کد خبر : 1570003 | 29 آبان 1397 ساعت 10:29 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

از شکست در نایمخن تا رویارویی در دوحه

ونزوئلا؛ مغز متفکر ایتالیایی تا گلزنی از کلاغ‌های سیاه

آخرین رویارویی ایران و ونزوئلا به فردای حادثه تلخ زلزله کرمانشاه در اروپا برمی گردد، جدالی که با برتری ملی پوشان توام شد.

ونزوئلا؛ مغز متفکر ایتالیایی تا گلزنی از کلاغ‌های سیاه

به گزارش "ورزش سه"، امشب در دومین بازی دوستانه در اردوی آبان ماه ایران در شهر دوحه به مصاف ونزوئلایی می رود که به خاطر مشکلات دیپلماتیک و تحریم های اعمال شده بر علیه ایران حاضر به سفر به پایتخت نشد تا با موافقت فدراسیون قطر مصاف دو تیم در شهر دوحه برگزار شود.


یک سال از آخرین جدال دوستانه دو کشور می گذرد.یک روز بعد از زلزله تلخ کرمانشاه ، ایران و ونزوئلا در ورزشگاه نایمخن هلند مقابل هم صف آرایی کردند که این بازی با برتری 1-0 با گلزنی علیرضا جهانبخش به پایان رسید تا دومین بازی دو کشور نیز با نتیجه ای مشابه به پایان برسد.


ونزوئلا در حالی دوباره به عنوان حریف تدارکاتی ایران معرفی شد تا امشب در ورزشگاه الاهلی دوحه سومین رویارویی خود با تیم ملی را به ثبت برساند که این روزها به خاطر ظهور نسل جوان و طلایی در حال پوست اندازی است. این نسل که با رسیدن به فینال جام جهانی جوانان 2017 در کره جنوبی نام خود را برسر زبان ها انداخت باعث شد تا رافائل دودامل از یک سال قبل و بعد از مقدماتی جام جهانی 2018 در آمریکای جنوبی پوست اندازی در تیم ملی این کشور را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهد.


با این وجود تیم بین المللی ونزوئلا با در اختیار داشتن 21 لژیونر در فهرست 23 نفره امشب همچنان روی کاکل چند مهره سرشناس و کلیدی می چرخد که از جمله آنها می توان به توماس رینکون هافبک خلاق و سرشناس این تیم از باشگاه تورینو اشاره کرد.

 

بازیکنی که در رقابت های سری A ایتالیا شهرت زیادی دارد و در سال های گذشته شایعات فراوانی پیرامون کوچ او به باشگاه های بزرگ این کشور نقل محافل خبری می شد.


کاپیتان ونزوئلا به عنوان مغز متفکر یکی از مهره های کلیدی دودامل سرمربی این تیم در میانه میدان است که در مصاف چند روز گذشته با ژاپن هم نقش مهم او به چشم آمد به خصوص در صحنه پنالتی نجات بخش دقایق پایانی برابر سامورایی ها در شهر اویتا. در کنار رینکون اما سالومون راندون مهاجم 29 ساله باشگاه نیوکاسل نیز دیگر مهره کلیدی ونزوئلا قلمداد می شود، مهاجمی که در حال حاضر بهترین گلزن ملی این کشور محسوب می شود و رافائل بنیتس سرمربی اسپانیایی نیز در جمع کلاغ های سیاه نیوکاسل اعتقاد ویژه ای به او دارد.

 

دیدگاه‌ها