کد خبر : 1568183 | 21 آبان 1397 ساعت 10:35 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست درست مالک تراکتورسازی

نهضت ترمیم ورزشگاه ها را به سراسر ایران ببرید

پس از اینکه پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید همه بسیج شدند تا ورزشگاه آزادی طبق استانداردهای خواسته شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده میزبانی از این بازی بزرگ شود.

نهضت ترمیم ورزشگاه ها را به سراسر ایران ببرید

به گزارش "ورزش سه" ،  تردیدی نیست اگر پای برگزاری فینال آسیا در میان نبود، هیچ عزم و اراده‌ای برای بهبود اوضاع ساختاری ورزشگاه آزادی شکل نمی‌گرفت و این ورزشگاه همین اندک امکاناتی که به تازگی در آن تعبیه شده را هم در خود نمی‌دید.


شاید در نمای کلی بیشتر شهرهای فوتبال‌خیز ایران دارای ورزشگاه‌هایی باشند اما به جز یکی، دو مورد، ورزشگاه‌هایی که رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک در آن برگزار می‌شود با استانداردهای یک ورزشگاه مدرن فاصله زیادی دارند و لازم است در راستای تقویت استانداردهای همه ورزشگاه‌ها اقدام‌هایی نظیر آنچه قبل از برگزاری فینال لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی شد، انجام شود. برگزاری فینال آسیا در ورزشگاه آزادی درواقع باید آغاز‌گر راهی طولانی‌تر در راستای تامین امکانات سخت افزاری به‌روز در دیگر ورزشگاه‌ها باشد.


در همین تهران ورزشگاه‌هایی همچون تختی و شهید شیرودی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند و در راستای بهبود اوضاع کیفی این ورزشگاه‌ها در سال‌های اخیر اقدام‌های مهمی انجام نشده است. وضعیت ورزشگاه تختی که برخی بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار می‌شود به شکلی است که حتی بسیاری از تیم‌ها برای انجام بازی در این ورزشگاه از خود هیچ رغبتی نشان نمی‌دهند و مسوولان این ورزشگاه حتی نتوانسته‌اند زمین چمن مناسبی را ایجاد کنند تا تیم‌ها فارغ البال به این ورزشگاه بروند و واهمه‌ای از مصدومیت‌های احتمالی و برهم‌خوردن هماهنگی تیمی خود نداشته باشند.


 ورزشگاه شهید شیرودی نیز سال‌ها به حال خود رها شده و این ورزشگاه تنها مأمنی است برای پیشکسوت‌های فوتبال ایران تا ساعاتی در روز را در آنجا بگذرانند. ورزشگاه شهید شیرودی اما ظرفیت‌های بسیاری دارد که در سال‌های اخیر هرگز مورد توجه قرار نگرفته است و صرف اینکه این ورزشگاه در مرکز شهر قرار دارد و نمی‌شود برخی بازی‌های بزرگ را در آن برگزار کرد، این ورزشگاه به حال خود رها شده است. ورزشگاه شهید شیرودی درحالی با بد‌سلیقگی‌های موجود تا ورطه نابودی پیش رفته که اغلب ورزشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان در مرکزیت شهرها قرار دارند و مشخص نیست که چرا متولیان ورزش ایران همواره از برگزاری بازی‌ها در این ورزشگاه طفره می‌روند و نقص‌های جزیی را برطرف نمی‌کنند تا شاهد برگزاری دوباره بازی‌ها در این ورزشگاه باشیم.

 

ورزشگاه شهید شیرودی به واقع می‌تواند یک سوپاپ اطمینان برای ورزشگاه آزادی باشد و حتی در مواقعی از سال که پیش بینی می‌شود تماشاگران کمتری به ورزشگاه می‌روند، از تیم‌های استقلال و پرسپولیس میزبانی کنند اما شیرودی را تنها زمان‌هایی در قاب دوربین‌ها دیده‌ایم که میزبان آخرین دور افتخار ورزشکاران درگذشته باشد. ورزشگاه تختی با کمی ارفاق حال و هوای فوتبالی‌تری داشته اما ابتدایی‌ترین امکانات روز دنیا نیز در این ورزشگاه دیده نمی‌شود. تختی با 30 سال پیش خود هیچ تفاوتی ندارد و حتی فرسوده‌تر هم شده است.


 نمونه‌ای از این دست ورزشگاه‌ها در شهرهای بزرگ و فوتبال‌خیز ایران به وفور دیده می‌شود. اگر سری به ورزشگاه تختی انزلی بزنید و حتی حال و روز ورزشگاه سردارجنگل رشت را دوباره مرور کنید به عمق بی‌توجهی‌ها پی‌ می‌برید. ورزشگاه باغشمال تبریز نیز سال‌هاست به حال خود رها شده. در تختی آبادان هم چیز تازه‌ای ندیده‌ایم. این ورزشگاه هم همان است که بود. فاقد امکانات روز دنیا.


امروز که برخی مسوولان شعف خاصی از بهبود اوضاع ورزشگاه آزادی دارند و اقدامات اخیر را بهانه‌ای برای مصاحبه‌های تازه می‌دانند بد نیست سری هم به دیگر ورزشگاه‌ها بزنند و امکانات این ورزشگاه‌ها را هم مورد بررسی موشکافانه قرار دهند.


آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا خواست و مسوولان نیز به سرعت همه موارد خواسته شده را فراهم کردند، می‌تواند نقشه راهی برای ساخت و یا تکمیل دیگر ورزشگاه‌های ایران باشد. کار را باید از همین امروز شروع کرد.

 

اکنون ورزشگاه آزادی برای تیم‌های پایتخت آماده شده تا اگر دوباره به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند از این منظر کمبودی را احساس نکنند اما شاید فصل بعد تراکتورسازی یا سپاهان میزبان فینال آسیا باشند. و این سوال بزرگ مطرح است که آیا این تیم‌ها ورزشگاه‌هایی با امکانات که مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است را در اختیار دارند؟ اگر فردا یکی از این دو تیم به فینال آسیا رسیدند چه باید کرد؟

 

دیدگاه‌ها