کد خبر : 1565939 | 12 آبان 1397 ساعت 13:35 | 277.5K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض برانکو به داوری درست بود

کارشناسان داوری و گل‌دوم کاشیما؛ آفساید یا سالم؟

گل دوم تیم کاشیما در شرایطی به ثمر رسید که کمک داور دوم می توانست پیش از رفتن توپ به درون دروازه، آفساید به سود تیم پرسپولیس اعلام کند.

کارشناسان داوری و گل‌دوم کاشیما؛ آفساید یا سالم؟

به گزارش "ورزش سه"، علی دهقانی، کارشناس جوان داوری در این باره می گوید: لحظه پاس یکی از مهاجمین کاشیما در موقعیت آفساید قرار گرفته است. او در لحظه ارسال توپ به علت جابجایی روی بازی مدافعان تاثیر گذاشت. هرچند که ضربه توسط دیگر مهاجمی که در آفساید نیست زده شد. همان طور که اشاره کردم به علت تاثیرگذاری مهاجم درون آفساید روی کار مدافعان آفساید باید از سوی کمک داور گرفته می‌شد.


گفتنی است همین توپ در فعل و انفعال به جناح چپ خط دفاعی تیم پرسپولیس می رود و در نهایت تبدیل به گل می شود.


علاوه بر علی دهقانی چند کارشناس داوری دیگر هم روی این مطلب صحه گذاشتند و بر این عقیده اند که گل دوم کاشیما در این بازی آفساید بوده است. برانکو هم البته به اشتباهات داور چینی در این بازی معترض بوده است. او در مصاحبه اش به صحنه آفساید اشاره ای نکرده است اما قضاوت داور چینی را مطلوب ارزیابی نکرد.


* حسین عسگری، رئیس سابق دپارتمان داوری در مورد صحنه آفساید می گوید:« گل دوم تیم کاشیما به نظر در موقعیت آفساید به ثمر رسید. اگرچه زننده گل در موقعیت آفساید نبود اما یک مهاجم دیگر در آفساید قرار داشت که روی مدافع پرسپولیس اثر گذاشت. با این حال باید این صحنه دوباره بازبینی شود.»


* رئیس دپارتمان داوران نیز معتقد است گل دوم کاشیما در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.داود رفعتی درباره قضاوت داور چینی دیدار تیم های کاشیما و پرسپولیس گفت: در نیمه اول در همان دقایق ابتدایی علی علیپور شوتی در داخل محوطه جریمه زد که به صورت مدافع کاشیما خورد و اصلا پنالتی نبود. هم چنین اخطار اولی که داور به سیامک نعمتی داده اشتباه بود، اما اخطار دوم کاملا درست و صحیح بود. معتقدم داور عملکرد خوبی نداشت و تصمیماتش در این  بازی 50-50 بود. بین گل اول و دوم تیم کاشیما، توانست یک گل دیگر را به ثمر برساند که داور آن را به اشتباه افساید اعلام کرد، سیدجلال حسینی آفساید را پر کرده بود. همچنین گل دوم کاشیما در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.


*همچنین حیدر سلیمانی، کارشناس داوری نیز گفت : گل دوم کاشیما برابر پرسپولیس آفساید بود. به عقیده او زننده گل در آفساید نیست، اما بازیکنی که در آفساید حضور دارد در جریان بازی تأثیر داشته است.


*در عین حال  محمد فنایی  کارشناس دیگر داوری هم نظری مخالف با دیگران دارد. او در مورد گل دوم کاشیما و اینکه به نظر می‌رسید در این صحنه سرجینیو بازیکن کاشیما در آفساید بوده است،‌ گفت: خیر اصلا چنین چیزی نبود،‌ بازیکن کاشیما که در آفساید قرار داشت تأثیری روی توپ نداشت و بازیکن برزیلی این تیم که گل را به ثمر رساند اصلا در آفساید نبود.

 

 

1351027

 

1351028

 

1351026

 

1351024

 

1351023

 

گل دوم کاشیما در شرایطی به ثمر رسید که سرجینیو در آفساید قرار نداشت؛ اما دیگر مهاجم این تیم در موقعیت آفساید، مقابل سیدجلال قرار گرفته بود و همانطور که در تصاویر مشخص است، هنگام ضربه سرجینیو هم مانع از حرکت مدافعان پرسپولیس می شود. با توجه به تصاویر ثبت شده می توان نتیجه گرفت که گل دوم کاشیما در موقعیت آفساید ثبت شد ولی کمک داور متوجه نشد تا کار سرخپوشان در بازی برگشت بسیار سخت تر شود.

دیدگاه‌ها