کد خبر : 1573013 | 11 آذر 1397 ساعت 14:01 | 231.2K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه نشست خداحافظی سیدجلال

پشیمانی برانکو از تصمیم ده سال پیش!

کاپیتان پرسپولیس در آستانه جام ملت‌ها با برگزاری نشست خبری در محل باشگاه، به طور رسمی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.

پشیمانی برانکو از تصمیم ده سال پیش!

به گزارش "ورزش سه"، پیش از جام جهانی روسیه، سیدجلال حسینی به عنوان یک شگفتی بزرگ، از لیست کارلوس کی‌روش خط خورد. موضوعی که بعد از جام جهانی و در دیدارهای تدارکاتی نیز ادامه یافت تا کاپیتان پرافتخار پرسپولیس کاملا از حضور در تیم ملی ناامید شود و تصمیم قطعی خود مبنی بر خداحافظی از آن را اعلام و اجرایی کند.


بعد از اعلام رسمی این موضوع توسط سیدجلال حسینی، او امروز و در شرایطی که حمایت کامل هم‌تیمی‌ها، کادرفنی و مدیریت باشگاه را در محل نشست خبری به دنبال خود می‌دید، پذیرای اصحاب رسانه شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد. کاپیتان پرسپولیس با اعلام اینکه از این حضور اصحاب رسانه سورپرایز شده است، حمایت همیشگی خود از تیم ملی را اعلام کرد و علیرغم سوالات و شبهاتی که در این مورد وجود داشت، ترجیح داد بدون ورود به مسائل حاشیه‌ای، حمایت خود از تیم ملی را به عنوان موضع خود مشخص کند.

 

 

هر بار دودل می شدم


 چند بار می خواستم خداحافظی کنم؛ ولی هر بار دودل می شدم؛ تصمیم بزرگی بود و سختی های خودش را داشت. بعد با آقای برانکو صحبت کردم، با آقای گرشاسبی صحبت کردم و در نهایت این تصمیم را گرفتم.

 

از همه مربیانم تشکر می کنم


جا دارد که از آقای برانکو تشکر کنم که من را به تیم ملی دعوت کردند. تشکر ویژه از آقای قلعه نویی که همیشه در تیم ملی به من بازی داد و کنارم بود. آقای قطبی در تیم ملی کمکم کرد. از آقای کی روش تشکر می کنم که 7 سال شاگردش بودم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

 


در این جایگاه صحبت کردن خیلی سخت است


از سایپا تشکر می کنم؛ فکر می کنم باید بیشتر تشکر کنم. در این جایگاه صحبت کردن خیلی سخت است. از مردم شهرم، بندرانزلی تشکر می کنم که خیلی برای من زحمت کشیدند. سه سال سپاهان بودم و از سپاهانی های عزیز هم تشکر می کنم.

 

هواداران پرسپولیس نشان دادند، بی نظیرند


 مهم ترین مسئله من هواداران بی نظیر خودمان هستند. همیشه در کنارم بودند؛ چه زمانی که در تیم ملی بودم و چه زمانی که خط خوردم. از دیروز که خداحافظی کردم، نشان دادند که بی نظیر هستند.

 

1359724

 

برای موفقیت پرسپولیس ادامه می دهیم


باید نهایت تشکر را از آنها بکنم؛ امیدوارم بتوانم تلاشم را بیشتر بکنم تا موفقیت های بیشتری برای پرسپولیس به دست بیاوریم. به خاطر فینال آسیا که نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم، شرمنده‌شان هستیم؛ ولی مطمئن باشند که ادامه می دهیم.

 

زمان خداحافظی از فوتبال ؟


من هم مثل بقیه بازیکنان باید تلاش خودم را بکنم و در تمرین، جدی باشم تا از شرایط خوب خارج نشوم. البته یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم؛ ولی اینکه تا کی بازی می کنم  را نباید از من سوال کنید. در این لحظه، برانکو ایوانکوویچ به خبرنگاران گفت، درباره ادامه کار سیدجلال باید از من سوال کنید. اما این موضوعی نیست که امروز بخواهید درباره اش حرف بزنید.

