کد خبر : 1570295 | 30 آبان 1397 ساعت 11:49 | 14.1K بازدید | 1 دیدگاه

VAR با تیم ملی یار نیست (عکس)

کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بازبینی فیلم بازی دوستانه ایران در برابر ونزوئلا اعلام کرد داور قطری در این بازی دوستانه دو پنالتی به سود ایران را نگرفت.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال قطر پیش از برگزاری این دیدار به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد می خواهد از کمک داور ویدئویی در این بازی بهره ببرد که فدراسیون فوتبال ایران بعد از مشورت با کارلوس کی روش اعلام کرد مخالفتی با بکارگیری از این تکنولوژی در بازی مورد اشاره ندارد. کارلوس کی روش اما خاطره خوشی از VAR ندارد و در جام جهانی هم علیه این تکنولوژی صحبت کرد. او معتقد بود داور بازی با پرتغال باید کریس رونالدو را به دلیل ضربه به پورعلی گنجی اخراج می کرد و از سویی می گفت گل ایران در بازی با اسپانیا درست بود.

 

اما در بازی دوستانه ایران – ونزوئلا پنالتی اول روی مهدی طارمی رخ داد که داور ابتدا پنالتی را گرفت اما بعد از بازبینی ویدئویی صحنه، پنالتی را برگرداند. داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری در این باره می گوید:« بازیکن ونزوئلا هم با پا به طارمی ضربه زد و هم با دست او را هل داد البته بازیکن ایران هم کمی بزرگنمایی کرد اما برگرداندن پنالتی عجیب بود.»

 

1356398

 

اما در صحنه ای دیگر توپ به دست مدافع تیم ونزوئلا برخورد کرد که داور قطری از کنار این صحنه گذشت و کمک داور هم نتوانست در اتخاذ تصمیم درست به داور کمک کند.

 

داوود رفعتی در مورد این صحنه هم گفت:« توپ کاملاً به دست بازیکن ونزوئلا برخورد کرد که آن هم یک پنالتی صددرصد بود اما باز هم داور این پنالتی را اعلام نکرد.»

 

1356399

 

اما واکنش کارلوس کی روش به این اتفاقات یک لبخند تلخ بود. اشتباهات داوری در فوتبال همیشه وجود داشته و خواهد داشت. امیدواریم در جام ملت های آسیا این اشتباهات به ضرر تیم ملی نباشد. تا به این جا این طور بوده که VAR با تیم ملی یار نبوده است. آنچه که مسلم است این تکنولوژی پدید آمده تا مانع از تضییع حق تیم ها به خاطر اشتباهات داوری شود اما همان طور که اشاره شد کمک داور ویدئویی تا اکنون تصمیماتش تیم ملی فوتبال را متضرر کرده است.

 

1356400

دیدگاه‌ها