کد خبر : 1569805 | 28 آبان 1397 ساعت 13:54 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بینی براساس میانگین امتیازی

کدام تیم‌ در لیگ برتر امسال قهرمان می‌شود

دوازده هفته از رقابت های لیگ برتر سپری شده و هنوز جمع مدعیان قهرمانی و کاندیداهای اصلی سقوط هنوز شکل نگرفته است.

کدام تیم‌ در لیگ برتر امسال قهرمان می‌شود

به گزارش"ورزش سه" یک سوم از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران سپری شده است و پدیده در صدر جدول رده بندی قرار دارد. با این حال تیم هایی مثل سپاهان ، تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال نیز انگیزه زیادی برای کسب این عنوان دارند. اما موضوع قابل توجه این است که درباره  پدیده صدرنشین حال حاضر رقابت های لیگ برتر این شایعه وجود دارد که ممکن است شش امتیاز از این تیم کسر شود همانطور که امروز این خبر منتشر شد که از استقلال خوزستان نیز شش امتیاز کم شده است. در اینجا اما بدون توجه به کسر احتمالی امتیازات و با توجه به میانگین امتیازات تیم ها ، نگاهی داریم به اینکه کدام تیم ها می توانند قهرمان شوند و کدام تیم ها شانس قهرمانی را از دست داده اند:

 

1355865

 


پدیده، سپاهان، تراکتور، پرسپولیس، استقلال و پیکان


براساس میانگین امتیازاتی که تیم ها تا الان گرفته اند شش تیم با ادامه همین روند شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند. پدیده از یازده بازی با 26 امتیاز (میانگین 2.36 امتیاز در هر بازی)، سپاهان 11 بازی 25 امتیاز (میانگین 2.27) ، تراکتورسازی از 12 بازی 22 امتیاز( میانگین 1.83 )، پرسپولیس 9 بازی هفده امتیاز (میانگین 1.89)، استقلال 15 امتیاز از یازده بازی (میانگین 1.63 ) و پیکان 16 امتیاز از 11 بازی و میانگین (1.45 امتیاز) تیم هایی هستند که با همین میانگین امتیاز شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند.  اگر پدیده همین میانگین امتیازات را حفظ کند در پایان فصل بیش از 70 امتیاز به دست خواهد آورد و سپاهان نیز با همین میانگین امتیازات در آخر فصل به امتیاز 68 خواهد رسید. تراکتورسازی با همین میانگین امتیازات به امتیاز 55 ، پرسپولیس نزدیک به 57 ، استقلال 49 و پیکان بین 43 تا 44 امتیاز کسب خواهند کرد و با این میانگین شانس قهرمانی دارند.

 


آن ها که هرگز سقوط نمی کنند  


سه تیم پدیده، سپاهان و تراکتورسازی با همین میانگین امتیاز در پایان فصل سقوط نخواهند کرد و شانس این تیم ها نسبت به تیمی مثل پرسپولیس این است که پرسپولیس بازی های عقب افتاده ای دارد که میانگین امتیازات این تیم را تغییر بدهد. با این میانگین امتیازی پدیده یکی از تیم های اول تا ششم خواهد شد یعنی ضعیف ترین رتبه این تیم می تواند رتبه ششم باشد. سپاهان نیز با توجه به 25 امتیازی که گرفته رتبه های اول تا هشتم و تراکتورسازی نیز در بدترین شرایط با این میانگین امتیازات نهم خواهد شد.


اما شرایط امتیازی سیزده تیم دیگر به گونه ای است که ممکن است در صورت کسب نتایج ضعیف به لیگ یک سقوط کنند و در میان این تیم ها نام پرسپولیس و استقلال هم دیده می شود.

 


شانس های نایب قهرمانی


علاوه بر شش تیم پدیده، سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و پیکان دو تیم سایپا و پارس جنوبی با توجه به میانگین امتیازاتشان شانس رسیدن به عنوان نایب قهرمانی را دارند. سایپا تا الان از 12 بازی 16 امتیاز و میانگین 1.33 امتیاز و پارس جنوبی نیز همین امتیاز را از 12 بازی به دست آورده است.

 


ذوب آهن و سهمیه لیگ قهرمانان


ذوب آهن از یازده بازی یازده امتیاز و میانگین 1 امتیاز در هر بازی را به دست آورده است و علاوه بر هشت تیمی که شانس قهرمانی و نایب قهرمانی دارند این تیم هم با میانگین 1 امتیاز و در صورتی شرایط برای این تیم خوب رقم بخورد می تواند به رتبه سوم رسیده و سهمیه آسیا بگیرد.

 

 

دیدگاه‌ها