کد خبر : 1565095 | 09 آبان 1397 ساعت 12:02 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

آئین نامه می گوید؛ صعود 2 تیم، سقوط 3 تیم

بر اساس آئین نامه رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در پایان فصل دو تیم بالای جدول راهی لیگ برتر می شوند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی خواهند شد.

آئین نامه می گوید؛ صعود 2 تیم، سقوط 3 تیم

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا بهروان مشاور کمیته مسابقات دراین باره می گوید: « هیچ طرحی از سوی سازمان لیگ برتر مبنی بر تغییر در روند تیم های صعود کننده و سقوط کننده از رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارایه نشده است. بنابراین آئین نامه قبلی به قوت خود باقی است. همانند فصول گذشته در فصل جاری دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم هم راهی لیگ دو می شوند.»


از آنجایی که تیم نفت تهران از حضور در بازی ها انصراف داده و تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شده است تنها یک تیم به دسته دوم سقوط خواهد کرد.


پیش تر صحبت از صعود 2.5 تیم به لیگ برتر بود و حتی سعید فتاحی در مراسم ابتدایی قرعه کشی بازیهای دسته اول به این نکته اشاره کرد و در ادامه بحث بر سر این بود در پایان فصل سه تیم به دسته دوم سقوط کنند تا بازی های دسته اول در فصل آینده هم با حضور 16 تیم برگزار شود اما اکنون مشخص شد همه این حرف ها در حد شوخی بوده و آئین نامه تغییری نکرده است. از همه مهمتر سازمان لیگ برتر برای تغییر وضعیت اصلا طرحی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارایه نداده است. جالب اینکه در ابتدای فصل مهدی تاج هم در کرمان وعده داده بود که تعداد تیم های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها