کد خبر : 1565692 | 11 آبان 1397 ساعت 16:56 | 31.8K بازدید | 0 دیدگاه

کسی که از استقلال انتظار قهرمانی دارد، فوتبال نمی فهمد؛

قربانی: شفر فارسی بلد بود، منتقد نداشت!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می گوید اگر شفر فارسی بلد بود، منتقدان کمتری داشت.

قربانی: شفر فارسی بلد بود، منتقد نداشت!

پیروز قربانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با "ورزش سه" درباره حذف آبی های تهرانی برابر سایپا گفت: هر دو تیم بسیار قشنگ و زیبا بازی کردند. وقتی یک تیم 90 دقیقه نفر بازی ی کند، انتظار داشتیم استقلال در 90 دقیقه بازی را تمام کند اما این اتفاق رخ نداد و استقلال حذف شد. استقلال یک سری ضعف ها دارد به ویژه خط دفاعی استقلال که بسیار ضعیف هستند. نوع دفاع استقلال در این دیدار بسیار مبتدیانه بودند و بی آنکه یارگیری کنند، موقعیت دادند و گل بسیار قشنگی سایپا توسط ترابی به ثمر رساند. استقلال تا پشت محوطه جریمه حریفان با کلاس فوتبال بازی می کند اما پشت دفاع به سر انجام نمی رسد.

قربانی در ادامه صحبت های خود درباره آینده استقلال با شفر و نتیجه گیری این تیم اضافه کرد: باید ببینیم چه شرایطی برای شفر فراهم کردیم. استقلال بد بازی نمی کند اما شفر ابزار مناسبی ندارد و به نظرم باید به فکر تغییر سبک بازی باشد. سبک بازی استقلال هافبک دفاعی مقتدر می خواهد که با احترام به همه بازیکنان، استقلال این بازیکن را ندارد. استقلال ابراهیمی می خواهد اما چنین مهره ای در تیم نیست.


مدافع پیشین استقلال درباره عملکرد گرو و انتقادات از این بازیکن، ادامه داد: گرو بازیکن بدی نیست و خصوصیات یک مهاجم نوک برای 4-3-3 و یا 4-2-3-1 را دارد و به خوبی توپ نگه می دارد. البته در ضربه زدن مانند تیام نیست اما همین مقایسه ها برای او کار را سخت کرده است.


قربانی در ادامه درباره سبک بازی نویمایر که با انتقاداتی همراه شده، افزود: نباید انتظار داشته باشیم نویمایر بعد از پایان مسابقه بر سر خود بکوبد. او از فرهنگ دیگری آمده و با ما تفاوت دارد. سبک بازی نویمایر توپ گیری نیست که از او بابت این موضوع انتقاد داشته باشیم. او بازیکنی شبیه به جپاروف است و وظیفه توپ پخش کنی دارد. مشکلی اصلی استقلال به هم ریختن بالانس این تیم است که با جدایی بازیکنی مانند ابراهیمی ایجاد شده است.


وی در ادامه با انتقاد از جلسه فوق العاده هیات مدیره استقلال و دعوت شفر به کمیته فنی، اضافه کرد: دعوت شفر به کمیته فنی برای خوش آیند هواداران است. ما باید رک به هواداران بگوییم که استقلال مدعی قهرمانی نیست اما همه می خواهند بگویند کاری انجام می دهند. کمیته فنی چه صیغه ای در این فوتبال است و چه کمکی به شفر می کند؟ هدف تشکیل از این کمیته چیست؟ شرایط استقلال مگر بحرانی است که تشکیل جلسه بدهیم؟ استقلال مطابق چیزی که در اختیار دارد، نتیجه گرفته و در پنالتی شکست خورده است. استقلال تیم دو سال آینده و باید سطح توقعات را تنظیم کنیم.


قربانی در ادامه صحبت های خود با انتقاد از منتقدان، گفت: مشکل استقلال این است که شفر فارسی بلد نیست و اگر این موضوع نبود، خیلی ها منتقد نبودند. تعصب داشتن، مصاحبه کردن نیست و با سکوت می توانیم به تیم کمک کنیم اما همه کارشناس فوتبال شده اند و مرتب انتقاد می کنند. درست است که تیم برخی روزها خوب نتیجه نگرفته اما طبیعت فوتبال است. آنهایی که از استقلال انتظار قهرمانی دارند، چیزی از فوتبال نمی فهمند.


پیشکسوت استقلال درباره تجربه حضور در یک تیم جوان مانند استقلال شفر، بیان کرد: در لیگ با حضور آقای قلعه نویی 8 بازیکن جوان به تیم اضافه شدند اما امثال فکری، خرمگاه و منصوریان بودند که تیم را جمع می کردند. تنها انتقاد به شفر این است که شاید بهتر بود بازیکنان موثرتری جذب می کرد و پیش فصل خود را زودتر آغاز می کرد اما حالا باید تیم سازی کنیم که زمان بر است. تیم سازی مانند آشپزی کردن نیست.


وی در پایان صحبت های خود، گفت: بهترین کار هیات مدیره این است که آرامش تیم را حفظ کند اما من چنین چیزی از آنها ندیدم. با تشکیل کمیته فنی و پیشنهاد هر روز یک دستیار، این آرامش از دست رفته است.

دیدگاه‌ها