کد خبر : 1569651 | 27 آبان 1397 ساعت 18:59 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

در غیاب شیری و بازیکنان امید؛

ترکیب احتمالی پیکان مقابل پرسپولیس

مجید جلالی در مقابل پرسپولیس در غیاب اجباری مهدی شیری بازیکن نیم فصل دوم سرخپوشان، 11 بازیکن اصلی خود را انتخاب می کند.

ترکیب احتمالی پیکان مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پرسپولیس و پیکان از هفته نهم رقابت های لیگ یک به دلیل حضور پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با موافقت باشگاه پیکان به تعویق افتاد و در نهایت اعلام شد که این دیدار روز 28 آبان ماه یعنی فردا ساعت 16:15 دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

 

مجید جلالی در این دیدار تنها مهدی شیری را به عنوان محروم در میان نفرات خود می بیند؛ موضوعی که مجید جلالی نمی داند از آن خوشحال است یا ناراحت؛ چرا که دو خرید پرسپولیسی ها یعنی ترابی و رفیعی وقتی با تیم های فولادخوزستان و سایپا برابر تیم نیم فصل دوم خود قرار گرفتند، عملکرد خوبی نداشتند. با این حال، جلالی به اجبار و به دلیل اخراج مقابل پارس جنوبی جم، مهدی شیری بازیکن چند پسته خود را در اختیار ندارد و باید از بازیکن دیگری به جای او استفاده کند.


ترکیب احتمالی پیکان


در خط دروازه مانند همیشه وحید شیخ ویسی در چارچوب دروازه سرخپوشان خواهد ایستاد.


جلالی معمولا از سیستم 1-3-2-4 برای آرایش نفراتش استفاده می کند؛ سیستمی که در فاز دفاعی به 1-5-4 تبدیل می شود و با اتکا به همین روش بوده که پیکانی ها طی دو سال گذشته و همینطور این فصل نمایش های خوبی در فاز دفاعی داشته اند.

 

در مقابل پرسپولیس به نظر می رسد مانند گذشته سجاد مشکل پور و حجت حق وردی، قلب خط دفاعی تیم را تشکیل دهند؛ در پست دفاع راست مهران موسوی طی بازی های گذشته، به میدان رفته و بعید می رسد، جلالی قصد تغییر در این پست را داشته باشد و در نهایت در پست دفاع چپ هم آرمان قاسمی مثل بازی های گذشته بازی خواهد کرد.

 

در پست هافبک تدافعی مگنو باتیستا هافبک برزیلی پیکانی ها انتخاب اول خواهد بود و از میان ماهان رحمانی و امیرحسین کریمی، یکی به عنوان زوج او انتخاب خواهد شد؛ اگر جلالی قصد داشته باشد، ترکیبی هجومی تر آرایش دهد از امیرحسین کریمی استفاده می کند ولی اگر قصد داشته باشد، انسجام بیشتری به خط دفاعی تیمش بدهد، از ماهان رحمانی در کنار باتیستا به عنوان دو بازیکن جنگنده استفاده خواهد کرد.
به احتمال فراوان در پست هافبک وسط از شاهین ثاقبی استفاده می کند و فراز امامعلی و مهدی مومنی هم دو وینگر چپ و راست تیم خواهند بود و در نهایت نوک خط حمله پیکانی ها هم با محمد قاضی پر می شود که تبحر بالایی روی هوا دارد و در زمین هم فقط به کمی فضا و زمان نیاز دارد تا دروازه حریفان را بازکند.

 

باید به این نکته هم اشاره داشت که اگرچه پیکانی ها ملی پوشی در اردوی تیم ملی ندارند ولی سه بازیکن آنها که شانس بازی مقابل پرسپولیس داشتند، یعنی محمد خدابنده لو، امیر روستایی و ابوالفضل رزاق پور در اردوی تیم امید حضور دارند و از پرسپولیسی ها حمیدرضا طاهرخانی نماینده پرسپولیس در تیم امید به شمار می رود.

 

با تمام تفاسیر ذکر شده، 11 بازیکن احتمالی پیکان مقابل پرسپولیس به شرح زیر هستند:


وحید شیخ‌ویسی- مهران موسوی، آرمان قاسمی، حجت حق وردی، سجاد مشکل‌پور، مگنو باتیستا، امیرحسین کریمی، شاهین ثاقبی، فراز امامعلی، مهدی مومنی و محمد قاضی.

دیدگاه‌ها