کد خبر : 1565393 | 10 آبان 1397 ساعت 14:50 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس - کاشیما؛ زیر نور آفتاب

کار سخت پرسپولیس در هوای مرطوب ایباراکی

بررسی ها نشان می دهد کاشیما سیتی در زمان بازی فینال آسیا، از رطوبت بالایی برخوردار خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر صحبت های گوناگونی درباره شرایط بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز مطرح شده که عمده آن ها درباره وضعیت تطبیق پذیری پرسپولیس با اختلاف زمانی بین ایران و ژاپن بوده که البته مسئله بسیار حادی هم هست اما این تنها چالش قرمزها برای بازی در ژاپن نیست.

 

نقشه های هواشناسی نشان می دهد استان ایباراکی و شهر کاشیما روز شنبه ساعت 15:00 به وقت محلی، دمای 18-17 درجه سانتیگراد را خواهد داشت که تفاوت زیادی با هوای تهران ندارد. اما میزان رطوبت موجود در هوای کاشیما باعث ایجاد نگرانی هایی شده است؛ نقشه ها نشان می دهند که میزان رطوبت هوا در زمان بازی تا 65% افزایش خواهد یافت اما زیاد شدن میزان رطوبت چه تاثیری در بازی خواهد گذاشت؟

 

1350341

 

رطوبت هوا به معنای بخار آب موجود در هوا است که البته آنقدر شفاف است که دیده نمی شود اما تاثیر خود را روی بدن می گذارد. رطوبت بیش از حد می تواند عروق پا را متورم کند و همچنین ممکن است باعث سردرد، افزایش درد مفاصل و تشدید مصدومیت ها شود. موضوعی که نگرانی را برای بازی روز شنبه زیاد می کند و البته قطعا کادر پزشکی و بدنسازی پرسپولیس هم تمهیداتی برای این خطر اندیشیده است.

 

در تهران معمولا رطوبت هوا کمتر از 40 درصد می باشد و افزایش حدود دو برابری آن، تطبیق پذیری را سخت می کند؛ خصوصا این که باتوجه به تقویم ای اف سی تیم های غرب آسیا تنها امکان دارد هر سال یک بار به شرق سفر کنند و آشنایی چندانی با آب و هوای این بخش از آسیا ندارند.

 

نکته مثبت این که احتمال بارندگی در شهر کاشیما در ساعت 15 تا 17 زیاد نیست و بیشترین سرعت باد نیز 30 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

همچنین نکته دیگر این که هوای شهر کاشیما ساعت 16:41 دقیقه غروب می کند و باتوجه به این موضوع بیشتر دقایق بازی زیر نور آفتاب برگزار خواهد شد.

 

1350342

دیدگاه‌ها