کد خبر : 1568626 | 23 آبان 1397 ساعت 09:32 | 54.2K بازدید | 0 دیدگاه

مذاکره با هانوفر و دوسلدورف به نتیجه نرسید

قطبی: کار کردن در فوتبال آلمان رویای من است

وبسایت آلمانی transfermarkt با انتشار گزارشی درباره‌ی افشین قطبی با او گفتگو کرده و از او به عنوان یک مربی خلاق و دنیا دیده یاد کرده است.

قطبی: کار کردن در فوتبال آلمان رویای من است

به گزارش "ورزش سه"، این وبسایت آلمانی در گزارش خود می‌نویسدقطبی 54ساله تا کنون در هفت کشور کار کرده و چه در کره‌ی جنوبی، ژاپن یا ایران، همیشه تاثیرگذار بوده و نامش را در میان هواداران فوتبال ماندگار کرده است. این وبسایت آلمانی مدعی شده که بعضی باشگاه‌های آلمانی متوجه فعالیت‌های قابل توجه قطبی شده و او چندین بار تا یک قدمی حضور در آلمان به عنوان مربی پیش رفته است.

 

بر اساس این گزارش با توجه به واکنش بازیکنان و هواداران تیم چینی شیجیاژوانگ اور برایت که بعد از رفتن قطبی از این باشگاه در ماه سپتامبر موقع خداحافظی از سرمربی‌شان گریه می‌کردند نشان می‌دهد که او چه شخصیت گیرا و کاریزماتیکی دارد.

 

قطبی در این مصاحبه می‌گوید:" راستش را بخواهید من هوادارانی را ترجیح می‌دهم که شاد باشند و پرشور تیم‌شان را تشویق کنند نه اینکه گریه کنند. من با شور و شوق زایدالوصف عاشق فوتبال هستم و این را در کارم هم نشان می‌دهم".

 

این وبسایت آلمانی متذکر می‌شود که قطبی در ایران به دنیا آمده و در آمریکا بزرگ شده است و به خاطر محل تولدش همیشه مجبور بوده برای ثابت کردن خود وقت و زمان بیشتری سرمایه‌گذاری کند. قطبی در مصاحبه‌اش می‌گوید:" من به ریشه‌های خود و به گذشته و تاریخم افتخار می‌کنم. این ریشه‌ها باعث شده من به یک درک فرهنگی چندسویه برسم و بتوانم تحمل و رواداری پیدا کنم. ولی با توجه به اینکه در یکی از قطب‌های سنتی فوتبال به دنیا نیامده‌ام همیشه مجبور بودم خودم را ثابت کنم و نسبت به رقبایم مربی و فرد بهتری باشم".

 

وبسایت آلمانی می‌گوید قطبی بزرگترین افتخار ورزشی‌اش را در کشور  زادگاهش ایران بدست آورده است. او در سال 2008 با باشگاه پرسپولیس قهرمان لیگ ایران شد، به عنوان بهترین مربی سال ایران انتخاب شد و سپس سکان هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت. ولی قطبی در مصاحبه با این وبسایت گفت:" راستش موافق نیستم که بگوییم آن قهرمانی بزرگترین موفقیت دوران فوتبالی من بوه. من در تمام سطوح و به شکل‌های مختلف موفق بوده‌ام. وقتی آدم در جوانی که فوتبال بازی می‌کند و در بازی‌های مهم برنده می‌شود این  موفقیت‌ها برایش همانقدر مهم است که بعدها کسب موفقیت‌های ملی یا پرورش بازیکنان ملی‌پوش. ولی می‌توانم بگویم مهمترین افتخارات من یکی چهارم شدن در جام جهانی 2002 با کره‌ی جنوبی و قهرمانی با لس‌آنجلس گلکسی در لیگ و جام حذفی آمریکا و البته قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران بوده است".

 

قطبی در بخش آخر این مصاحبه به سوال وبسایت آلمانی درباره‌ی تمایل باشگاه‌های آلمانی به استخدام او که چند بار تا یک قدمی حضور او در آلمان پیش رفته ولی به واقعیت نپیوسته توضیح می‌دهد. وبسایت آلمانی اشاره می‌کند که باشگاه‌های فورتونا دوسلدورف، هانوفر و پروسیا مونستر در برهه‌های زمانی‌ای برای استخدام قطبی ابراز تمایل کرده‌اند ولی در نهایت حضور قطبی در آلمان منتفی شده است. قطبی در این باره گفت:" من هم از اینکه نشد تا مربی‌گری در فوتبال آلمان را تجربه کنم متاسفم. ولی فکر کنم علت اصلی این بوده که سبک و سیاق مربی‌گری من به آنچه فوتبال آلمان به آن علاقه دارد متفاوت است. ولی من در تمام طول عمرم به فوتبال آلمان علاقمند بوده‌ام. بچه که بودم شبها تا دیروقت بیدار می‌ماندم تا بازی‌های بوندس‌لیگا را زنده تماشا کنم. ده ساله که بودم برای تماشای جام جهانی 1974 به آلمان آمده بودم. بله واقعیت این است که کار کردن در فوتبال آلمان برای من یک رویا است".

 

1354623

دیدگاه‌ها