کد خبر : 1570499 | 01 آذر 1397 ساعت 11:41 | 518K بازدید | 0 دیدگاه

گروه‌های لیگ قهرمانان یکی از یکی عجیب‌تر

در متن و حاشیه عجیب‌ترین قرعه کشی آسیایی

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا با اضافه شدن نمایندگان کشورهای جدید امروز برگزار شد.

در متن و حاشیه عجیب‌ترین قرعه کشی آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی عجیب لیگ قهرمانان آسیا بدون رعایت نکات اولیه ای که سال های زیادی است در فوتبال دنیا رعایت می شود انجام شد و باز هم با بی توجهی به اصل ساده ای مانند سید بندی شاهد گروه های نا متوازن و نا متقارن در لیگ قهرمانان آسیا هستیم.


فدراسیون فوتبال آسیا که همواره با روش های منحصر به فرد خود حاشیه ها و اتفاقات عجیبی را رقم می زند، با قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیز باز هم دست به نو آوری زد و شرایط به شکلی پیش رفت که در گروه سوم مسابقات سه تیم قهرمان کشورهای عربستان، امارات و قطر قرار گرفتند و استقلال تهران نیز به عنوان نماینده دوم ایران و بر اساس قرعه به این گروه رسید و اگر قرعه دیگری رقم می خورد، شاید شاهد حضور تیم پرسپولیس در این گروه می بودیم تا 4 قهرمان در یک گروه باشند.

 

با گزارش مراسم قرعه کشی که ساعت 12 روز یکم آذرماه برگزار شد با ورزش سه همراه باشید:

 

 

1356611

 

 

غرب آسیا؛ عراق اضافه شد


در منطقه غرب آسیا کشورهای امارات و عربستان سه سهمیه مستقیم، ایران و قطر دو سهمیه مستقیم و عراق و ازبکستان یک سهمیه مستقیم در اختیار دارند و تکلیف 4 سهمیه دیگر با برگزاری دیدارهای حذفی مشخص خواهد شد.


پرسپولیس ایران، الهلال عربستان، الدوحیل قطر و العین امارات در سید یک قرار می گیرند و در سید دوم مسابقات نیز استقلال ایران، الاتحاد عربستان، السد قطر و الوحده حضور خواهند داشت تا نماینده تازه وارد عراق و لوکوموتیو ازبکستان در کنار الوصل امارات و الاهلی در سید سه مسابقات حضور داشته باشند.

 

1356601

 


شرق آسیا؛ هنوز تکلیف نماینده ها مشخص نیست


در شرق آسیا هنوز مسابقات داخلی به پایان نرسیده و به همین دلیل تکلیف تیم های حاضر در این مرحله مشخص نیست.


کشور کره جنوبی تا به امروز تنها حضور چونبوک موتورز را قطعی اعلام کرده و از کشور چین نیز شانگهای نماینده اول و گوانگژو نماینده سوم این کشور خواهد بود و با مشخص شدن تکلیف قهرمان جام حذفی، تکلیف سهمیه دوم نیز مشخص شود.


ژاپنی ها نیز شرایطی مشابه دو کشور دیگر دارند و کاواساکی نماینده اول این کشور است و تکلیف دیگر نماینده ها فعلا معلوم نیست.


استرالیا اما دو نماینده قعطی خود یعنی سیدنی و ملبورن ویکتوری را در مرحله گروهی می بیند و منتظر مشخص شدن تکلیف دو سهمیه دیگر است. بوریرام تایلند و جوهور تعظیم مالزی نیز با سهمیه مستقیم در این مرحله از مسابقات حضور دارند تا تکلیف چهار تیم دیگر با بازی های پلی آف مشخص شود.

 

1356600

 

 

تکلیف afc cup مشخص شد

 

پیش از شروع مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، مراسم قرعه کشی ای اف سی کاپ برگزار شد و تیم های مختلف قرعه خود را شناختند.


کشورهای درجه دوم  آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت و در 9 گروه و در مناطق مختلف با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

 

1356606

 


سفرای سرشناس afc برای قرعه کشی


کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اجرای قرعه کشی فصل جدید چهار سفیر سرشناس را به کوالالامپور دعوت کرد که در جمع این چهره های سرشناس باز هم غیبت پیشکسوتان به نام فوتبال ایران به چشم می آمد. سلطان راشد ستاره سابق امارات و باشگاه العین، وسام رزاق ستاره سابق قطر و باشگاه السد، چوی جین چئول ستاره سابق کره جنوبی و باشگاه چونبوک در کنار دایکی ایواماسا ستاره ژاپن در جام ملت های 2011 دوحه و باشگاه کاشیما که سه بار متوالی قهرمان جی لیگ شد چهار سفیر امسال afc برای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان هستند که تا ساعاتی دیگر گوی ها با دستان آنها از گلدان ها بیرون خواهد آمد.

