کد خبر : 1567064 | 17 آبان 1397 ساعت 10:11 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

حمله‌ی انگلیسی‌ها به هوینس به خاطر انتقاد از سیتی

اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ که از باشگاه منچسترسیتی و عدم تبعیت این باشگاه از فایننشل فیرپلی یا قوانین بازی جوانمردانه‌ی مالی یوفا انتقاد کرده بود، با سیلی از انتقادهای متقابل روبرو شده است.

حمله‌ی انگلیسی‌ها به هوینس به خاطر انتقاد از سیتی

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس در روزهای گذشته انتقادهای تندی از سیاست‌های مالی منچسترسیتی انجام داده بود، باشگاهی که مالکیتش در اختیار شیخ منصور معاون نخست‌وزیر امارات متحده‌ی عربی و برادر ناتنی رئیس کشور امارات، خلیفه بن زید آل نهیان قرار دارد. این انتقادات بعد از آن انجام شد که در افشاگری‌های نشریه‌ی آلمانی اشپیگل به تاریخچه‌ی حمایت‌های مالی سوال‌برانگیز منابع اماراتی از باشگاه منچسترسیتی بعد از حضور شیخ منصور به عنوان مالک باشگاه اشاره شده بود.

 

بعد از این افشاگری‌ها بود که اولی هوینس در یک مصاحبه گفت:" ابوظبی برای اینکه بتواند از پس هزینه‌های سرسام‌آور بازیکنان گران‌قیمت سیتی برآید فقط باید شیر چاه‌های نفتش را باز کند". هوینس به این نکته اشاره کرده بود که مالکین سیتی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شرکای خارجی‌ و قراردادهای اسپانسری که منشا همه‌ی آنها به امارات متحده برمی‌گردد، قوانین فیرپلی مالی را دور بزنند.

 

اما رسانه‌های انگلیسی از جمله دیلی‌میل در مقابل انتقادات هوینس موضع تندی گرفته‌اند. روزنامه‌ی دیلی‌میل تلاش کرد با اشاره به زندانی شدن اولی هوینس به دلیل هفت فقره تقلب مالیاتی انتقاد او از تخطی باشگاه‌های سیتی و پاری سن ژرمن از قوانین فیرپلی مالی را زیر سوال ببرد. این روزنامه مدعی شد که ورود سرمایه‌ی خارجی به لیگ برتر توسط سیتی اتفاقا به لیگ برتر انگلیس کمک زیادی کرده ولی هدف یوفا از قوانین فیرپلی مالی این بوده که باشگاه‌های بزرگ اروپایی از کشورهایی به جز انگلیس را سر پا نگه دارد و به آنها کمک کند. باشگاه‌هایی مثل بایرن مونیخ، یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید.

 

دیدگاه‌ها