کد خبر : 1567030 | 16 آبان 1397 ساعت 23:59 | 164K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباه بزرگ در اتحاد

عجیب ترین پنالتی تاریخ چمپیونزلیگ برای سیتی (عکس)

اشتباه ویکتور کاسای، داور سرشناس مجارستانی، عجیب ترین پنالتی تاریخ چمپیونزلیگ را برای منچسترسیتی رقم زد.

عجیب ترین پنالتی تاریخ چمپیونزلیگ برای سیتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی امشب در چهارمین دیدارش در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان مقابل شاختار دونتسک قرار گرفت و خیلی زود با گل دقیقه 13 داوید سیلوا پیش افتاد اما اتفاق ویژه بازی،  10 دقیقه بعد رقم خورد.

رحیم استرلینگ، مهاجم تند و تیز منچسترسیتی با پاس عالی فرناندینیو، در موقعیت گلزنی قرار گرفت و تقریبا با دروازه بان حریف تک به تک بود که در تلاش برای زدن توپ، به زمین چمن لگد زد و نقش زمین شد. اما در عین شگفتی و در حالی که داور پشت دروازه هم کاملا به صحنه مسلط بود، داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد.

در واقع به نظر می رسید که داور از زاویه ای که حضور داشته، احساس کرده که مدافع شاختار باعث سرنگون شدن استرلینگ شده اما انتظار می رفت که داور پشت دروازه او را از این اتفاق مطلع کند. اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و سیتی با ضربه گابریل ژسوس، توانست به گل دوم برسد.

سیتی در حالی صاحب چنین پنالتی باد آورده ای شد که فصل قبل در دیدار برگشت مقابل لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی، با یک اشتباه فاحش داوری دیگر، از این رقابت ها کنار رفت. در آن دیدار، داور گل درست سیتی را آفساید اعلام کرد و این در نهایت به شکست این تیم و حذف آنها منجر شد. گواردیولا در بین دو نیمه آن دیدار اعتراض شدیدی به متئو لاهوز کرد و نه تنها از بازی اخراج شد، که با محرومیت نیز مواجه شد.

حال باید دید مسئولان باشگاه شاختار در قبال این اتفاق چه واکنشی خواهند داشت و چه اظهارنظری در مورد ویکتور کاسای می کنند. کاسای که در چند سال اخیر افت زیادی داشته، در سال 2011، فینال لیگ قهرمانان بین منچستریونایتد و بارسلونا را قضاوت کرد.    

 

این پنالتی مطمئنا بار دیگر بحث استفاده از VAR در رقابت های چمپیونزلیگ را هم داغ خواهد کرد؛ سیستمی که در رقابت های جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت اما در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان، در دسترس داوران نیست.

 

1352370

 

1352373

 

1352374

 

 

دیدگاه‌ها