 


سالن آماده مراسم قرعه کشی


سالن اجتماعات مقر afc با دیزاین فوق العاده زیبا آماده برگزاری یکی از حساس ترین آئین قرعه کشی در لیگ قهرمانان آسیا است. ساختمان جدید کنفدارسیون که نزدیک به دو ماه قبل طی مراسمی خاص افتتاح شد سالن اجتماعات با ظرفیت 300 تا 500 مهمان در دل خود جای داده است که این سالن امروز با دیزاینی زیبا شاهد برگزاری مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان و ای اف سی کاپ خواهد بود. تصویر منتشر شده از استیج قرعه کشی نشان از قرار گرفتن گوی ها در سیدبندی های از پیش تعیین شده است تا تیم ها با قرعه مرگ و زندگی در فصل جدید روبرو شوند.

 

1356607

 

1356620

 

 

استقبال فوق العاده رسانه ها


سالن برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا منظم و البته مملو از جمعیت است و کمتر صندلی خالی به چشم می خورد. در کنار نمایندگان باشگاه ها، رسانه ها نیز حضور پر رنگی برای پوشش این مراسم دارند و شاهد استقبال چشم گیر از این مراسم هستیم که راس ساعت 12 آغاز خواهد شد.


حاضران در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا عقیده دارند که هیچگاه استقبال این چنینی از این مراسم صورت نگرفته است.

 

1356612

 

1356613

 

1356619

 

 

رونمایی از توپ فصل 2019 لیگ قهرمانان


پیش از شروع مراسم، کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رو نمایی کرد و توپ های جدید این مسابقات را برای حاضران به نمایش در آورد.


توپ های فصل جدید رقابت های شکل و شمایلی متفاوت از سال های گذشته دارند.

 

1356617

 

 

آغاز مراسم با پخش کلیپ ویژه


مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا سال 2019 با پخش یک کلیپ ویژه از سوی afc آغاز شد. در این کلیپ صحنه هایی از مسابقات و دیدارهای فصل گذشته و ادوار مختلف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برای حاضران پخش شد.


به مانند همیشه مراسم راس ساعت 12 و با حداقل تغییر ممکن در زمان اعلام شده، آغاز شد.

 

در این کلیپ، تصاویر درخشش بازیکنان ایرانی مانند علیرضا بیرانوند، فرشید اسماعیلی، رشید مظاهری و غیره به چشم می خورد.

 


ویندسور: فینال در حضور 100 هزار نفر هیجان انگیز بود


دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان با تمجید از میزبانی فوق العاده تهران در فینال دور برگشت حضور این همه تماشاگر در ورزشگاه را هیجان انگیز خواند. جان ویندسور گفت: «برگزاری دیدار فینال در ورزشگاهی با حضور یکصد هزار نفر از هواداران پرسپولیس یکی از اتفاقات مهم رقابت های سال گذشته بود».

 

 

استقلال دوباره در گروه مرگ؛ پرسپولیس دوباره با السد


بر اساس قرعه کشی انجام شده استقلال تهران در مرحله گروهی مقابل تیم های الهلال عربستان، العین امارات و الدوحیل قطر قرار خواهد گرفت و باید با سه قهرمان از سه کشور مختلف غرب آسیا دیدار کند.


پرسپولیس نیز در مرحله گروهی با السد قطر، الاهلی عربستان و برنده دیدار پاختاکور و النصر امارات دیدار خواهد کرد.

 

1356627

 

 

قرعه مناسب برای ذوب و سایپا بعد از پلی آف


الوصل امارات - برنده پلی آف (عربستان- ازبکستان) - برنده پلی آف (ذوب آهن - الریان قطر) - الزورا عراق گروه یکم مسابقات را تشکیل می دهند.


در گروه دوم نیز الوحده امارات - الاتحاد عربستان - (برنده سایپا و الغرافه قطر) - لوکوموتیو ازبکستان حضور  خواهند داشت.


دو نماینده ایران در صورت صعود از پلی آف، کار نسبتا آسانی پیش روی دارند.