 

 

می خواهم هیچ تنشی نباشد


حسینی در پاسخ به این سوال که آیا خواسته است با این خداحافظی، فشار احتمالی از روی تیم ملی را بردارد هم گفت: من خودم دوست دارم، همیشه تنش ها کمتر باشد؛ همیشه هم تیم ملی را حمایت کردم و در کنار تیم ملی خواهم بود. اگر قبل از بازی تراکتورسازی هم بیانیه ای با مسعود شجاعی دادیم، برای همین بود که تنش ها در همه موارد کم شود. ما یک مسیر سخت با پرسپولیس داریم و باید روی همین موضوع متمرکز شویم.

 

سوال عجیب از سیدجلال


در سوال بعدی، خبرنگاری از حسینی پرسید، اگر برانکو روزی سرمربی تیم ملی بشود، در تصمیمش تجدید نظر خواهد کرد که سیدجلال با سیاست جواب این سوال را داد: همه مشورت هایم را با آقای گرشاسبی و آقای برانکو کرده ام، فکر کنم ... در این لحظه پندار خمارلو، مدیر رسانه ای پرسپولیس میانه حرف را گرفت و گفت: پرسیدن این سوال ضرورتی ندارد و فضای جلسه را خراب می کند.

 

طلبی از تیم ملی ندارم


در سوال بعدی، خبرنگاری از کاپیتان پرسپولیس در مورد مطالباتش از پاداش های تیم ملی سوال کرد که جلال پاسخ داد، هیچ طلبی از تیم ملی ندارد.

 

 

سبک خداحافظی در ایران همین است !


سوال بعدی از کاپیتان پرسپولیس از نحوه خداحافظی اش از بازی های ملی بود و اینکه می شد این مسئله با برنامه ریزی بهتری انجام شود. حسینی در این باره گفت: درست می گویید؛ ولی من خداحافظی کردم. این یک مسئله قدیمی است که هیچ وقت درست نشده است؛ مهم ترین چیز برای ما بازیکن ها مردم هستند و هر کاری می کنیم، آنها را در نظر داریم. ما برای پرچممان می جنگیم و می خواهیم مردم را خوشحال کنیم. سبک خداحافظی در ایران همین است.

 

تکذیب شایعه ای که کی‌روش گفته بود


جنجالی ترین سوال از سیدجلال درباره حرفی بود که کی روش درباره وی گفته بود و آن درباره خداحافظی او با استقلال بود؛ اما با رقم خیره کننده ای که هدایتی به او پیشنهاد کرده، نظرش عوض شده است. سیدجلال گفت: اصلا امکان ندارد. اگر سندی در این باره هست، نشان بدهند. اینکه من با یک تیم صحبت کرده ام و با تیم دیگری قرارداد بسته ام. دوسال پرسپولیس بودم، به قطر رفتم و بعد از حضور در نفت، دوباره با پرسپولیس قرارداد بستم. این خبرها صحت ندارد و امکان ندارد، من چنین کاری بکنم.

 

برانکو: اشتباه کردم 10 سال پیش سیدجلال را دعوت نکردم


در همهمه این گفتگوی مطبوعاتی، خبرنگار بعدی سوال خود را از برانکو پرسید: اگر شما سرمربی تیم ملی بودید، اجازه می دادید، جلال برود؟
برانکو: من در آخرین دور حضورم در تیم ملی، 10 سال پیش، سیدجلال را به تیم ملی دعوت نکردم و امروز فکر می کنم، این تصمیمم اشتباه بوده است و اگر الان هم سرمربی تیم ملی بودم، ایشان حتما در کادر بازیکنان من می بود. البته من علیه کسی صحبت نمی کنم، اما همه ایشان را به عنوان بهترین مدافع لیگ قبول دارند و وقتی هم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد، استحقاقش را داشت. فرم بدنی او در این مقطع فصل، عالی بوده است و یک بار دیگر از او تشکر می کنم و به نظرم سیدجلال هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، هنوز وقت زیادی برای فوتبال دارد.

 

 

موظف بودم تصمیم کی‌روش را قبول کنم


سوال خبرنگار بعدی باز هم جهت دار بود. او گفت سیدجلال به دلیل سن بالا از تیم ملی خط خورده است؛ در حالی که بازیکنان مسن دیگری در تیم ملی بوده اند (منتظری)؛ او سوال کرد آیا با این عقیده هم نظر است که قربانی حضور در پرسپولیس شده است؟ پاسخ سیدجلال هم قابل پیش بینی بود؛ او گفت موظف بوده که تصمیم سرمربی تیم ملی را قبول کند و باز هم برای سرمربی تیم ملی آرزوی موفقیت می کند. حسینی ادامه داد: این ها مسائلی است که من زیاد به آنها فکر نمی کنم.

 

همسرم اولین نفر بود که از تصمیم مطلع شد


نفر اولی که از تصمیم من مطلع شد، همسرم و بعد آقایان برانکو و گرشاسبی بودند.

 

پاسخ سیاست مدارانه به سوال جنجالی  


خبرنگار دیگری که در نشست حضور داشت، موضوع دیگری را پیش کشید؛ اینکه چرا کادر فنی تیم ملی هیچ واکنشی به خداحافظی سیدجلال نشان نداده است. حسینی در ابتدا گفت: سوال خوبی بود و ادامه داد: حضور شما در این مراسم خیلی برای من با ارزش است و خوشحالم که در اینجا حضور دارید. هیجان زده ام و مهم ترین چیز برای من مردم کشورم هستند. هر چقدر می توانستم تلاش کردم و در اینجا جا دارد، از علی آقای پروین و علی کریمی هم تشکر کنم، که همیشه حمایتم کردند. همینطور از بچه های تیم ملی که با آنها زندگی کردم و همیشه کنار هم بودیم و حالا هم به عنوان یک هوادار کنار تیم ملی خواهم بود. مردم از دیروز تا حالا کاری کردند که من هیچ وقت نمی توانم فراموش کنم.

 

1359722

 

پاسخ برانکو به اختلاف تیم ملی و پرسپولیس


در پی به زبان آمدن یک سوال دیگر درباره تیم ملی، این بار برانکو بود که میانه صحبت را گرفت و گفت که این موضع مشترک من، بازیکنان، کادر و مدیریت باشگاه پرسپولیس خواهد بود که هیچ حرکت تیم ملی توسط ما زیر سوال نخواهد رفت و در تمام اردوها ملی پوشان ما به موقع حضور داشته اند؛ ما بزرگ ترین هواداران تیم ملی باقی خواهیم ماند. مهم تر از همه تیم ملی است و اهمیت ندارد که چه کسی بازی می کند و چه کسی سرمربی است و من واقعا این دلیل مسئله را که همه اشاره به اختلاف  تیم ملی و پرسپولیس می کنند را نمی دانم. آیا شنیده اید که کسی از ما علیه تیم ملی صحبت کند؟ همینطور که سیدجلال امروز از تمام مربیانی که با آنها کار کرده است، تشکر کرد (منظور برانکو این بود که سیدجلال حتی از کی روش تشکر کرد).

 

 

رویا و حسرتم جام جهانی دوم بود


حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا در دوران حضورش در تیم ملی چیزی بوده است که حسرتش را بخورد، تصریح کرد: رویای من همیشه حضور در جام جهانی بود. خوشحالم که در یک جام جهانی بازی کردم و خیلی برای حضور در آن زحمت کشیدم؛ اما دوست داشتم جام جهانی دوم را هم تجربه کنم که اینطور نشد.اگرچه خیلی زحمت کشیدم و خانواده ام سختی زیادی متحمل شدند.

 

فعلاً‌ تمام تمرکزم روی بازی با ذوب‌آهن است!


کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پس از خداحافظی از فوتبال، به دنبال حضور در عرصه مربیگری خواهد بود یا خیر، گفت: می‌بینید که ما در فوتبالمان حتی از برنامه لیگمان نیز خبر نداریم! اکنون تمام تمرکز من روی بازی ذوب‌آهن است و نمی‌توانم به مسائل دیگری فکر کنم.

 

 

صحبت‌های برانکو و سید جلال در مراسم خداحافظی

 

 

حواشی نشست خبری کاپیتان پرسپولیس


* سیدجلال حسینی به همراه اصغر نیک سیرت و با خودروی مترجم برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری حضور یافت و پیش از رسیدن به در باشگاه از او خواسته شد که از خودرو پیاده شود و ادامه مسیر را پیاده طی کند تا عکاسان بتوانند تصاویر خود را ثبت کنند. موضوعی که با شوخی او همراه شد و اعلام کرد مگر عروسی است که باید قبل از تالار پیاده شود؟!


* کاپیتان پرسپولیس در بدو حضور در ساختمان باشگاه، با محمود خوردبین و حمیدرضا گرشاسبی مواجه شد و به خوش و بش با آنها پرداخت. خوردبین، اسطوره باسابقه باشگاه از این بازیکن تقدیر کرد و برای او در ادامه آرزوی موفقیت کرد.


* در زمان حضور سیدجلال حسینی در اتاق مدیریت،وی با محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی پارس جنوبی جم برخورد کرد و به گرمی از یکدیگر استقبال کردند.


* کاپیتان پرسپولیس پیش از حضور در محل نشست خبری، در اتاق مدیریت حضور یافت و به گفتگو با گرشاسبی و همچنین برانکو ایوانکوویچ پرداخت.

 


* حسین ماهینی، کاپیتان دوم پرسپولیس به نمایندگی از دیگر بازیکنان در محل نشست خبری حضور یافت و به تمجید از هم‌بازی کنونی خود پرداخت.


* برانکو ایوانکوویچ و کادرفنی پرسپولیس نیز که در این نشست حضور یافته بودند، یک پیراهن با عدد 115 به مناسبت گرامیداشت 115 بازی ملی کاپیتان خود در رده ملی برای او با امضای بازیکنان تدارک دیدند. نکته جالب توجه اینکه برانکو ایوانکوویچ این هدیه را به مدیر روابط عمومی باشگاه سپرده بود تا در زمان مقرر به او بدهد که جا گذاشتن آن در دفتر مدیریت باعث دلگیری و ناراحتی سرمربی پرسپولیس شد و او مجبور شد دقایقی به صحبت بپردازد تا این پیراهن به او برسد.


* در زمان صحبت درباره بزرگترین حسرت کاپیتان او در شرایطی که مشخص بود بغضی در گلو دارد، از خط خوردن در آستانه جام جهانی و از دست دادن دومین جام جهانی‌اش به عنوان حسرت یاد کرد.


* سیدجلال حسینی در اواسط  نشست خبری هدایایی شامل دو تابلو فرش از سوی باشگاه دریافت کرد. حمیدرضا گرشاسبی یک هدیه ویژه نیز برای همسر کاپیتان پرسپولیس به پاس سال‌ها همراهی و کمک در مسیر حرفه‌ای این بازیکن در نظر گرفته بود که تقدیمش کرد. مدیرعامل پرسپولیس از او خواست تا حتما آن را به دست همسرش برساند و نفروشد!


* کاپیتان پرسپولیس در پایان مراسم، عکسی به یادگار با کادرفنی و مدیریت باشگاه و همچنین برخی اصحاب رسانه گرفت و در نهایت این نشست خبری 120 دقیقه‌ای پایان یافت.


* با توجه به برگزاری این نشست خبری در ساعت ناهار، از سوی باشگاه برای اصحاب رسانه حاضر در محل باشگاه پرسپولیس، تدارک ناهار دیده شد. بیش از 60 خبرنگار و عکاس در این نشست حضور یافته بودند و به شوخی اعلام کردند تا این ناهار با توجه به کنایه‌های اخیر برای آنها دردسرساز نشود!

 

دیدگاه‌ها