کد خبر : 1564441 | 06 آبان 1397 ساعت 12:07 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

به دلیل مشکلات مالی

لغو اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات آسیایی

در حالی که مسابقات سلاح‌های بادی آسیا چند روز دیگر در کویت آغاز می شود اما تیم ملی ایران در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

لغو اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات آسیایی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، رقابت های سلاح های بادی آسیا از ۱۱ تا ۲۱ آبان ماه به میزبانی کویت برگزار می شود اما تیم ملی تیراندازی ایران در این رقابت ها حضور نخواهد داشت. این مسابقات فرصت مناسبی برای درخشش تیراندازان ایرانی بود که به دلیل نبود منابع ارزی این فرصت از ملی پوشان گرفته شد.

 

تیراندازان ایرانی فرصت زیادی برای کسب سهمیه المپیک ندارند و حضور در هر مسابقه برای آن‌ها فرصت خوبی است تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و بتوانند در جام های جهانی، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را بدست آورند، اما گویا فدراسیون تیراندازی به دلیل مشکلات مالی نمی تواند این فرصت را در اختیار تیراندازان قرار دهد. مسابقات کویت تنها در بخش سلاح‌های بادی انجام می شود و تیراندازان ایرانی می توانستند شانس زیادی برای کسب مدال و حضور در فینال داشته باشند. ملی‌پوشانی که دور بودن از فینال مسابقات بین المللی مختلف را بزرگترین عامل نرسیدن به مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا و همچنین رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان می کنند.

 

این فرصت سوزی فدراسیون باعث دور ماندن شش ماهه ملی‌پوشان از میدان مسابقه می شود. مسابقات قهرمانی جهان که اولین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک بود اواسط شهریورماه به پایان رسید و جام جهانی دهلی که دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک خواهد بود اسفندماه برگزار می شود و در این فاصله ملی پوشان هیچ مسابقه بین الملل دیگری نخواهند داشت.

 

رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: تیم ملی به مسابقات سلاح های بادی اعزام نخواهد شد. علت آن هم این است که وزارت ورزش ابلاغ کرده است که سفرهای غیر ضروری را با توجه به مشکلات دلار  و تامین نقدینگی ارز حذف کنیم. ما هم حساب کردیم که با توجه به اعتباراتی که داریم مسابقات دهلی از مسابقات کویت برای ملی پوشان مهم‌تر است. به همین دلیل آن‌ها را برای دهلی آماده می کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون در حال چانه زنی برای ثبت نام در این مسابقات بود ادامه داد: خیلی تلاش کردیم و دوست داشتیم که ثبت نام کنیم اما بعد به پول جیبمان نگاه کردیم. میزان اعتبارات موجود این امکان را نمی دهد که به کویت برویم.

 

دبیر فدراسیون در مورد شائبه هایی که در مورد مشکل ویزا برای مسابقات مطرح بود گفت: نه مشکلی برای گرفتن ویزا وجود نداشت. برای گرفتن ویزای کویت مشکلی وجود ندارد. کویت کشوری خوب است و در حال حاضر سه تن از داوران ما برای قضاوت به این مسابقات می روند. مشکلی برای ویزا نیست و فقط نرفتن را به پای سیاست‌های دولت و وزارت ورزش در خصوص ضرورت‌ سفر بگذارید.

 

ملک محمدی در پاسخ به این سوال که در این شرایط تیراندازان ۶ ماه از میدان مسابقه دور می مانند گفت:  اگر مربیان لازم ببینند مسابقات تدارکاتی برای آن‌ها در نظر می‌گیریم. ما امروز جیب خود را نگاه می کنیم. امکان دارد شما امشب چلو کباب نخورید فردا بخورید! الان نداریم که تیراندازان را بفرستیم، اگر داشتیم که می فرستادم.

 

وی در پایان تاکید کرد: دولت هم بیشتر از این نمی تواند به ما پول بدهد. پولی که به ما داده است با آن می توانیم به مسابقات دهلی برویم. اگر به مسابقات کویت برویم شاید نتوانیم به مسابقات جام جهانی دهلی برویم. کدام واجب تر است دهلی یا کویت؟

 

دیدگاه‌ها