کد خبر : 1567300 | 18 آبان 1397 ساعت 11:48 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

طلای سهراب و هاشمی ایران را تا رده چهارم بالا کشید

نایب قهرمانی، اوج رویای وزنه برداری ایران

ایران قبل از برگزاری رقابت های 2 وزن پایانی مسابقات جهانی وزنه برداری 2018 در رده چهارم قرار دارد.

نایب قهرمانی، اوج رویای وزنه برداری ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری ایران که به دلیل برخی اشتباهات در زمان ارسال مدارک و رد شدن آنها از سوی فدراسیون جهانی با 8 وزنه بردار در عشق آباد حاضر شده، تا پایان رقابت های 8 وزن در رده چهارم جدول رده بندی تیمی قرار دارد. این تیم که سال گذشته در غیاب برخی کشورهای مطرح همچون چین، قزاقستان و روسیه به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود، حالا باید برای کسب نایب قهرمانی در 2 روز آتی تلاش کند. 


از میان وزنه برداران ایرانی حسین سلطانی در 73 کیلوگرم در رده نوزدهم قرار گرفت و عارف خاکی هم در 89 کیلوگرم دوازدهم شد. 


از چهارشنبه روند مدال آوری ایرانی ها با درخشش سهراب مرادی و هت تریک او در کسب مدال طلا در دسته 96 کیلوگرم آغاز شد. امیر حقوقی در این وزن به رتبه ای بهتراز دوازدهم جهان نرسید؛ اما 3 مدال طلای سهراب ایران را در جدول رده بندی تیمی با صعودی چشمگیر مواجه کرد.


این روند صعودی شب گذشته هم ادامه داشت؛ جایی که علی هاشمی و رضا بیرالوند در مجموع 2 طلا، یک نقره و 2 برنز به دست آوردند و ایران با درخشش هاشمی در مجموع این وزن هم به عنوان قهرمانی رسید. 


این امتیازات باعث شد تا تیم ایران در جدول امتیازی تا رده چهارم خودش را بالا بکشد. البته هنوز رقابت های 2 دسته باقی مانده که ایران در هر 2 وزن هم نماینده دارد.


محمدرضا براری امروز در دسته 109 کیلوگرم و علی داوودی فردا در دسته 109+ کیلوگرم روی تخته خواهند رفت و می توانند برای ایران مدال آوری و کسب امتیاز کنند.


با اینکه ایران در جدول رده بندی مدالی بعد از چین با 5 طلا، یک نقره و 2 برنز در رده دوم ایستاده؛ در رده بندی امتیازی که ملاک اصلی فدراسیون جهانی است، بعد از چین، بلاروس و کلمبیا در رده چهارم ایستاده است.


چین با 8 طلا، 10 نقره و 5 برنز و کسب 649 امتیاز فاصله زیادی را با سایر تیم ها ایجاد کرده و می توان گفت قهرمانی اش تا حدودی قطعی به نظر می آید. 


بلاروس با 352 امتیاز از 7 وزنه برداری که در 8 وزن روی تخته داشته، 352 امتیاز کسب کرده؛ یک نماینده امروز در دسته 109 کیلوگرم و 2 نماینده فردا در دسته 109+ کیلوگرم خواهد داشت که شانس نایب قهرمانی این تیم را هم بالا می برند.


در رده سوم تیم کلمبیا فعلا قرار دارد که 343 امتیاز گرفته و تاکنون 7 وزنه بردار روی تخته داشته؛ اما در روزهای آینده هیچ نماینده دیگری ندارد و احتمالا از این جایگاه سقوط چند پله ای خواهد داشت.
ایران هم با 340 امتیاز از 6 وزنه برداری که تاکنون روی تخته داشته، در رده چهارم قرار دارد. پولادمردان ایرانی این شانس را دارند با درخشش 2 وزنه بردار باقی مانده حداقل روی یکی از سکوهای بخش تیمی قرار بگیرند؛ اگرچه رسیدن به رده دوم هم بعید نیست. 


از سوی دیگر قزاقستان می تواند تهدیدی برای ایران باشد. این کشور 324 امتیاز از 7 وزنه برداری که روی تخته داشته، فعلا در رده پنجم است؛ اما مثل ایران در 2 وزن باقی مانده 2 نماینده دارد که می توانند این تیم را به رفتن روی یکی از سکوها امیدوار کنند.

دیدگاه‌ها