کد خبر : 1567304 | 18 آبان 1397 ساعت 11:59 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

عزیزی: در رشته ما زنان بیش از مردان سهم دارند

برنامه های رییس گلف از جام دیپلمات ها تا استعدادیابی

رییس فدراسیون گلف گفت: از روز اول ریاستم گفتم در فدراسیون به دنبال حذف افراد نیستم.

برنامه های رییس گلف از جام دیپلمات ها تا استعدادیابی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون گلف که در یک سال اخیر به خاطر انتقال کیکاووس سعیدی به کمیته ملی المپیک و اداره شدن با سرپرست در بلاتکلیفی به سر می برد، در نهایت با برگزاری انتخابات در مهرماه سال 97 حالا با ریاست حمید عزیزی به کار خود ادامه می دهد. رییس جدید این فدراسیون که در رقابت ها با نامزدهای دیگر توانست برنده از جدال انتخاباتی بیرون بیاید، برنامه های زیادی برای پیشرفت گلف دارد.


یکی از این برنامه ها برگزاری جام دیپلمات هاست که حتی باعث شده رییس فدراسیون گلف با جواد ظریف، وزیر امور خارجه هم ملاقات داشته باشد. 


حمید عزیزی در گفت وگو با "ورزش سه" درباره برگزاری نخستین دوره رقابت های گلف جام دیپلمات‌ها گفت: به منظور ایجاد روابط موثر فی مابین وهمچنین با مساعدت وزارت امور خارجه تبادل نظرکردیم و آقای دکتر ظریف دستور لازم را خطاب به سخنگوی محترم وزارت امور خارجه صادر کردند تا این مسابقات در آینده ای نزدیک برگزار شود. 


وی درباره اولویت هایش برای اداره فدراسیون گلف بیان کرد: اولویت اول ما در ورزش گلف توسعه زیرساخت های موجود در کشور است. هدف‌های دیگر ما همگانی کردن این رشته با کمک رشته‌های زیرمجموعه و استعدادیابی است. تلاش می‌کنیم تا با برگزاری اردوهای استعدادیابی و شناسایی افراد توانمند، تیم ملی خوبی را برای مسابقات آتی آماده کنیم.


عزیزی ادامه داد: وضعیت گلف ایران رو به توسعه و پیشرفت است و در سال‌های گذشته ایران در رتبه 70 جهان به صورت مشترک با کشور عربستان سعودی قرار داشت که درچند سال اخیر 20 پله صعود کرده‌ایم و رتبه 50 جهان را به خودمان اختصاص داده‌ایم. خوشبختانه تعداد بانوان گلف باز از آقایان بیشتر است و نسبت 60 به 40 دارد. فشار کم در این ورزش از دلایل استقبال زیاد بانوان از این رشته است؛ این درحالی ست که در سایر ورزش‌ها مشارکت آقایان بیشتر است. 

 


حمید عزیزی در مورد اینکه پس از یک ماه حضور در فدراسیون قصد ایجاد تغییرات دارد گفت: من در مجمع هم به این نکته اشاره کردم که ما اینجاییم تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اولین ظرفیت در کادر فنی و مدیریتی است. برای توسعه صحیح گلف ناچار هستیم ظرف گلف را بزرگ کنیم. اگر آن را بزرگ کنیم به تقویت کادر اداری نیاز داریم و برای تقویت کادر مدیریت و سایر سطح‌ها که در زیر شاخه فدراسیون است به حذف فکر نمی‌کنیم.


رییس فدراسیون گلف در پایان گفت: رشته گلف در ایران به خوبی معرفی نشده و توسعه نیافته است. وقتی رشته ای مخاطب کافی نداشته باشد شانس ایجاد صنعت گلف و تولید تجهیزات چنین رشته ای نیز بسیار کم خواهد بود. وقتی رشته ای به اندازه کافی توسعه نیابد قطعا برنامه ای برای ایجاد فضای ورزشی اجرا نمی شود اما اگر رشته گلف مخاطب جدی و زیادی داشته باشد به طور قطع بخش خصوصی خود برای ایجاد فضای ورزشی پیشقدم خواهد شد.

دیدگاه‌ها