کد خبر : 1570350 | 30 آبان 1397 ساعت 15:11 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

اسکندری: بیلیاردبازان جهانی مدرک دکترا دارند

90 مدال با کار تیمی به دست آمده است

ر ئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: عمده شرکت‌کنندگان مسابقات معتبر جهانی دارای مدرک دکترا هستند.

 90 مدال با کار تیمی به دست آمده است

به گزارش ورزش سه و نقل از فارس، هاشم اسکندری در نشست خبری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اظهار داشت: طرحی که در حال برگزاری است، طرحی جامع و کامل است که در وزارت ورزش طراحی شده و به این صورت استعدادهای کل کشور را راحت تر می‌توان شناسایی کرد. شک ندارم که ما استعدادهای خوبی داریم که با شناسایی آنها می‌توانیم به ورزش کشور کمک کنیم. 

 

وی ادامه داد: ما کل کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده‌ایم و برای هرکدام کمیته استعدادیابی هم راه‌اندازی کرده‌ایم. ۲۶ استان در این المپیاد حضور دارند هر چند که ما توقع داشتیم این تعداد بیشتر باشد، اما حضور همین ۲۶ استان هم راضی‌کننده است و امیدوارم سالهای آینده بر تعداد آنها افزوده شود. آخرین استانی که ما کمیته استعدادیابی برای آن راه‌اندازی کردیم، استان قم است. 

 

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس خاطرنشان کرد: ما بحث آکادمی در استان‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و در حال حاضر ۲۲ استان آکادمی فعال دارند که ما در بحث تجهیز به آنها کمک می‌کنیم. آکادمی‌ها در گام اول باید مکان خوب و مشخصی داشته باشند تا بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند، ما در این راه نیاز به دوستانی داریم که در بحث قهرمانی کمک‌حال ما باشند. افراد کمی هستند که به دنبال منافع شخصی خود هستند که ما قطعا آنها را حذف خواهیم کرد و دست هر کسی را که بخواهد به ورزش کشور کمک کند، به گرمی می‌فشاریم. 

 

اسکندری با اشاره به آخرین شرایط رشته بولینگ عنوان کرد: خوشبختانه ما مجموعه بولینگ باشگاه انقلاب را به خدمت گرفته‌ایم، برای نشان دادن توانایی‌های خود نیاز به چنین امکاناتی داشتیم. همانطور که می‌دانید تجهیزات رشته بولینگ گران است و ما پس از ۹ سال توانستیم مجموعه بولینگ باشگاه انقلاب را به عنوان یک پایگاه قهرمانی بگیریم، هر چند که این مجموعه هم نیاز به کمی تعمیرات دارد. 

 

اسکندری در خصوص راه‌اندازی لیگ ستاره‌ها با حضور هنرمندان گفت: هدف ما از ایجاد کمیته هنرمندان، ارتباط بهتر با مردم عزیز و همچنین معرفی رشته‌های فدراسیون بود، به خوبی می‌دانیم که در بین هنرمندان این سرزمین استعدادهای خوبی حضور دارند اما جمع کردن این افراد در یک روز خاص با توجه به شرایط شغلی‌شان کمی سخت است، به همین دلیل در آخرین نشستی که با مهران مدیری داشتیم، قرار شد مسابقات به صورت پراکنده برگزار شود تا در آینده این کمیته بتواند فعال‌تر بوده و بتواند بهتر برنامه‌ریزی کند. 

 

وی ادامه داد: اگر ما موفق شدیم ۹۰ مدال کسب کنیم، فقط کار من نبوده است، بلکه افراد زیادی کار کرده‌اند تا این موفقیت‌ها حاصل شده، در این بین استان تهران از جمله استان‌هایی است که بسیار فعالیت کرده، بدون شک در آینده در بخش قهرمانی بهتر خواهیم جنگید چرا که افرادی را به عنوان رئیس هیأت‌های استانی انتخاب کرده‌ایم که به دنبال منافع شخصی و اقتصادی نیستند. 

 

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: در مورد اینکه اکثر شخصیت‌های منفی در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به سراغ رشته‌های بولینگ و بیلیارد می‌روند، تصریح کرد: حدود سه سال پیش نشست‌هایی داشتیم تا کمتر شخصیت‌های منفی به سراغ این رشته‌ها بروند، جایگاهی که این رشته در جهان دارد کمتر از گلف نیست و عمده شرکت‌کنندگان مسابقات معتبر جهانی دارای مدرک دکترا هستند. 

 

اسکندری در خصوص آخرین شرایط رشته بولس اظهار داشت: این رشته حدود یک سال است که در ایران فعال شده، خوشبختانه در این مدت ۲۱ استان کلاس‌هایی را برگزار کرده‌اند و اکثر آنها زمین مخصوص به این رشته را دارند، بدون شک در آینده باید برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری برای این رشته داشته باشیم. در پایان هم باید بگویم که جشنواره بزرگ ورزش‌های بیلیاردی از ۱۳ آذر به میزبانی بندر انزلی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها