کد خبر : 1569291 | 26 آبان 1397 ساعت 11:23 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت غیرموجه ۱۷ ورزشکار در مراسم افتتاحیه جاکارتا

رازی که یک ماه بعد از پاراآسیایی ۲۰۱۸ فاش شد!

حدود یک ماه بعد از پایان بازی های پاراآسیایی از یک اتفاق عجیب در جریان افتتاحیه این بازی ها پرده برداشته شده است.

رازی که یک ماه بعد از پاراآسیایی ۲۰۱۸ فاش شد!

به گزارش  "ورزش سه"، در حالی که بیش از یک ماه از پایان بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ به میزبانی جاکارتا می گذرد، کمیته ملی پارالمپیک از یک اتفاق و تخلف برخی از ورزشکاران حاضر در کاروان ایران پرده برداری کرده است.


با اینکه این رقابت ها برای ایران با عنوان سومی همراه بود و بهترین نتیجه ۳ دوره اخیر با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز کسب شد؛ برخی ورزشکاران به دلیل عدم حضور در مراسم افتتاحیه با برخورد جدی کمیته ملی پارالمپیک همراه شدند.


آنطور که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک اعلام کردند ۱۷ ورزشکار اعزامی از کاروان ایران به دلایل مختلف و البته غیرموجه حاضر نشدند در مراسم افتتاحیه بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در ورزشگاه اصلی جاکارتا رژه بروند.


با اینکه این اتفاق عصبانیت مسئولان کاروان را به همراه داشت و بدون هماهنگی با آنها صورت گرفته بود، در آن مقطع برای حفظ آرامش ورزشکاران و حساسیت مسابقات موضوع رسانه ای نشد.


بعد از بازگشت خسروی وفا به عنوان رییس کمیته ملی پارالمپیک وعده برخورد با این ورزشکاران و تشکیل کمیته انضباطی برای رسیدگی به بی نظمی آنها را داده بود.


با این حال در نهایت مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در روز دیدار مدال آوران و قهرمانان بازی های پاراآسیایی با رهبر انقلاب تصمیم به بخشش این ورزشکاران گرفتند.


مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در این باره به تسنیم می گوید: «قبل از شروع بازی‌ها تاکید مسئولان بر آن بود که مراسم افتتاحیه یک موضوع ماندگار و اثرگذار است و همه باید در آن شرکت کنند. همچنین کمیته پارالمپیک برای همه ورزشکاران لباس ویژه مراسم رژه تدارک دیده بود. ما تاکید کرده بودیم که همه افراد در رژه افتتاحیه باشند، مگر آن کسانی که پزشک اعلام می‌کرد حال‌شان خوب نیست. همچنین گفتیم آنهایی هم که فردای افتتاحیه مسابقه دارند، باید در مراسم باشند و البته زودتر به دهکده بازگردند. متاسفانه یا به دلیل کوتاهی سرپرست هر رشته یا خودِ ورزشکاران، برخی در افتتاحیه حضور نداشتند و قرار شد که با آنها برخورد شده و مجازات صورت بگیرد. البته محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک در روز دیدار مدال‌آوران با مقام معظم رهبری و به برکت این دیدار معنوی و ارزشمند، همه آن افراد را بخشید، اما این تاکید وجود دارد که آنها باید متوجه اقدام خود باشند و دیگر تکرار نکنند.»

دیدگاه‌ها