کد خبر : 1568777 | 23 آبان 1397 ساعت 19:52 | 39.5K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره کشتی ایران مهمان علی ضیا؛

وقت ازدواجم نیست و به فوتبال علاقه ندارم

سیدعلی ضیاء امروز در «فرمول یک» میزبان علیرضا کریمی کشتی گیر بود و با او درباره مسائل گوناگون از علاقمندی رسول خادم به این کشتی گیر و خلا نبود او گرفته تا وضعیت سربازی و دانشگاه و معیشت وی و برنامه های آینده اش گفتگو کرد.

وقت ازدواجم نیست و به فوتبال علاقه ندارم

 

به گزارش "ورزش سه"، کریمی در ابتدا این موضوع را که از رضا یزدانی می ترسد نفی کرد و در پاسخ به اینکه آیا درست است رسول خادم علاقه ویژه ای به او داشته و علی رغم برتری کشتی گیر دیگر او را به المپیک فرستاده، گفت: نظر کارشناسی و شورای فنی این بوده که من در این وزن بیایم و کشتی بگیرم. این شورا هر زمان فکر کنند کشتی گیری شانس بیشتری برای المپیک داشته باشد او را می فرستند.


برای اعزام به المپیک تابع نظر شورای فنی و کارشناسان خواهم بود
وی در این باره که اگر کسی دیگری به المپیک فرستاده شود مصاحبه ای مبنی بر اینکه حق خوری صورت گرفته نمی کند، پاسخ داد: خیر، مصاحبه نمی کنم.

 


خادم دلسوز و پرکار بود و باید عملکرد او را طی سالها سنجید
کریمی درباره خادم اظهار کرد: آقای خادم بسیار دلسوز و پرکار بود. او هم رییس فدراسیون هم سرمربی بود و ما از نزدیک می دیدیم که از 5 صبح به فدراسیون می آمد و کارهایش را انجام می داد و تا 11 شب می ماند. او مدیریت خوبی داشت و در مسابقات جهانی توانست تیم را به نتیجه خوبی برساند. بعضی می گویند تیم ضعیف بوده اما عملکرد او را باید طی سالها سنجید، نه مسابقات اخیر.


جدیدی، دبیر و رنگرز حدسیات کریمی برای فدراسیون کشتی
این کشتی گیر در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا نبود خادم چشمگیر خواهد بود یا خیر، افزود: بستگی دارد که چه شخصی بیاید. قهرمانانی بودند که هم قهرمان بوده اند هم تحصیل کرده اند و هم سابقه مدیریتی داشتند. مثل آقایان جدیدی، دبیر و رنگرز. این ها حدس من است و فعلا چیزی مشخص نیست. فعلا آقای بنی تمیم که نائب رییس فدراسیون بود به صورت موقت سرپرست هستند..

 

1354765

 


وی درباره سبک کشتی اش توضیح داد: سبک من برای آغاز کشتی زیرگیری است. کشتی گیران آمریکایی بیشتر با قدرت، استقامت و آمادگی جسمانی کشتی می گیرند. آذربایجان و روسیه بیشتر کشتی گیران فنی دارد. آنها به خوبی ایرانی ها نمی توانند زیرگیری کنند اما فن می زنند.
کریمی درباره فعالیت هایش در زمان محرومیت و همچنین خدمت سربازی گفت: در این 6 ماه محرومیت مشغول اردو و تمرین هستم. حدود 15، 16 ماه خدمت کردم. کسری هم داشتم اما پدرم چون سابقه جبهه داشت بخشیده شد.


بیکارم و فدراسیون هم حقوقی نمی دهد
این کشتی گیر در زمینه شغل و درآمدش تصریح کرد: شغل خاصی ندارم و بیکارم. متولد 73 هستم. این اواخر فدراسیون بودجه ای نداشت که حقوق بدهد و به هیچکس پول نمی داد. حدود سه سال پیش من فقط یک سال حقوق گرفتم. هیچکس حالا پول نمی گیرد. آن زمان در 8 وزن آزاد و 8 وزن فرنگی ماهی 2 میلیون تومان حقوق می گرفتیم. اکنون هیچی. حالا خدا می رساند و شغلی ندارم.

