کد خبر : 1565147 | 09 آبان 1397 ساعت 14:21 | 55.2K بازدید | 1 دیدگاه

چرا استقلال - سایپا همیشه حیاتی است؟

انگشتت را از چشم دایی در بیاور!

علی دایی در بیست و دومین تقابل خود با استقلال به عنوان مربی به دنبال حفظ عملکرد رویایی و البته تکرار حذف استقلال است.

انگشتت را از چشم دایی در بیاور!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های علی دایی با استقلال شاید به اندازه دیدارهایی که او برابر قرمزها قرار گرفته جنجالی و پر حاشیه نباشد اما لحظات و دقایق جذاب و ماندگاری دارد. دایی به عنوان بازیکن برابر استقلال ناکام محض و به عنوان سرمربی با وجود هدایت تیم های معمولی، یک مربی موفق محسوب می شود.


این تقابل سکانس های جذاب و فراموش نشدنی را در دل خود جای داده که به مناسبت دیدار دوباره دایی با استقلال در جام حذفی، برخی از آنها را مرور می کنیم.

 

در چشم علی آقا انگشت نکنید!


علی دایی بعد از جام جهانی باز هم علی دایی بود؛ کاپیتانی که بزرگترین دشمن باختن است و این بار هم به عنوان مربی – بازیکن توانست استقلال را با 3 گل شکست دهد. دایی البته مثل همیشه در گلزنی به استقلال ناکام بود اما تیم تحت هدایت او باخت یک بر صفر را با برد 3 بر یک عوض کرد؛ اتفاقی که جنجالی بزرگ به همراه داشت و دایی و فکری در پایان نیمه اول با یکدیگر درگیر شدند تا جملات جالبی از آنها شنیده شود.

 

1349905


دایی بعد از این درگیری گفت که مدت کوتاه همبازی بودن آنها در تیم ملی دلیلی برای رفاقت نیست و فکری نباید خود را دوست او بداند.


جملاتی که با واکنش تند فکری همراه بود و کاپیتان استقلال در جواب پاسخ داد که دایی با ذلت از تیم ملی کنار رفته و او با عزت خداحافظی کرده است.

 

من هنوز هستم


علی دایی که هنوز با تمام وجود از فوتبال کنار رفته بود، یک هفته قبل از پایان لیگ و در شرایطی که تیم تحت هدایت او سایپا برابر تیم مرفاوی با یک گل عقب بود، به زمین آمد و کمتر از 10 دقیقه بعد، شانس قهرمانی استقلال به صفر رسید و سایپا مدعی جامی شد که هنوز هیچکس حتی خود دایی نیز آن را تکرار نکرده است.


بازیکن مربی سابق سایپایی ها، حوالی دقیقه 70 به زمین آمد تا محسن خلیلی دقایق 73 و 77 با دو گل، برنده دیدار استقلال و سایپا را تغییر دهد و مشت هایی دایی این بار به عنوان مربی در منطقه ای گره خورد که دیگر تکرار نشد.

 

طلسم تساوی ها شکسته شد


اولین برد دایی در دربی، ماندگار و تاریخی است؛ آنجا که شاید برای اولین و آخرین بار گزارشگر مسابقه نیز از گلزنی یک تیم و شکستن طلسم یک – یک های متوالی خوشحال بود وقتی شوت 35 متری کریم باقری به تور دروازه وحید طالب لو چسبید.

 

1349903


دایی و مرفاوی که رقابتی قدیمی داشتند و دایی تقریبا برنده همیشگی این رقابت بود، این دربی را با تک گل فرهاد مجیدی آغاز کردند اما مرحوم نوروزی و کریم باقری به طلسم تساوی ها پایان دادند و این بازی با برد قرمزها به پایان رسید.


دایی در پایان این دربی یک طلسم شکن بود و برد با ارزشی با مشت های همیشگی اش به ارمغان آورده بود.

 

پایه گذار آخرین حذف استقلال از جام حذفی


آبی های تهرانی سال گذشته قهرمان جام حذفی شدند و آخرین مرتبه ای که از جام حذفی کنار رفتند، در دیدار با نفت تهران با هدایت علی دایی بود.

 

1349904


دایی در یک دیدار جذاب باز هم برابر استقلال بازگشت خوبی داشت و در وقت های اضافه، باخت دو بر یک را با برد سه بر دو عوض کرد تا حالا در شرایطی برابر استقلال قرار بگیرد که آخرین حذف این تیم از جام حذفی به نام دایی باشد.

 

هل دادن منصوریان به سراشیبی اخراج


استقلال با منصوریان در پایان هفته سوم لیگ هفدهم یک برد، یک مساوی و یک باخت داشت اما شکست برابر تیم دایی، کار را برای آبی ها سخت کرد و بعد از این دیدار و آغاز بحران ها بود که منصوریان 2 هفته بعد از نیمکت استقلال کنار رفت.

 

1349906


دایی و منصوریان البته رابطه دوستانه و نزدیکی دارند اما یک ضربه پنالتی و ادامه روزهای طلایی دایی با سایپا برابر استقلال، کار منصوریان را تمام کرد.

 

با یک باخت؛ باز هم رکورد دایی رویایی است


علی دایی تا دو هفته قبل با سایپا برابر استقلال نباخته بود. 4 برد و 2 تساوی برای دایی در تقابل با استقلال ثبت شده بود و دایی رکوردی منحصر به فرد برابر آبی های تهرانی با نارنجی پوشان داشت.

 

1349907


هفته گذشته اما دایی بالاخره در لیگ به استقلال باخت اما همچنان رکورد او رویایی به نظر می رسد و سرمربی سایپا با این تیم عملکرد بسیار خوبی برابر استقلال داشته است.


دایی تا به امروز 21 مرتبه به مصاف استقلال رفته که در این میان 6 برد، 8 تساوی و 7 باخت داشته که بعد از امیر قلعه نویی، بهترین عملکرد را برابر آبی ها میان سرمربیان ایرانی در لیگ برتر ثبت کرده است.

دیدگاه‌ها