کد خبر : 1570335 | 30 آبان 1397 ساعت 14:11 | 12.9K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبالی ها مالیات می دهند، بودجه رسمی هم ندارند؛

آیا حرف‌های نماینده مجلس درباره فدراسیون درست بود؟

نماینده مجلس امروز در یکی از برنامه های تلویزیون درباره بحث مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال صحبت هایی را مطرح کرد که نیاز به بررسی دارد.

آیا حرف‌های نماینده مجلس درباره فدراسیون درست بود؟

به گزارش ورزش سه، موضوع قانون منع به کار گیری بازنشسته ها در فوتبال حواشی زیادی به وجود آورده و هنوز مشخص نیست که مهدی تاج و اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون در پست های خود باقی می مانند یا رفتنی می شوند.

 

در این راستا احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس، امروز در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و توضیحاتی را ارائه کرد. او در بخش پایانی صحبت هایش گفت که فدراسیون در حالی ادعای غیر دولتی بودن می کند که 3 شرط لازم برای اثبات خصوصی بودن این نهاد وجود دارد. این سه شرط عبارت اند از: پرداخت مالیات، عدم استفاده از هیچ گونه استادیوم ورزشی دولتی و عدم دریافت بودجه از دولت. به این صورت مشخص می شود که فدراسیون فوتبال خصوصی نیست و باید دولتی بودن را بپذیرد.

 

این مسائل در حالی به عنوان دلایل خصوصی نبودن فدراسیون مطرح شده که فدراسیون و سازمان لیگ مالیات خود را به دولت می پردازند. اتفاقا همین هفته پیش بود که مبلغ 2 میلیارد تومان به حساب اداره مالیات واریز شد تا مدیران سازمان لیگ امکان خروج از کشور داشته باشند. همچنین بازیکنان و مربیان نیز مالیات بر درآمد دارند.


نکته بعدی درباره استفاده از ورزشگاه ها بود که برای همه تیم ها اتفاقا هزینه دارد. برای مثال باشگاه استقلال و پرسپولیس برای هر بازی در ورزشگاه آزادی 75 میلیون تومان پرداخت می کنند.

 

بحث دیگری که مطرح شد، موضوع بودجه ای بود که وزارت ورزش به فدراسیون می دهد. مسئله حائز اهمیت این است که برای فدراسیون هیچ ردیف بودجه ای در بودجه سالیانه کشوری اختصاص داده نشده و مبالغی به عنوان کمک های عمومی وزارت ورزش به این نهاد داده می شود. مانند کمک هایی که سایر وزارتخانه ها به برخی نهاد های علمی و ... می کنند. حتی در زمینه باشگاهی هم بودجه ای وجود ندارد، بلکه کمک های غیر مدونی وجود دارد که هیچ تضمینی بر تداوم آنها نیز نیست.

دیدگاه‌ها