کد خبر : 1564817 | 07 آبان 1397 ساعت 17:35 | 42.8K بازدید | 0 دیدگاه

حقیقت: با جت لگ مقابله می کنیم

تیم پزشکی پرسپولیس علیه اختلاف زمانی ایران و ژاپن

پزشک تیم پرسپولیس می گوید تمهیدات مختلفی از سوی باشگاه و تیم در دست اقدام است تا تاثیر تغییر ساعت را به حداقل برسانیم.

تیم پزشکی پرسپولیس علیه اختلاف زمانی ایران و ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی راهی ژاپن خواهد شد که اختلاف زمانی این کشور با ایران حدود پنج ساعت و نیم است و همین موضوع نگرانی های زیادی را در بین اهالی فوتبال ایجاد کرده است. همچنین تغییر ساعت بازی از سوی باشگاه کاشیما آنتلرز سبب شده تا اضطراب به حداکثر برسد و حالا بیش از کمبود بازیکن و مشکلات دیگر، هواداران پرسپولیس نگران چیزی هستند که در سال های اخیر به «جت لگ» معروف شده است.

جت لگ در فارسی به معنای پرواز زدگی می باشد و عبارت است از به هم خوردن برنامه خواب و زندگی فرد پس از پرواز طولانی و دلیل آن هم اختلاف زمانی مبدا و مقصد پرواز عنوان می شود.

 

برای از بین بردن سریع آن راه های مختلفی گفته شده و بدون شک تیم پزشکی پرسپولیس نیز باید بر این نکات واقف باشند. دکتر حقیقت پزشک تیم پرسپولیس در این باره به سایت رسمی پرسپولیس گفت: مطالب گوناگونی در این ارتباط مطرح شده است. به هر حال این دغدغه وجود دارد ولی تمهیدات مختلفی از سوی باشگاه و تیم در دست اقدام است تا تاثیر تغییر ساعت را به حداقل برسانیم. باشگاه به این منظور از بیزینس کلاس برای پرواز استفاده کرده است تا بازیکنان احساس ناراحتی نداشته باشند و بتوانند استراحت کنند.

 

وی افزود: همچنین تدابیر خاصی وجود دارد که بتوانیم با اجرای آنها مساله «جت لگ» را پوشش بدهیم تا ساعت بیولوژیک بچه‌ها در زمان کمتری به شرایط عادی برگردد. به این منظور از تمرینات تا رژیم غذایی برنامه‌ریزی شده است. همچنین از داروهای خاصی استفاده خواهیم کرد.

البته مسئله ای که نگرانی را حادتر می کند این است که پرسپولیسی ها قرار است به منطقه شرق سفر کنند. در سفر به شرق از طول روز کم می شود و بدن دیرتر می تواند خود را با مکانی که طول روز در آن کم است، تطبیق دهد.

 

دیدگاه‌ها