کد خبر : 1569287 | 26 آبان 1397 ساعت 11:15 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

پوست اندازی ونزوئلا با نسل جدید

حریف ایران با فینالیست های جام جهانی در دوحه

ونزوئلا در سومین بازی دوستانه و تدارکاتی ماه های گذشته مقابل حریفان آسیایی به مصاف ایرانی می رود.

حریف ایران با فینالیست های جام جهانی در دوحه

به گزارش "ورزش سه"، ونزوئلا به عنوان یکی از تیم های درجه دو آمریکای جنوبی این روزها در آستانه ورود تیم های قاره کهن به جام ملت های 2019 به حریفی دلخواه برای تیم های آسیایی تبدیل شده است. این تیم بعد از این که در فیفادی ماه گذشته میلادی(اکتبر) به مصاف امارات میزبان جام ملت ها در بارسلونا اسپانیا رفت و به برتری 2-0 رسید این بار در سفر به اوتایا در شبه جزیره ژاپن موفق شد سامورایی ها را با تساوی 1-1 متوقف کند.


هدایت ونزوئلا از سال 2016 به رافائل دودامل ستاره سابق این کشور سپرده شد، کسی که 56 بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و نام خود را در تاریخ ونزوئلا با برخی رکوردهای جالب توجه ملی و باشگاهی جاودانه کرد. این مربی 45 ساله برای اردوی نوامبر ونزوئلا در فهرست 23 نفره خود برای بازی با دو قطب اول فوتبال آسیا یعنی ژاپن و ایران ترجیح داد تنها دو بازیکن از لیگ داخلی دعوت کند و 21 نفر دیگر را به لژیونرها اختصاص دهد.


از درون دروازه گرفته تا پیکان خط حمله همه پست ها در حال حاضر در اختیار لژیونرهای سرشناس این کشور قرار دارد. سرشناس ترین لژیونرهای ونزوئلا رینکون ستاره خط میانی تورینو ایتالیا است ضمن این که نباید از نام بازیکنی همچون سالومون راندون هم به سادگی گذشت، مهاجمی 29 ساله از نیوکاسل انگلیس که با ثبت 21 گل در 69 بازی ملی بهترین گلزن رده ملی ونزوئلا محسوب می شود.

 

1355348


از دیگر چهره های سرشناس این کشور می توان به جان موریلو از توندا پرتغال اشاره کرد که به عنوان یکی از وینگرهای چپ و راست نقش کلیدی در افکار تاکتیکی دودامل سرمربی ونزوئلا دارد. این تیم در مصاف با ژاپن با چیدمان همیشگی یعنی 1-3-2-4 به میدان رفت که باز هم رینکون و راندون به عنوان مهم ترین ابزار تهاجمی نقشی غیرقابل انکار در نمایش ونزوئلا داشتند و پنالتی دقایق پایانی نیز با هنرنمایی این دو لژیونر سرشناس از ژاپنی ها گرفته و به گل تبدیل شد.


اما نکته جالب در قبال ونزوئلا به پوست اندازی این کشور بعد از صعود جوانان زیر 20 سال به فینال جام جهانی جوانان 2017 در کره جنوبی برمی گردد. سایت liderendeportes در گزارش خود از حواشی بازی ونزوئلا با ژاپن در اویتا نوشت:« دودامل در نیمه دوم سرعت تغییر نسل در ترکیب اصلی ونزوئلا را بیشتر کرد تا جایی که ورود 5 تا 6 بازیکن جوان که دو سال قبل تا فینال جام جهانی جوانان پیش رفته بودند خون تازه ای به رگ های این تیم تزریق کند. مسلما با این روند باید به زودی شاهد درخشش همان ستاره های جوان باشیم که در فینال جام جهانی زیر 20 سال مغلوب انگلیس شدند».

 

1355345


یکی از بازیکنانی که این روزها توجه بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپا را به خود جلب کرده مدافع 19 ساله و فوق العاده باهوش ونزوئلا است. ناهول فراریسی از باشگاه دسته دومی پرالادا اسپانیا در دومین بازی ملی خود مقابل مهاجمان سرعتی و تکنیکی ژاپن نمایش فوق العاده ای داشت تا بسیاری او را وارث جدید ساختار تدافعی ونزوئلا بدانند، مدافعی که گفته می شود در فهرست خریدهای استعدادیاب های باشگاه های بزرگ لالیگا همین طور لیگ برتر جزیره قرار دارد.


رافائل دودامل سرمربی ونزوئلا در مصاحبه خود بعد از بازی با ژاپن گفت:« برای من کیفیت بازیکنان و نمایشی که آنها در هر بازی نشان می دهند اهمیت زیادی دارد چون تلاشم این است هر بازی به نسبت بازی قبل تاثیرگذاری فنی قابل مشاهده ای در جمع بازیکنان و کل تیم شاهد باشم. بعد از نمایش خوب برابر ژاپن که با مشکلات ترافیکی به وجود آمده خیلی باب میل پیش نرفت حالا باید به بازی با ایران باندیشیم. جدالی که می تواند تجربه ای بزرگ برای جوانان حاضر در اردوی ونزوئلا باشد تا بازی با سبک های مختلف از جمله تیم های تهاجمی و تدافعی را به دست بیاورند».

 

1355346

 

 

دیدگاه‌ها