کد خبر : 1573682 | 13 آذر 1397 ساعت 23:13 | 53.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ورزش سه از ادامه اعمال قانون بازنشستگی در ورزش

قاضی‌زاده: موارد اصلاحی شامل فدراسیون‌ها نمی‌شود

دکتر احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی محور حرکت و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده است.

قاضی‌زاده: موارد اصلاحی شامل فدراسیون‌ها نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه" ، این قانون که باید از روز پنج شنبه در سراسر کشور برگزار شود ، بازنشسته های شاغل در ادارات و نهادهای مختلف را با چالشی جدی مواجه می کند؛ و به این ترتیب حضور آنها بر مصدر کار از این روز جرم تلقی خواهد شد.


در این اثنا و در شرایطی که در حوزه ورزش این مسئله با مقاومت فدراسیون فوتبال مواجه شده، امروز خبری درباره صحبتهای مقام معظم رهبری درباره ایرادهای این قانون بخصوص درباره ادامه کار افرادی که هنوز توانایی کار دارند و جانشینی هم برایشان نیست مطرح شد و ایشان فرمودند که چه خوب است مجلس در اصلاح این قانون اقدام کند.


با انتشار این خبر، مجلس بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اعلام دستور رئیس مجلس برای اصلاح قانون منع به کار گیری بازنشستگان، گفت: مقرر شده با همکاری جمعی از نمایندگان، کارشناسان، پژوهشگران و معاون قوانین مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون مطابق با نظر مقام معظم رهبری تدوین و آماده کنیم. بنابراین ما بررسی نکات و ملاحظاتی که مقام معظم رهبری داشتند را هر چه سریع تر در دستور کار گروه کارشناسی قرار می دهیم و ان‌شاءالله آن را به مجلس و کمیسیون تخصصی ارائه خواهیم کرد.


اما در عین حال سئوال مهم این است که  این رفع ایراد از چه زمانی آغاز خواهد شد و  با توجه به اینکه ورزش ایران در دو پست کلیدی نیاز به تصمیم گیری سریع دارد، تا چه حد این احتمال وجود دارد که مهدی تاج و حمیدرضا گرشاسبی به کار خود ادامه دهند؟ قاضی زاده در این باره به ورزش سه می گوید:با توجه به منویات مقام معظم رهبری، اصلاحات یادشده پس از تعیین شاخصهای دقیق انجام خواهد شد و  تا آن زمان قانون فعلی با قوت اجرا می شود و البته مجوزهایی که ایشان به آن اشاره داشتند شامل حوزه ورزش نمی شود و  برخی استثناهای قبلی را در بر می گیرد.ضمن اینکه مجلس فقط قانون گذار است و اجرای قانون بر عهده افراد و  دستگاه ها خواهد بود.


دکتر قاضی زاده سه روز پیش قانون منع بکارگیری بازنشستگان را از جمله نقاط قوت مجلس دهم برشمرده و گفته بود: در این مجلس با نوشتن این قانون جاده چهار بانده و قابل بازگشت بازنشستگان را که قبل از این قانون به صورت دریافت همترازی قابل بازگشت به دستگاه‌شان بود را بست. ما در این قانون عبارت «اجازات خاصه مقام معظم رهبری» را به شورای نگهبان فرستادیم تا نظر این شورا را در خصوص آن بدانیم. شورای نگهبان اعلام کرد که نظر رهبری حذف این عبارت در قانون منع بکارگیری بازنشستگان بود.

دیدگاه‌ها