کد خبر : 1567316 | 18 آبان 1397 ساعت 12:25 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

ثلث حیاتی نیم فصل رسید :

کاپیتان نکو و هواپیمای نساجی؛اوج بگیرید!

برای یک هوادار نساجی که عمری را درحسرت حضور در ضیافت لیگ برتری ها نشست ، به هیچ عنوان ساده نیست که هنوز وارد نشده، دستش را بگیریم و بخواهیم او را از این ضیافت بیرون ببریم.

کاپیتان نکو و هواپیمای نساجی؛اوج بگیرید!

به گزارش ورزش سه ،  شاید گمان  کنید برای این گمانه زنی ها هنوز  خیلی زود است، اما نساجی چی ها می دانند که نتیجه گیری در چهار بازی باقی مانده اشان تا انتهای نیم فصل از نان شب برایشان واجب تر است.شاید به خاطر پی بردن به اهمیت همین برهه از زمان فصل بود که طرفدارانشان را مجاب نمود برای مربی محبوبشان  در کمال احترام نسخه ای قهوه خانه ای تجویز کنند. اما به هر حال از شهر خسته انتظار صبر بیشتری می رود ،مقوله ای که در آن تخصص دارند و  بهتر است ، تصمیمات فنی را برعهده کسی وا نهند که به انتظار بیست و چهار ساله اشان در اولین فصل حضور پایان داد. 


*روزهای ترانه و لبخند


عنوان با سابقه ترین بازیکن تیم ملی فوتبال آن هم با 151 بازی ملی ، افتخار بزرگی است  که جواد نکونام در طی دوران فوتبالیش برای تیم ملی  به جا گذاشته.او اکثر ویژگی های یک کاپیتان با صلابت را به معنی واقعی کلمه با خود داشت و اگر بخواهیم روزی به تک تک بازی هایش  در عرصه ملی ، نمراه ای  از ده بدهیم میانگین  نمراتش کمتر از عدد 7 نیست.تا آن جا که هیچ کدام ازما بازی بدی از اوحداقل در تمام این 151 بازی انجام شده به خاطرمان نمی آید.به قول توییتری ها:"واین زیباست!"


پیش بینی ورود او به عرصه مربی گری کار چندان سختی نبود ، او خیلی سریع  پس از یک دوران کوتاه به عنوان مربی تیم ملی زیر نظر کارلوس کی روش و بعد از هدایت موفق تیم خونه به خونه در لیگ یک، صاحب تیمی شد که مربیان مطرحی را در طول حیات 56 ساله اش بخود دیده بود و در عین حال 24 سال بود که در حسرت حضور در بالاترین سطح فوتبال کشورمی سوخت. او اما به سرعت  به این انتظار پایان داد و به قهرمان شهر تبدیل شد نکو در اولین چالش خود توانست طلسمی را بشکند که در مدت 24 سال  مربیان خوش نامی  از جمله یحیی گل محمدی، محمود فکری، نادر دست نشان، داود مهابادی، ساکت الهامی ، مهدی پاشازاده هر کدام بدلیلی از انجام آن عاجزمانده بودند. بعد از صعود ، جواد در نساجی ماند تا  با 8 سال اختلاف نسبت به مهدی تارتار  تنها با 37 سال سن عنوان جوان ترین مربی لیگ برتر را هم به نام خود ثبت کند.

 


*روزهای بهانه و تشویش


اما این روزها تیم جواد نکونام  حال و روز متفاوتی دارد. نساجی چی ها در طول  یازده هفته تنها یک بار در هفته پنجم دربازی مقابل نفت مسجد سلیمان طعم برد را چشیدند و این در حالی است  که در هفته های دیگر پنج باخت و پنج تساوی به دست آورده اند و حالا با کسب 8  امتیاز در رده چهاردهم لیگ شانزده تیمی به سر می برند. 


 بدون شک این نتایج نه جواد نکونام را راضی می کند نه طرفداران بی نظیرشان را. شاید  این تیم تازه راه یافته هنوز مست صعودش به لیگ برتر است وغافل است از این موضوع که لیگ برتر قواعد و جزییات خاص خودش را دارد. صعود پس از بیست و چهار سال، همان قدر شیرین است که سقوط،، پس از تنها یک سال همان قدر  تلخ.نساجی حتی  در آخرین دیداری  که با سه گل مغلوب تیم آماده این روزهای پدیده مشهد شد ، چهره یک تیم  دست و پا بسته را از خود به نمایش نگذاشته و بدون اغراق انصافا جای این تیم در این رده ،تا حدی بی رحمانه است ، اما این بی رحمی در ذات فوتبال است و اگر آنها هرچه سریعتر فکری به حال تیمشان نکنند دریک چشم به هم زدن خودشان را دوباره در قامت تیم لیگ یکی می بینند و سخنی به گزاف نگفته ایم، اگر ادعا کنیم این اتفاق حتی می تواند به قیمت از بین رفتن این باشگاه پرطرفدار و ریشه ای تمام شود. نکونام باید بداند بقاء در لیگ امسال را می توان به بودن یا نبودن تشبیه کرد؛ این همان بلایی است که بر سر بسیاری از این دست تیم های پر طرفدار فوتبالمان مثل استقلال اهواز، برق شیراز، ایران جوان بوشهرو حتی صبای قم نازل شده است که در حال حاضر در لیگ دو به سر می برند.

