کد خبر : 1573259 | 12 آذر 1397 ساعت 13:07 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

اوضاع عجیب آبی‌های اهواز پس از کسر 6 امتیاز؛

اس. خوزستان؛ از باز شدن پنجره، تا سقوط به دسته یک!

باشگاه استقلال خوزستان در تکاپوی جلب رضایت شاکی برزیلی خود است تا شاید پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شود.

اس. خوزستان؛ از باز شدن پنجره، تا سقوط به دسته یک!

به گزارش ورزش سه، باشگاه استقلال خوزستان مدتی پیش با رای کمیته انضباطی فیفا به کسر 6 امتیاز و بسته شدن یک پنجره نقل و انتقالاتی محکوم شد. این جریمه سنگین به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ساکونی، بازیکن برزیلی پیشین تیم اس خوزستان بود. طلب 15 هزار دلاری او با بی خیالی مدیران به 192 هزار دلار تبدیل شد و اینگونه گریبان تیم کم بضاعت فوتبال ایران را گرفت.

 

پس از این اتفاق باشگاه استقلال خوزستان به دنبال پرداخت بدهی خود رفت تا بتواند این جریمه را سبک کند. اما آنچه حقیقت مسئله است، قطعی بودن 6 امتیاز کسر شده از استقلال است. این مسئله هیچ امکان بازگشتی ندارد و آبی ها نمی توانند روی آن حساب کنند.


تنها اتفاقی که امید بسیار کمی به آن وجود دارد، این است که اگر در روزهای آتی قسط اولیه پول ساکونی به او پرداخت شود و این بازیکن رسما رضایت خود را به فیفا اعلام کند، ممکن است در بحث پنجره نقل و انتقالاتی تخفیفی به باشگاه ایرانی داده شود که البته احتمال آن هم خیلی کم است.

 

باشگاه استقلال تقریبا آماده است که 70 هزار دلار را در قسط اول به ساکونی پرداخت کند و برای این امر حدود یک هفته وقت دارد. پس از آن باید 100 هزار دلار باقی مانده به وی پرداخت شود که هنوز سازوکار و مهلت دقیق آن مشخص نیست. اما اگر به هر دلیلی تا چند ماه آینده پول ساکونی به او داده نشود، مرحله بعدی جریمه یعنی سقوط به دسته پایین تر برای آبی های جنوب رخ خواهد داد و تردیدی در این رابطه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها