کد خبر : 1570344 | 30 آبان 1397 ساعت 14:43 | 41.2K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ هجدهم دو سال مسن تر از لیگ هفدهم

پیرترین و جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر را بشناسید

نگاهی به تیم های حاضر در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران نشان می دهد که از نظر میانگین سنی تیم های شرایطی نزدیک به هم دارند.

پیرترین و جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر را بشناسید

به گزارش " ورزش سه" لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برای انجام بازی های باقیمانده تا نیم فصل به زودی مجددا آغاز می شود که امسال نسبت به سال گذشته میانگین سنی لیگ برتر ایران دو سال افزایش پیدا کرده است. میانگین دو سال البته که عدد بالایی به حساب می آید. می توان گفت بازگشت برخی ستاره های پا به سن گذاشته به فوتبال ایران و البته ورودی کمتر بازیکنان جوان به مسابقات باعث افزایش میانگین سنی لیگ برتر شده است.


با این وجود در حال حاضر میانگین لیگ برتر ایران 25.6 است در حالی که فصل گذشته و در لیگ هفدهم میانگین سنی لیگ برتر ایران 23.6 سال بوده است.


مسن ترین ها: پارس جنوبی، نفت مسجد سلیمان و سپاهان


پارس جنوبی با میانگین سنی 27.2 سال و نفت مسجد سلیمان با میانگین سنی 26.6 سال مسن ترین تیم های حال حاضر لیگ برتر هستند. سپاهان اصفهان نیز با میانگین 26.4 سال سومین تیم مسن لیگ امسال تا پایان نیم فصل اول خواهد بود. تیم نساجی با 26.3 و تیم های سپیدورد و ماشین سازی با میانگین 26.1 سال دیگر تیم های مسن هستند.


استقلال و پرسپولیس مسن تر از تراکتور


در حالی با توجه به حضور چند بازیکن باتجربه مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی انتظار می رفت تراکتورسازی در زمره تیم های مسن لیگ برتر باشد اما این تیم نسبت به تیم های استقلال و پرسپولیس از نظر میانگین سنی جوان تر است.  استقلال و پرسپولیس با میانگین 25.4 سال در زمره مسن ترین ها هستند اما تراکتورسازی میانگین سنی اش 25 است. تیم  پیکان هم 25.3 سال میانگین سنی اش است.


جوانترین ها: سایپا و صنعت نفت آبادان


سایپا با میانگین 24.6 سال جوانترین تیم این فصل از رقابت های لیگ برتر است و صنعت نفت آبادان با میانگین سنی 24.9 سال در رده دوم جوانترین ها قرار دارد.

دیدگاه‌ها