 

1356666

 

 

قرعه کشی شرق؛ هنوز نامشخص


با توجه به مشخص نبودن تیم های حاضر در مرحله شرق اظهار نظر درباره گروه های این منطقه فعلا سخت و دشوار است و باید منتظر مشخص شدن وضعیت لیگ های شرق آسیا باشیم تا سپس درباره سخت ترین و آسان ترین گروه این منطقه اظهار نظر کنیم.

 

1356628

 

 

قهرمان شانس دفاع دارد؟


کاشیما فصل گذشته قهرمان آسیا شد اما وضعیت حضور این تیم در فصل بعدی لیگ قهرمانان خیلی مشخص نیست و نماینده ژاپن باید از لیگ داخلی خود سهمیه کسب کند و فدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ای جدا برای قهرمان سال گذشته در نظر نمی گیرد.


فصل گذشته نیز تیم اوراواردز ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات حضور نداشت.

 

 

الهلال و الاهلی عربستان با یک میزبانی


دو نماینده عربستان با تیم های ایرانی و قطری هم گروه شدند تا به این ترتیب در مرحله گروهی تنها یک میزبانی داشته باشند.


با توجه به اختلافات میان عربستان با ایران و قطر نمایندگان این کشورها به کشور یکدیگر سفر نمی کنند تا به این ترتیب عربستانی ها دو بازی خانگی خود را از دست بدهند که این موضوع مطمئنا ضربه بزرگی به فوتبال عربستان خواهد بود.

 

 

تقویم طولانی لیگ قهرمانان آسیا


به دلیل برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا، فصل جدید مسابقات تقریبا با 3 هفته تاخیر نسبت به سال گذشته آغاز خواهد شد و همین موضوع باعث می شود تا پایان مسابقات برخلاف سال گذشته بسیار طولانی شود.


مرحله گروهی لیگ قهرمانان بیش از 75 روز به طول خواهد انجامید و از سوی دیگر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز در میانه خردادماه به پایان می رسد.

 

 

دربی آسیایی به سرانجام می رسد؟


برگزاری دربی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا یکی از جذابیت های فوتبال ایران است که هنوز اتفاق نیفتاده است. با این حال در صورتی که استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی صعود کنند و رتبه های یکسانی نداشته باشند، شاهد این موضوع خواهیم بود که این دو تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


تیم های صعود کننده از گروه های اول و دوم به مصاف یکدیگر می روند و تیم های گروه های سوم و چهارم نیز برابر یکدیگر قرار می گیرند.

 

1356631

 

پایان مرحله یک شانزدهم نهایی؛ 4 تیر!


تیم های صعود کننده از مرحله گروهی اما کار بسیار دشواری خواهند داشت. مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات هفته پایانی خردادماه و روز 4 تیرماه برگزار می شود و اگر تیم های ایرانی از مرحله گروهی صعود کنند، سرنوشت آنها در فصل بعد بسیار سخت و مشکل خواهد بود و تقریبا پیش فصل قابل توجهی نخواهند داشت.

 

1356665

 

در حاشیه قرعه کشی:

 

* استقلال مانند سال گذشته در یک گروه بسیار سخت قرار گرفت و بر خلاف سال گذشته تیم الدوحیل قهرمان قطر جانشین الریان شد تا این گروه سخت تر از گذشته باشد.

 

* اصغر حاجیلو سرپرست تیم فوتبال استقلال به عنوان یک چهره سرشناس و قدیمی فوتبال ایران و سرپرست استقلال در این مراسم حضور داشت.

 

* تیم ها در پایان قرعه کشی جلساتی را با نمایندگان حریفان خود برگزار کردند تا کارهای مربوط به هماهنگی را انجام دهند.

 

* این قرعه کشی واکنش های جالب و زیادی در شبکه های اجتماعی به همراه داشت که در این میان حضور چندین باره ژاوی در تهران و قرعه سخت استقلال در راس این واکنش ها بود.

 

* پرسپولیس فصل گذشته دو مرتبه با السد دیدار کرد و امسال نیز با این تیم هم گروه است تا السد قطر حریف تکراری قرمزها باشد.

 

* در گروه اول مسابقات دو تیم از مرحله پلی آف حضور خواهند داشت که این موضوع باعث خواهد شد تا کیفیت این گروه با دیگر گروه ها غیر قابل مقایسه باشد.

دیدگاه‌ها