کد خبر : 1568622 | 23 آبان 1397 ساعت 09:10 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

دعوت از مقصودلو و خادم الشریعه به لیگ شطرنج چین

دو استاد بزرگ شطرنج ایران به لیگ شطرنج چین دعوت شدند.

دعوت از مقصودلو و خادم الشریعه به لیگ شطرنج چین

به گزارش ورزش سه، پرهام مقصودلو و سارا سادات خادم الشریعه در اوایل آذرماه در یک تیم در کشور چین مسابقه خواهند داد. در حال حاضر بازیکنان ایرانی برای یک هفته از این مسابقات به لیگ دعوت شده اند و چهار بازی خواهند داشت. حقوق آن‌ها برای هر بازی در آن مسابقات نیز ۷۰۰ دلار خواهد بود.

 

مسابقات شطرنج لیگ چین هر هفته برگزار می شود و تیم‌های شرکت کننده در هر هفته می توانند از بازیکن جدید استفاده کنند.

 

پرهام مقصودلو در گفت و گو با ایسنا در مورد حضورش در لیگ چین گفت:  به تازگی این پیشنهاد به من شد. من و سارا سادات خادم الشریعه در یک تیم هستیم و آنجا بازی خواهیم کرد. این مسابقات در آذر ماه انجام خواهد شد. ما در این هفته چهار بازی خواهیم داشت. فکر می کنم که هر هفته می توانند بازیکن جدید جایگزین کنند و در این هفته ما را دعوت کرده اند. حقوق برای هر مسابقه در این لیگ فارق از برد و باخت ۷۰۰ دلار است. اگر ما را برای هفته‌های بعدی یا سال‌ بعد نیز دعوت کنند حتما حضور پیدا خواهم کرد.

 

او مهمترین هدف خود را حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد و گفت: البته مهمترین هدف من حضور در قهرمانی آسیا فیلیپین است که اواسط آذرماه انجام می شود. این مسابقات برای من بسیار مهم است و همه تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانم در این مسابقات قهرمان شوم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر مربی خارجی تیم ملی شطرنج دارید یا خیر گفت: نه نداریم. البته در این مورد حرف‌هایی هست، بودجه آن هم تامین شده، برنامه را هم قبول کردند اما نمی دانم که کی قرار است بیاید.

 

وی در ادامه در مورد یادبود چیگورین نیز افزود: این یادبود یک مسابقه معمولی بود، البته بازیکنان قوی در آن حضور داشتند. بازیکنان روسیه اکثرا در این مسابقه حضور داشتند و از ایران هم من و ایدنی حضور داشتیم. من نهم و ایدنی قهرمان شد. البته امتیاز من با نفر سوم مشترک بود و در امتیاز شکنی کمتر نهم شدم. خداراشکر که در این مسابقه تغییر درجه نداشتم، نه درجه از دست دادم و نه درجه‌ای به من اضافه شد.

دیدگاه‌ها