کد خبر : 1567096 | 17 آبان 1397 ساعت 12:20 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

خشن ترین بازیکنان لیگ برتر را بشناسید

مسابقات فوتبال ایران و لیگ برتر به عنوان ویترین فوتبال باشگاهی، نشان می دهد که فوتبال باشگاهی و حتی ملی ایران یک فوتبال براساس بازی فیزیکی است و شاید همین موضوع باعث شده که مسابقات باشگاهی یا ملی فوتبال ایران بازی هایی پرخطا و پرکارت باشد.

خشن ترین بازیکنان لیگ برتر را بشناسید

به گزارش" ورزش سه" البته که مقایسه فوتبال ایران با لیگی مثل لیگ برتر انگلستان از نظر بازی فیزیکی امکان پذیر نیست اما در میان کشورهای آسیایی می توان گفت ایران فیزیکی ترین فوتبال را بازی می کند. از طرف دیگر روش بازی بازیکنان ایرانی در دهه های اخیر به شکلی شده که داوران را مجاب به گرفتن خطا و دادن کارت می کند. با این وجود در حالی که مثلا در لیگ برتر انگلستان ، خشن ترین بازیکن مارک نوبل بوده که در هشت بازی دو کارت زرد گرفته و یک بار هم اخراج شده است در فوتبال ایران خشن ترین بازیکنان وحید حمدی نژاد از استقلال خوزستان و ساموئل سارفو از سایپا هستند که 3 کارت زرد گرفته و یک بار هم اخراج شده اند. در بوندس لیگا هم ماتیجا ناستازیچ از شالکه با 3 کارت زرد و یک اخراج خشن ترین ها تا این زمان بوده است. در لالیگا هم دنی پارلو با 3  کارت زرد و یک کارت قرمز تا این زمان خشن ترین بازیکن است.

 


قانون امتیاز ها


براساس استانداردی که برخی از سایت های بین المللی استفاده می کنند برای سنجش میزان خشونت بازیکنان، برای هر کارت زرد 1 امتیاز، هر اخراج با کارت زرد دوم 3 امتیاز و اخراج مستقیم 5 امتیاز در نظر گرفته می شود و این امتیازات نیز برپایه همین معیار در نظر گرفته شده است. ضمن این که تعداد بازی و دقایق حضور بازیکنان نیز در جایگاه آن ها در جدول خشن ترین ها تاثیردارد.

 

 

خیلی خیلی خشن: 8 امتیاز


وحید حمدی نژاد از استقلال خوزستان با 3  کارت زرد و همچنین یک کارت قرمز و ساموئل سارفو مدافع سایپا با همین آمار در صدر خشن ترین بازیکنان لیگ برتر تا این زمان قرار دارند. اما او یک شریک هم دارد و آن سینا مریدی هافبک 22 ساله فولاد است که در 9 بازی همین تعداد کارت زرد و قرمز را گرفته است. او در بازی های فولاد برابر صنعت نفت، پرسپولیس، سپاهان و پارس جم کارت زرد و در بازی با پرسپولیس اخراج شد. جالب است که هر دو بازیکنی که در صدر خشن ترین های لیگ برتر تا این زمان قرار دارند، در بازی با پرسپولیس از زمین اخراج شده اند. اگر براساس یک استاندارد غیرقابل نوشته، برای هر کارت زرد 1 امتیاز و هر کارت قرمز 3 امتیاز در نظر بگیریم این دو بازیکن با هفت امتیاز صدرنشین هستند.

 


خیلی خشن: 6 امتیاز


علی شجاعی هافبک جوان نساجی نیز با سه کارت زرد و همچنین یک اخراج با دریافت کارت زرد دوم 6 امتیازی و در رده سوم است. زبیر نیک نفس از ذوب آهن، فرزاد جعفری و تارتا از فولاد و وحید نامداری از استقلال خوزستان با یک کارت زرد و یک کارت قرمز شش امتیازی های بعدی هستند و در رده های چهارم تا هفتم قرار دارند.

 


خشن: 5 امتیاز


مهرداد محمدی از سپاهان و مگنو باتیستا از پیکان دو بازیکنی هستند که هر کدام 5 کارت زرد تا الان گرفته و با 5 امتیاز در رتبه های هشتم و نهم هستند. بعد از آن ها احمد موسوی از ماشین سازی، محمد دانشگر از استقلال تهران و سینا مریدی از فولاد هستند که هرکدام 2 کارت زرد و یک اخراج با دریافت کارت زرد دوم در کارنامه شان تا این هفته ثبت شده است. امیر میربزرگی از پارس جنوبی و سینا بغلانی از صنعت نفت هرکدام با یک کارت قرمز و 5 امتیاز در رده های بعدی هستند.

 


خشن کمرنگ: 4 امتیاز


مصطفی کیانی از استقلال خوزستان، حسن بیت سعید از فولاد، مهدی کیانی از سپاهان، روح الله سیف اللهی از پارس جنوبی، مصطفی احمدی از صنعت نفت، عزت پورقاز از سپاهان و میثم شاه مکوندزاده هفت بازیکنی هستند که تا به حال 4 کارت زرد گرفته و با 4 امتیاز در رده های پانزده تا بیست و یک قرار گرفته اند. احمد آل نعمه از استقلال خوزستان و موسی کولیبالی از صنعت نفت آبادان هم 4 امتیازی هستند با این تفاوت که آن ها 1 کارت زرد و 1 اخراج با دریافت کارت زرد دوم را دارند در رده های بیست و دوم و بیست و سوم قرار گرفته اند.

 

 

دیدگاه‌ها