کد خبر : 1569317 | 26 آبان 1397 ساعت 12:55 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

بلندقامتان برای رسیدن به توکیو ۲ بار فرصت دارند

روسیه؛ رقیب جدی والیبال ایران برای المپیکی شدن

تیم های روسیه، کوبا و مکزیک رقبای ایران در مسابقات انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰ شدند.

روسیه؛ رقیب جدی والیبال ایران برای المپیکی شدن

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش فدراسیون جهانی والیبال نحوه کسب سهمیه تیم های ملی را در قاره های مختلف برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد. این سیستم که البته مورد انتقاد برخی از قدرت های والیبال جهان قرار گرفت، بدین شکل بود که طبق اولین رنکینگ سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۴ تیم برتر جهان در ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم می شوند تا در سال ۲۰۱۹ در مسابقاتی که به صورت متمرکز برگزار می شود، تیم نخست هر گروه بتواند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند.


البته این تنها راه برای کسب سهمیه المپیک توکیو نیست و بعد از مشخص شدن ۶ تیم راه یافته از این رقابت ها به علاوه ژاپن به عنوان میزبان، ۵ تیم دیگر از مسابقات قاره ای مشخص می شوند. پس هر قاره حداقل یک سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت.


اگر رنکینگ اخیر فدراسیون جهانی را معیار قرار دهیم که به دلیل عدم برگزاری بازی های ملی تا ژانویه ۲۰۱۹ هیچ تغییری نخواهد کرد، ایران با توجه به رده هشتمی خود با تیم های روسیه، کوبا و مکزیک روبه رو می شود.


این گروه بندی با توجه به فرمول قبلی و جای گذاری تیم ها بر اساس رنکینگ به شرح زیر صورت می گیرد:


گروه اول: برزیل، مصر، بلغارستان، کره جنوبی یا پورتوریکو


گروه دوم: آمریکا، بلژیک، هلند، کره جنوبی یا پورتوریکو


گروه سوم: ایتالیا، صربستان، استرالیا، کامرون


گروه چهارم: لهستان، فرانسه، اسلوونی، تونس


گروه پنجم: روسیه، ایران، کوبا، مکزیک


گروه ششم: کانادا، آرژانتین، فنلاند، چین

 


رقابت های این ۶ گروه در سال ۲۰۱۹ به صورت جداگانه برگزار می شود و درباره میزبان آن هم تصمیم خاصی اتخاذ نشده است. البته پیش بینی می شود تیمی که در هر گروه رنک بالاتری داشته باشد، بتواند از ۳ تیم دیگر میزبانی کند.


با این وضعیت به نظر می رسد جدی ترین رقیب ایران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ روسیه باشد. ایران در صورتی که بتواند از سد روس ها در این دوره مسابقه بگذرد و صدرنشین شود، سهمیه المپیک را خیلی زود کسب می کند.


در غیر اینصورت تیم ملی والیبال ایران باید در مسابقات انتخابی قاره ای شرکت کند تا به عنوان بهترین تیم آسیایی البته در غیاب ژاپن به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند.

 

دیدگاه‌ها