 


*درباره یک تیم خوب و سختکوش


آنها در درون دروازه از حامد لک بهره می برند ، سنگربانی که در مقطعی حتی به تیم ملی هم دعوت شد  و امروز با سه بازی ملی، در نساجی به روزهای بهتر فکر می کند و متمرکز بر فوتبال قصد دارد دوباره به جایی که انتظارش را داشته برگردد. 


در خط دفاع نکونام یکی از بهترین مدافعین  لیگ برتر در فصل گذشته را به خدمت گرفت، هنوز معلوم نیست که ذوب آهن  چگونه اجازه خروج ولسیانی  گرجستانی را صادر کرد اما  او امسال در لباس نساجی به میدان رفته است و درکنارش هم معمولا حامد شیری  به کار گرفته می شود که تا اینجا ، علی رغم عدم نتیجه گیری تیمشان،زوج خوبی را با هم تشکیل داده اند، در عین حال مجتبی ممشلی  و فرشاد فرجی در چپ و راست به دفاع و حمله مشغول اند.

 

 

جواد نکونام  درخط میانی  در اکثر بازی ها  از محمد آبشک، احمد عبدالله زاده ، علی اصغر عاشوری ، سجاد عاشوری،علی شجاعی،محمد میری و بعضا ازحمید دیو سالار استفاده می کند. در خط حمله  هم اگرچه با وجود  محمد عباس زاده، امید سینگ  ومهدی نظری کمبودی ندارد اما هنوز انتظارها بیش از آن چیزی است که به نمایش درآمده. 


بسیاری از کارشناسان شکل و فرم تیم نساجی را با توجه به قرابت نکونام با مربی سال های  پایانیش در تیم ملی یعنی کارلوس کی روش بر گرفته از همان نوع فوتبال  می دانند که با با تجمع درخط دفاع و  واگذاری مالکیت توپ به حریف، بیشتر به دنبال حمله سریع برای باز کردن دروازه حریفانشان هستند که  ارائه این نوع فوتبال علاوه بر داشتن یک خط دفاع قابل اطمینان  به هافبک هایی احتیاج دارد که علاوه بر  سرعت مناسب و تکنینک حمل توپ بالا، از ضریب اشتباهات پایینی برخورد دار باشند که برای مثال می توان به مهدی ترابی، محمد رضا خلعتبری، حسن بیت سعید و احسان  حاج صفی ، اشاره کرد . 

 

 

دوئل 


بخش سوم وانتهایی نیم فصل ازهر جهت برای نکونام و نساجی شاید مهمترین مقطع فصل  تا به  این جا محسوب شود، با نگاهی به بازی های باقیمانده مطمئناً شما هم با ما هم عقیده خواهید شد. 


طبق برنامه اعلام شده ،نساجی در هجدهم همین ماه (آبان) به مصاف استقلال خوزستانی می رود که با 10 امتیاز یک پله از نساجی بالاتر است و بی مناسبت نیست که این دیدار را 6 امتیازی  فرض کنیم ، چون نساجی با این برد می تواند جای استقلال خوزستان در رده  سیزدهم لیگ را تصاحب کند  و تا حدی از منطقه سقوط ، خودش را جدا نماید.


دیدار بعدی آنها در برابر یک تیم دیگر پایین جدولی به نام صنعت نفت آبادان است که اتفاقا در مهر ماه به دور از گرمای آبادان برگزار می گردد  که  اهمیت این مسابقه هم، کمتر از بازی با استقلال خوزستان نمی تواند باشد.

 


بعد از رویارویی با صنعت نفت ، نکونام بازهم  باید تیمش را به مصاف  یک تیم دیگر پایین جدولی یعنی سپید رود رشت به زمین بفرستد. مصاف  دو بازیکن محبوب و هم عصر  فوتبال ملی می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد. 


 این سه دیدار نسبتا آسان شاید آخرین فرصت آقا جواد برای اثبات خیلی از چیزها باشد  که باید نکونام قبل از رسیدن به ایستگاه پیکان  از این سه دیدار بیشترین بهره را ببرد تا با روحیه ای مناسب،  پنجه در پنجه مربی ای  بیندازد که  بخشی از کارنامه درخشان  بازیش را بدون شک مدیون او یعنی مجید جلالی بوده است.


این روزهای پیش روی تیم نکونام است . تیمی که مربی اش صبح تا شب درحال کار روی آن است و حالا به جمع تیم هایی پیوسته که هواپیمای اختصاصی هم دارند. تیمی که می شود به شدت به آن امیدوار بود که لیگ برتر نساجی را از دست نخواهد داد.

 

 


کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها