کد خبر : 1567114 | 17 آبان 1397 ساعت 13:16 | 30.7K بازدید | 0 دیدگاه

مارک کلاتنبرگ:

پنالتی استرلینگ نشان داد چقدر VAR مفید است

مارک کلاتنبرگ قاضی مشهور انگلیسی در یادداشتی برای دیلی میل در مورد تصمیم جنجالی ویکتور کاسای در رابطه با پنالتی رحیم استرلینگ صحبت کرد.

پنالتی استرلینگ نشان داد چقدر VAR مفید است


به گزارش "ورزش سه"، دیشب و در جریان برتری 0-6 سیتی برابر شاختار، کاسای در صحنه ای که استرلینگ خودش زمین خورد برای سیتی یک پنالتی اعلام کرد و این تصمیم جنجالی با انتقادهای فراوانی مواجه شد.

 

1352372

 

مارک کلاتنبرگ نوشت: "اگر رحیم استرلینگ به داور اطلاع می داد که خطایی صورت نگرفته یک رفتار ورزشی از خود نشان داده بود اما حتی در این صورت نیز کاسای می توانست قانع نشود و تا لحظه آغاز بازی امکان تغییر در تصمیم خود را داشت.

 

اگر استرلینگ ادعا می کرد که پنالتی صورت نگرفته، کاسای می توانست با کمک داور خود مشورت کند اما در صورت اطمینان در مورد این تصمیم حتی در صورت اعتراف استرلینگ نیز کاسای می توانست پنالتی بگیرد.

 

در سال 1997 رابی فاولر 21 ساله وقتی در بازی لیورپول و آرسنال توسط دیوید سیمن متوقف شد، خودش به داور اعلام کرد این صحنه پنالتی نبوده اما داور متقاعد نشد. اتفاق دیشب نشان می دهد که چقدر VAR برای فوتبال مفید خواهد بود. کاسای در این صحنه پشت استرلینگ بود و دید خوبی نداشت اما داور روی خط در شرایط بسیار خوبی برای اطلاع دادن به داور وسط قرار داشت که این اتفاق رخ نداد."

دیدگاه‌ها