کد خبر : 1563700 | 03 آبان 1397 ساعت 18:59 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

سد 11 نفره مهاجری برابر شاگردان نکونام؛

نساجی صفر- ماشین‌سازی صفر؛ حسرت برد در قائم‌شهر

شاگردان نکونام با وجود نمایش برتری که مقابل ماشین‌سازی ارائه دادند، در نهایت مقابل حریف خود به تساوی بدون گل رسیدند.

نساجی صفر- ماشین‌سازی صفر؛ حسرت برد در قائم‌شهر

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران بعد از آنکه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نمایش پایاپایی مقابل سپاهان داشت و در عین شایستگی در ضربات پنالتی شکست خورد، یک هفته قبل در نهمین بازی لیگ برتر دوباره برابر این تیم اصفهانی قرار گرفت و باز هم عملکرد خوبی ارائه داد ولی در نهایت روی یک اشتباه داوری مغلوب شد اما آنها امروز که به مصاف ماشین‌سازی رفتند، امیدوار بودند دومین برد فصل را جشن بگیرند که در این راه ناکام بودند.


با وجود اینکه شاگردان نکونام نمایش هجومی و بهتری ارائه دادند و حملات خوبی روی دروازه ماشین‌سازی به وجود آوردند، اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند تا در نهایت به یک امتیاز برابر ماشین‌سازی بسنده کنند؛ مهاجری نیز که نشان داد به گرفتن مساوی در قائم‌شهر رضایت دارد، در دقایق پایانی با دفاع چند لایه به خواسته خود رسید و نساجی را از رسیدن به برد ناکام گذاشت.

 

نساجی مازندران با این تساوی 8 امتیازی شد تا تغییری در جایگاه چهاردهم جدولی که دارد، ایجاد نشود و ماشین‌سازی نیز با 10 امتیاز در رده دهم جای گرفت.

 


هفته دهم لیگ برتر؛ شنبه: 97/08/03 ؛ ساعت 16:30

 

استادیوم: شهید وطنی قائم‌شهر/ تماشاگر: 8 هزار نفر


داور: پیام حیدری؛   کمک‌ها: محمدجواد مداح، مهرزاد نجفی و امیر عرب‌براقی / ناظر داوری: حسین عسگری

 


نساجی مازندران

 

  • حامد لک
  • جورجی ولسیانی
  • حامد شیری
  • فرشاد فرجی
  • مجتبی ممشلی
  • محمد آبشک(78- محمدمهدی نظری)
  • احمد عبدالله‌زاده
  • سید محمد میری(40- علی‌اصغر عاشوری)
  • علی شجاعی(67- امید سینگ)
  • سجاد آشوری
  • محمد عباس‌زاده

 


سرمربی: جواد نکونام

 


ماشین‌سازی تبریز

 

  • فرناندو دخسوس
  • محمد اهل‌شاخه
  • محمدحسین ‌کنعانی‌زادگان
  • سید احمدموسوی
  • عزیز معبودی
  • احمدرضا زنده‌روح
  • توحید غلامی
  • سید محمد خرم‌الحسینی(78- اسماعیل فرهادی)
  • فرید بهزادی‌کریمی(65- سعید مهری)
  • مصطفی سالاری
  • رضا خالقی‌فر

 


سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

 

اخطارها


علی شجاعی(23) از نساجی
سید احمد موسوی(23) از ماشین‌سازی

سید محمد میری(29) از نساجی

 

 

بهترین بازیکن


با وجود اینکه نساجی تلاش زیادی برای گلزنی داشت، اما دفاع منطقی شاگردان مهاجری اجازه نداد آنها به پیروزی برسند که دو نفر از بهترین نفرات برای بستن راه حملات و مقابله با خلق موقعیت هافبک‌های نساجی، محمد خرم‌الحسینی و سید احمد موسوی بودند که از میانه زمین اجازه نمی‌دادند شاگردان نکونام به گل برسند؛ این دو بازیکن در کنار تلاش زیاد در وسط میدان، در کارهای دفاعی نیز مشارکت داشتند و دو بار هم برای مهاجمان ماشین‌سازی خلق موقعیت کردند که تبدیل به گل نشد.

 

 

اتفاق ویژه


نساجی مازندران در حالی امروز دهمین بازی فصل را مقابل ماشین‌سازی انجام داد که ششمین میزبانی فصل خود را پشت سر گذاشت و باز هم در کسب پیروزی ناکام بود؛ شاگردان جواد نکونام که تنها یک برد در هفته پنجم مقابل نفت مسجدسلیمان داشتند، بار دیگر نتوانستند از امتیاز میزبانی و حضور پُر شور تماشاگران بهره ببرند و با فرصت‌سوزی‌های زیاد مقابل دفاع چند لایه ماشین‌سازی، از گرفتن 3 امتیاز ناکام ماندند و به تساوی رضایت دادند.

 

 

شرح بازی


نساجی بازی را هجومی آغاز کرد و به دنبال ایجاد موقعیت با نفوذ از جناحین بود که روی ارسال‌ها صاحب دو موقعیت هم شد که بازیکنان این تیم نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده بهره ببرند؛ شاگردان مهاجری که بیشتر به دنبال مدیریت بازی و فرستادن توپ پشت مدافعان نساجی و همچنین خلق موقعیت توسط حسینی و زنده‌روح و در ادامه گلزنی با فرصت‌طلبی فرید کریمی و خالقی‌فر بودند، در امر گلزنی ناکام بودند و نتوانستند کاری پیش ببرند؛ نساجی که فرصت‌های گل خطرناکی داشت و حتی در دقیقه 27 روی اشتباه عجیب دخسوس می‌توانست توسط عباس‌زاده به گل برسند، فرصت به دست آمده را هدر داد تا دو تیم بدون گل زده 45 دقیقه ابتدایی را تمام کنند؛ ضمن اینکه اشتباهات فردی بازیکنان نساجی موجب شد تا نکونام یک تغییر هم در نیمه اول در ترکیب تیمش داشته باشد.


