کد خبر : 1567872 | 20 آبان 1397 ساعت 09:50 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

نماینده‌ی مکزیک اولین حریف کاشیما در جهان

تحلیل روزنامه‌ی مکزیکی از قهرمان آسیا

روزنامه‌ی معتبر El informador مکزیک به بهانه‌ی قهرمانی کاشیما در آسیا این تیم را به عنوان اولین حریف چیواس گوادالاخاری مکزیک در جام جهانی باشگاه‌ها معرفی کرد و در مقاله‌ای مفصل به بررسی این تیم پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه‌ی اینفورمادور در ابتدای مطلب خود به این اشاره کرد که کاشیما آنتلرز تیمی که دیروز در تهران جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد در ژاپن تیم سوم جی‌لیگ است. کاشیما با 52 امتیاز نسبت به تیم اول جدول لیگ ژاپن، کاواساکی فرونتال 11 امتیاز کمتر دارد.

 

کاشیما در 32 مسابقه‌ی خود در جی‌لیگ 52 امتیاز را بدست آورده که در نتیجه میانگین امتیازهای کسب‌شده توسط این تیم در هر بازی 1.62 امتیاز بوده است (یعنی بازده 54 درصدی). آوراژ گل کاشیما در جی‌لیگ هم 1.46 گل در هر بازی است و تفاضل این گل در حال حاضر +8 است.

 

در نقطه‌ی مقابل، به گزارش روزنامه‌ی مکزیکی، گوادالاخارا در لیگ آپرتورای 2018 مکزیک در رده‌ی دوازدهم قرار دارد. میانگین امتیازهای کسب شده توسط این تیم 1 امتیاز در هر بازی بوده و تعداد گلهای زده شده توسط این تیم هم 1.06 بوده است. گوادالاخارا با تفاضل گل -11 و بازده 33 درصدی در لیگ آپرتورای مکزیک بازی می‌کند.

 

روزنامه‌ی اینفورمادور دومین مشخصه‌ی کاشیما آنتلرز را این عنوان می‌کند که این تیم ژاپنی کم می‌دود ولی سریع است. به گزارش اینفورمادور آمار رسمی جی‌لیگ نشان می‌دهد که کاشیما از نظر مسافت کم می‌دود. آنها از نظر کل مسافت دویدن با 108.685 کیلومتر دویدن در هر بازی از انتهای جدول دومین تیم لیگ ژاپن هستند. ولی سرعت بازیکنان کاشیما این ضعف آنها را جبران می‌کند. کاشیما در لیگ ژاپن از نظر سرعت ششمین تیم جی‌لیگ است و بازیکنان این تیم در هر بازی به طور متوسط 161 استارت انفجاری می‌زنند.

 


اینفورمادور بهترین بازیکن کاشیما را یوما سوزوکی ستاره‌ی شماره 9 این تیم معرفی می‌کند. بازیکن 22ساله‌ی ژاپنی با 1.82 متر قد که در 32 بازی این فصل کاشیما در جی‌لیگ 11 گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است.

 

اینفورمادور نوشت که سوزوکی در عین حال دیروز جایزه‌ی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا را در تهران دریافت کرد. دومین گلزن کاشیما به نوشته‌ی اینفورمادور دوی شومای 26ساله است که در فصل جاری لیگ ژاپن برای کاشیما 6 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل داده است.

 

اینفورمادور در مورد سیستم کاشیما نوشت این تیم با سیستم 4-4-2 ولی با گرایش برزیلی این سیستم بازی می‌کند. کاشیما سه بازیکن برزیلی دارد که در خط میانی این تیم کمک زیادی به افزایش راندمان و خلاقیت تیم می‌کنند. لئو سیلوا ( 23 بازی در فصل اخیر جی‌لیگ، 2 گل زده)، لئاندرو( 3 بازی، بدون گل) و سرجینیو( 12 بازی، 4 گل). بازیکنان آنتلرز به نوشته‌ی اینفورمادور در بازی‌های خانگی بهتر نتیجه می‌گیرند و در خانه‌ی خود بازده 50 درصدی داشته‌اند. ولی وقتی کاشیما استادیوم خانگی‌اش را ترک می‌کند و مهمان دیگر تیم‌های ژاپنی می‌شود بازده نتایجش به 39 درصد کاهش می‌یابد.

 

و اما اینفورمادور در مورد سرمربی کاشیما گو اویوا نوشت این سرمربی 46ساله‌ی ژاپنی با باشگاه کاشیما به خوبی آشنا است چرا که خودش بازیکن این تیم بوده و در سال 2011 به پیراهن کاشیما به عنوان بازیکن از فوتبال خداحافظی کرده است. بنابراین می‌توان گفت گو اویوا در کاشیما بزرگ شده و با کاشیما زندگی کرده است. اویوا بعد از کنار گذاشتن فوتبال به عنوان بازیکن عملاً بدون فوت وقت به عنوان یکی از مربیان این تیم منصوب می‌شود. ایوا در ماه ژوئن 2017 سرمربی‌گری کاشیما را بدست گرفت و دیروز با  فتح لیگ قهرمانان آسیا در تهران اولین جام خود به عنوان سرمربی را دشت کرد.

 

 

 

دیدگاه‌ها