کد خبر : 1568659 | 23 آبان 1397 ساعت 11:47 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش برای ارعاب افشاگر ارتباط مافیا و هولیگان‌ها

روزنامه‌نگاری که اخیراً در ایتالیا برای تحقیق درباره‌ی جرایم سازمان‌یافته در بین هولیگان‌های فوتبال سعی کرده بود به جمع آنها نفوذ کند هدف حریق عمدی قرار گرفت.

تلاش برای ارعاب افشاگر ارتباط مافیا و هولیگان‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فدریکو روفو که اخیراً با تهیه‌ی گزارشی که از شبکه‌ی دولتی ایتالیایی Rai3 پخش شد به بررسی ارتباط مافیای معروف اندرانگتا با گروه‌های هولیگان هوادار یوونتوس پرداخته بود و دخالت مافیا در بازار سیاه بلیط‌فروشی بازی‌های یوونتوس را اثبات کرده بود با ایجاد یک حریق عمدی مورد هدف قرار گرفت.

 

در گزارش آقای روفو همچنین به مرگ رافائلو بوچی هوادار یوونتوس که برای این باشگاه کار می‌کرده و در ضمن با پلیس همکاری می‌کرده هم اشاره شده بود. علت مرگ رافائلو بوچی خودکشی اعلام شده ولی در گزارش روفو به این اشاره شده بود که شنود تلفن‌های او نشان میدهد که بوچی قبل از پرتاب خود از روی پل به مرگ تهدید شده بوده.

 

به گزارش روزنامه‌ی ایل ماتینو، روفو زمانی که در خانه‌اش در شهر رم سکونت داشته ساعت 4:30 بامداد با صلیب سرخ‌رنگی مواجه می‌شود که روی دیوار خانه‌اش نقاشی شده بوده و همچنین روی در ورودی خانه‌ی این روزنامه‌نگار بنزین ریخته شده و به آتش کشیده شده است. قبل از اینکه آتش به خانه سرایت کند، پارس کردن یک سگ، این روزنامه‌نگار را متوجه خطر می‌کند و کسانی که آتش را شعله‌ور کرده بودند فرار می‌کنند.

 

این حمله تلاش برای ترساندن روزنامه‌نگار ایتالیایی تلقی شده هر چند هیچ دلیل محکمی که نشان دهد علت آن گزارش او درباره‌ی ارتباط‌های مافیا و هولیگانها بوده وجود ندارد. اما آقای روفو و تیم خبری‌اش پیش از این گفته بودند که قبل از پخش گزارش‌شان از تلویزیون از سوی سازمانهای هولیگانها تهدیدهایی دریافت کرده بودند که بر علیه آنها به دادگاه شکایت خواهد شد.

دیدگاه‌ها