ماشین‌سازی در نیمه دوم کاملا عقب کشیده بود و بیشتر روی شوت‌های از راه دور برنامه داشت که این تاکتیک برای رسیدن آنها به گل بی‌ثمر بود ولی بازیکنان این تیم به خوبی توانستند برنامه مهاجری را در زمین پیاده کنند و اجازه گلزنی به نساجی ندهند؛ شاگردان نکونام بیشتر از نیمه اول توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با پاس‌های پیاپی در میانه زمین و ایجاد حملات از جناحین شانس خود را برای رسیدن به گل امتحان می‌کردند، اما در نهایت نتوانستند از سد دفاع ماشین‌سازی عبور کنند؛ بی‌دقتی بازیکنان نساجی در زدن ضربات آخر نیز عامل دیگری بود تا هواداران این تیم در حسرت دومین پیروزی فصل بمانند و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

 

 


لحظات حساس


دقیقه 6: پاس در عمق زنده‌روح و شوت فرید کریمی را حامد لک دفع کرد.

 

دقیقه 14: ارسال خطرناک شجاعی از جناح چپ زمین را دخسوس دفع کرد.


دقیقه 18: شوت پشت محوطه علی شجاعی با فاصله کمی از کنار دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.


دقیقه 19: سانتر عبدالله‌زاده به مقابل دروازه ماشین‌سازی را سالاری قبل از رسیدن به آشوری راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 26: اشتباه هافبک‌های نساجی در پاس دادن موجب شد تا خالقی‌فر صاحب توپ شود و خلق موقعیت کند ولی سر توپ و شوت فنی پای راست او بعد از برخورد به تیرک دروازه نساجی در اختیار لک قرار گرفت.

 

دقیقه 27: عباس‌زاده بهترین فرصت را داشت تا روی پاس اشتباه دخسوس گلزنی کند ولی شوت او در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نساجی توسط او دفع شد تا نساجی در رسیدن به گل ناکام باشد.

 

دقیقه39: شوت پشت محوطه غلامی دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

 

دقیقه 46: شوت راه دور زنده‌روح از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.

 

دقیقه 54: ارسال کوتاه سجاد آشوری از جناح راست زمین یک قدم با عباس‌زاده که به دنبال گلزنی بود، فاصله داشت تا دخسوس در دو مرحله توپ را جمع کند.

 

دقیقه 55: سانتر علی‌اصغر عاشوری و ضربه سر شجاعی با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه ماشین‌سازی راهی اوت شد.

 

دقیقه 62: حامد لک شوت راه دور توحید غلامی را در دو مرحله جمع کرد.

 

دقیقه 70: ارسال خطرناک مهری از جناح چپ مقابل تیرک اول دروازه نساجی، در برخورد با خالقی‌فر به بیرون رفت.

 

دقیقه 71: شوت پشت محوطه ولسیانی از بالای دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

 

دقیقه 72: بعد از ارسال سینگ از جناح چپ زمین توپ به مصطفی سالاری برخورد داشت که بازیکنان و تماشاگران نساجی به شدت اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند ولی حیدری مثل دفعات قبل بازی را دنبال کرد.

 

دقیقه 75: شوت محکم سینگ از فاصله‌ای حدودا 20 متری توسط دخسوس دور شد.

 

دقیقه 87: نظری بعد از دریافت پاس فرجی با ضربه سر، روی خط محوطه جریمه ماشین‌سازی چرخش انجام داد و شوت‌زنی کرد که ضربه او با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 88: ضربه آکروباتیک فرجی در دستان دخسوس جای گرفت.

 

دقیقه 4+90: بعد از ارسال فرجی و دفع ناقص کنعانی‌زادگان با ضربه سر، ممشلی در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت ولی شوت روی پای او به تور کنار دروازه ماشین‌سازی برخورد کرد.

 

 

 


در حاشیه


* دوری محمد عباس‌زاده از ترکیب نساجی به پایان رسیده و نکونام دوباره او را به ترکیب تیمش بازگردانده است.


* تماشاگران نساجی به دلیل قضاوت‌های ضعیف داوری علیه آنها، با در دست داشتن بنرها و سر دادن شعارهایی نسبت به عملکرد کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعتراض‌شان را نشان دادند.

 

* به دلیل مصدومیت لحظات ابتدایی فرناندو دخسوس بعد از پرتاب اوت ممشلی، بازی حدود دو دقیقه به وقفه افتاد.


* فروش اینترنت بلیت این مسابقه موجب شده تا تماشاگران نساجی مثل هفته‌های گذشته، پیش از شروع بازی ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی را پُر نکنند ولی با سوت آغاز این دیدار همچنان هواداران فوتبال قائم‌شهر در حال حضور در استادیوم هستند.

 

* تماشاگران نساجی مثل سایر دیدارهای خانگی در دقیقه 33 یاد زنده یاد مهرداد اولادی، فوتبالیست فقید قائم‌شهر را زنده نگه داشتند.

 

* سید محمد میری به دلیل دو اشتباهی که در نیمه اول، به ویژه روی زدن یک کرنر داشت در دقیقه 40 تعویض شد و جای خود را به علی‌اصغر عاشوری داد.

 

* بعد از آنکه مربیان نساجی اعتقاد به خطای هند پنالتی در دقیقه 72 داشتند، درگیری لفظی بین اعضای کادر فنی دو تیم اتفاق افتاد.

 

دیدگاه‌ها