنند. این در ایران نیست و در همه جای دنیا وقتی یک بازیکن بازی نمی کند، مدیر برنامه ها به دنبال این می آیند که باشگاه را عوض کنند اما مشاور خوب می گوید که به تمرین برو و بهتر تمرین کن و یک مشاور خوب، این است.


وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: بازی با سپاهان بسیار مهم است. من از روز اول می دانم و شنیدم که باید همه بازی ها را ببریم. سه بازی را پشت هم بردیم و 5-6 بازی است که شکست نخوردیم. 6 ماه قبل به شما گفتم لیگ در حال بهتر و بهتر شدن است و برخی فکر می کردند من دیوانه هستم اما حالا می بینید یک تیم از این لیگ در فینال لیگ قهرمانان است. برنده این اتفاق چه کسی است؟ نه فقط تیم ما، پرسپولیس و دیگر تیم ها خوب بازی کردند و برنده این اتفاق تیم ملی ایران است. کارلوس کی روش یک استخری با 30 بازیکن داخلی در ایران در اختیار دارند. استعدادهای خوبی در تیم های مختلف مانند سپاهان و یا صیادمنش در استقلال حضور دارد. من مطمئنم تیم ما در آسیا اول است و می توانیم برنده جام ملت ها باشیم. بازیکنان لیگ ما بسیار خوب هستند و باید قهرمان باشیم.

 

 

 

دیدگاه‌ها