 

1354768

 


یک سال است مشغول نامه نگاری ام و استخدام نشده ام
وی افزود: هیات دولت و مجلس تصویب کرده که قهرمانان در ارگان های دولتی استخدام شوند. من یک سال است مشغول نامه نگاری هستم. وزارت ورزش نامه ای برای شرکت نفت زد که جوابی به من ندادند و من بی خیال شدم. این مصوبه دولت است و کار خاصی برای من انجام نمی دهند. قانونی است که خودشان تصویب کرده اند. در شهر خودمان کرج شهرداری فردیس هم فقط قول می دهند و چیزی تا به حالا به من نرسیده است. بعد از مسابقات و بازی های آسیایی حوالی مرداد ماه بود که قول استخدام دادند اما نه از سوی شهرداری نه استانداری البرز به قولشان عمل نکردند. این قانون برای قهرمانان آسیا و جهان هم هست اما کسی عمل نمی کند.
کریمی به درخواست ضیاء برای سر زدن به شهرداری با دوربین برنامه «فرمول یک» و پیگیری وضعیت او پاسخ مثبت داد و یادآور شد: در شهر خودمان که حرفهایی می شنوم که می مانم! می گویند ویلا و ماشین و زمین گرفت و...

 

1354767

 


دانشگاه با من همکاری نکرد
وی با اشاره به صفحه اینستاگرامش با بیان اینکه خودم متنی نمی نویسم و مطالبی را که می بینم و از آنها خوشم می آید در صفحه ام می گذارم، درباره وضعیت تحصیلش گفت: دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد شهریار هستم. 4 سال است دانشجو هستم و 30 واحد پاس کرده ام. قبلا دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه کرج بودم اما خیلی علاقه نداشتم. آنجا با من هم همکاری نمی کردند که به خاطر غیبت ها حذفم نکنند. یا موقع امتحانات که مسابقه دارم دوباره از من امتحان  بگیرند. با اینکه نامه هم می آوردم.


این کشتی گیر اضافه کرد: من از دانشگاه کرج انصراف دادم و به دانشگاه شهریار رفتم. آنجا یک ترم با من راه آمدند و دوباره همان رویه را پیش گرفتند. من معافیت تحصیلی داشتم و چون تعداد واحدهایم به حد نصاب نرسیده بود مجبور شدم انصراف بدهم و به خدمت بروم و حالا دوباره به دانشگاه برگشته ام. نمره نمی خواهم فقط می خواهم دوباره بتوانم امتحان بدهم اما با من راه نمی آیند.


کریمی درباره اصلیتش گفت: متولد و بزرگ شده کرج هستم اما خانواده و فامیل اهل استان گیلان هستند. اکثر کشتی گیران بچه های مازندران هستند و بیشتر کشتی گیله مردی رسم است.
وی در این باره که افتخارات بعدی اش چه خواهد بود، اظهار کرد: المپیک که دو سال است و اگر خدا خواست و در تیم ملی بودم، تمام سعی و تلاشم را می کنم. فعلا تازه از مسابقات بازی آسیایی و جهانی آمده ام و مسابقات مهم و اصلی آن طرف سال خواهد بود.
این کشتی گیر در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتم طوری است که نمی توانم سراغ شغلی بروم. در چند ماه آینده اردوها سبک تر است و قدری استراحت می کنم. اکنون رژیم غذایی ندارم اما وقتی در اردو هستم همه چیز روی برنامه است.

 

1354764

 


حالا وقت ازدواج نیست
کریمی در پایان همچنین درباره ازدواج، علاقه به فوتبال و دیگر ورزشها نیز تاکید کرد: فعلا وقت ازدواج را ندارم. فوتبال اصلا نمی بینم اما پلی استیشن بازی می کنم. کلا علاقه ای به ورزش ندارم و نمی دانم چه شد که به کشتی علاقمند شدم.


«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 17:45 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

دیدگاه‌ها